Jesenný LARP Kráľovstvo Vína 2020

V pohraničí zúri vojna, lesmi sa ozývajú vodárske piesne a vojvoda Hájniček naďalej sedí v Miklušovom žalári. Nádeje pospolitého ľudu sa upierajú k Feliciánovi Zachovi, vernému kastelánovi Červeného Kameňa, ktorého čakajú rokovania s vodárskymi vyslancami a dlho pripravovaný galavečer, na ktorom nepôjde o fazuľky. Verní poddaní prichádzajú z ďaleka i blízka, aby prispeli svojím grošom na vykúpenie vojvodu, či podporili hrdinov, chystajúcich sa vyslobodiť ho s mečom v ruke. Filozofi si lámu hlavu nad tým, či je vojvodov syn spôsobilý zdediť panstvo svojho otca, ak by došlo k najhoršiemu a archeológovia pátrajúci po mýtickej Praotcovej pivničke pašujú do hradu krompáče. Príďte aj vy na Červený Kameň a prispejte svojou troškou do dejín Kráľovstva Vína.

Kde?

Na hrade Červený Kameň

Kedy?

7. novembra 2020

Všetko o hre

Nevieš kedy a kam prísť? Čo si zobrať so sebou? Ako riešiť prípravu postavy? Čítaj!

Nepoznáš pravidlá hry? Prečítaj si ich čím skôr!

Má tvoja postava špeciálne schopnosti? Tu sa dozvieš ako fungujú!

Chceš si priniesť zbraň? Prečítaj si naše bezpečnostné normy.

Nevieš ako si vybrať postavu a ako hrať? Všetko nájdeš tu!

Hľadáš inšpiráciu pre svoju novú postavu? Nakukni sem!

Nechce sa ti vytvárať si vlastnú postavu? Vyber si jednu z našich! 

Prehľad pravidiel

 

Majster (organizátor) má vždy pravdu.
Hra sa drží hlavného pravidla – Šatrh, teda postava dokáže to, čo jej hráč.


BOJ

Bojuje sa mäkčenými zbraňami. Bodanie je zakázané, s výnimkou zbraní vytvorených a schválených na bodanie (kopije...). Vrhacie zbrane musia byť celé mäkčené a bez tvrdého základu (vrhacie dýky...). Ak si chcete priniesť aj štít, je nevyhnutné si zmäkčiť jeho okraje. Zbrane kontrolujeme, nebezpečné na hru nepustíme. Neútočí sa na hlavu, krk a rozkrok. Protivníka nekopeme, nevykrúcame mu údy, neváľame ho na zem, ak s daným hráčom nie ste dohodnutí, že je to v poriadku. Či došlo k zásahu, určuje zasiahnutý hráč a na jeho cti je, aby to tak aj zahral.
Po zásahu do končatiny ju nesmiete používať, dokým vás nevyliečia (min. 1 hodina). Po zásahu do trupu ste porazení, padáte na zem s ťažkým zranením, okrem plazenia a žobrania o pomoc už nič viac nedokážete, dokým vás nevyliečia (min. 3 hod). Ak tak uznáte za vhodné alebo to zo situácie vyplýva, môže sa stať, že vaša postava príde o končatinu alebo zmyslový orgán.
Postava umiera, ak je explicitne zabitá, tzv. dorazená po tom, ako bola v stave ťažkého zranenia alebo ak bola podlo zavraždená mimo boja (napr. podrezanie), prípadne ak ju po dve zvonenia z ťažkého zranenia nikto neliečil.


LIEČENIE

Liečiť môžu len liečitelia s použitím bylinkárskeho medikamentu. Okrem zranení sa na hre objavujú aj choroby, ktoré sa šíria jedlom a pitím a nakazenou končatinou (odseknuté ruky a nohy použité ako zbraň). Prejavy choroby je potrebné hrať zodpovedne, až pokým vás nevyliečia. Prejavy možno odpozerať od jeho prenášateľa.


SMRŤ

Hráč mŕtvej postavy hrá mŕtvolu kým sa o ňu niekto zaujíma. Ak si po ňu dlho nikto nechodí, nech sa zdvihne a ide do Pekla.
V Pekle zosnulú postavu súdi Smrť na základe jej svedomia a pobožnosti počas života. Čím bezbožnejší život, tým dlhší trest. Svoje šance si možno vylepšiť vďaka kňazom, ktorí vám nielen odovzdávajú slová bohov, ale vám i poskytujú znamenia viery pred nástrahami pekelnými.
Ak sa chcete vyhnúť Peklu, je možné sa dohodnúť s Nekromantom, ktorý vás môže udržať na svete o niečo dlhšie a za rozumnú cenu.
Smrť má práce vyše hlavy a z byrokratických dôvodov púšťa postavy, ktoré si odpykali svoj trest a chcú sa vrátiť, naspäť na svet. Nevrátia sa len tie postavy, ktorým niekto už za života zaplatil náhrobok u hlavného hrobára.


OBCHOD

Na hru slúžia hlinené mince (kovové patria do krčmy), mešce a listiny. Na hre sa nachádza postava bankára/správcu burzy, u ktorého sa dajú ukladať herné peniaze, zakladať podniky, posielať karavány a sú vyplácané výnosy z majetkov.


ZLODEJINA

Ak chcete kradnúť, musí o tom vždy niekto vedieť - vodca vášho zlodejského cechu alebo majster.


MÁGIA

Na hre sa vyskytuje mágia, ktorá sa prejavuje tým, že ak ste zasiahnutí kúzlom, musíte splniť povinnosť, ktorú vám čarodejník dáva. Túto povinnosť sa dozviete buď z kontextu zaklínadla, ktoré počujete alebo vám ju prezradí majster. Začarovať vás môžu zaklínadlom (veršovaným), runami (magické obrazce), alchýmiou (nápoje, amulety) alebo čarovným predmetom. Nemožno vám magicky prikázať, niekomu priamo vziať život.


INTIMITA

Fyzickú náklonnosť môžete prejaviť aj sprostredkovanými gestami (tzv. ars amandi). Spolu s patričnými pohľadmi a inými prejavmi sa dotykom od partnerovej dlane, prepracúvate vyššie po jeho ruke až po rameno, čo sa považuje za nanajvýš intímne. Vzájomné držanie ramien sa už považuje za splynutie duší, či veľké zneuctenie. Tieto techniky majú zmysel len v kontexte danej situácie, ktorá musí byť sprevádzaná pohľadmi, nežnými či slizkými slovami až vzdychmi. Bez tohto kontextu je táto technika nefunkčná.


VÝNIMKY A TRESTY

Majstri môžu udeliť hráčovi (len vopred) výnimku z pravidiel, ale aj trest za porušovanie pravidiel. Príkladom trestu je napríklad napomenutie alebo 10 minútové vylúčenie z herného priestoru (pre horúce hlavy) až po vylúčenie z hry.

Polotovarové postavy a inšpirácie

 

Nevieš akú postavu hrať? Tu sa môžeš inšpirovať, alebo si priamo vybrať postavu, ktorá ti sadne ako uliata. Polotovarovej postave sme pripravili ciele, ktoré chce na hre dosiahnuť, jej zázemie a schopnosti. Zámerne sme však neurčili, prečo chce postava dosiahnuť práve tieto ciele, čo ju motivuje, čo ju poháňa a kým vlastne je. 

Strážnici

Som strážca so znakom vlka,
strachom nezatrasie sa moja ruka.
Som ochranca bezbranných a slabších,
som ochrancom pútnikov i našich,
som predĺženou rukou zákona,
na neprávosť padám ako pohroma.
Aj keby som život obetovať mal,
padnem pri obrane Vlčích Skál.

Strážnik je ochrancom zákona a poriadku vo Vlčích Skalách. Lapá zlodejov, pašerákov a podvodníkov, chráni dedinu pred nájazdníkmi a rieši spory medzi obyvateľmi. Jeho práca má v popise nebezpečenstvo, no ako hovoria veteráni, základom je nesadnúť si na vlastný meč.

Popri službe má strážnik i voľný čas, ktorý môže využiť mnohými spôsobmi. Môže sprevádzať pútnikov a dobrodruhov, stať sa lovcom odmien či detektívom, no voľno môže stráviť i v krčme či iných pridružených zábavných podnikoch.

 

» Viac

 

Čo môžu očakávať:

Strážnici sa v boji proti zločinu musia udržiavať v kondícii. Preto pravidelný tréning a poctivý výcvik kadetov je neoddeliteľnou súčasťou prípravy na budúce strety s ozbrojenými zločincami. Samozrejme, samotný výcvik nestačí, a tak treba pri odhaľovaní zločinu zapojiť aj hlavu a vyšetrovať. Či už ide o vraždu, krádež, pašeráctvo alebo korupciu a neplatenie daní. A tak je Vlčia stráž ako strážca bezpečia a poriadku zapojená čiastočne aj do miestnej politiky.

Čo musia plniť:

Strážnik musí mať na vedomí, že plní rozkazy vladyku a svojho veliteľa.
Taktiež, že jeho služba nekončí ani vo voľne a zločin musí potrestať.
Vlčia stráž je prvou a poslednou ochranou celej dediny a jej obyvateľov.

Inšpirácie, čím si môžeš postavu obohatiť:
Odkiaľ pochádza tvoja postava a čo robila pred vstupom do Vlčej stráže?
Má strážnicke zázemie, alebo sa tak kvôli niečomu rozhodla?
Čo ju motivuje k službe spravodlivosti? A aký ma postoj k peniazom?
Čo robieva počas voľna? Robí súkromné očko, relaxuje v krčme alebo pri inej činnosti?
Má nejaké neduhy? Chová chorobnú nenávisť?

Hodnosti:
Podľa zásluh na hre alebo podľa prípravy postavy, budú hráči zadelení do postov:
Poručíci
Strážnici
Kadeti (ak chce niekto hrať zelenáča, ktorý sa zaúča do kumštu)

Možné mená: Kadet Mrkva, Strážnik Holub, Kadetka Ružena, Strážnica Jolana

 

» Menej

 


Krípy a príšerky

Borg sedel na jedinej stoličke v širokom okolí a už po deviatykrát počítal svoje vyznamenania. Cítil sa skvelo. S posledným novým červeným bobríkom sa stal kapitánom. Ako vždy pri tom pomyslení, obdaril bobríka bozkom a pustil sa znova do počítania.
Cez predpekelnú bránu sa dovalila, doplazila, dokotúľala a inak prirútila skupina jemu podobných stvorení a vyrušila ho pri ťažkých počtoch. Borg vstal a pozrel na úbohé dokaličené stvorenia. 

,,No čo?" spýtal sa.
,,No to kapitáň. Ono... To... Že...," začal ten najmenej dotrepaný.
Borg to nevydržal a zarazil mu do hlavy sekeru: ,,Tak to vyklop!"
,,No... že bude tá svadba. A aj pohreb už," odpovedal aj so zbraňou v hlave.
,,Ďalší červený bobrík!" potešil sa Borg. ,,Daj sekeru! Ideme!"

Krípy sú jednoduché príšerky na duši i v mysli. Svoj život zasvetili predpekliu a otravovaniu živých. Nemajú síce od smrti dovolené len tak zabíjať, ale v iných činnostiach im nebráni. Ba naopak. Baví sa na tom a tak ich povzbudzuje odmenami vo forme vyznamenaní. A ako to už medzi takými krípami chodí, kto ich má viac, ten je pánom. Pánom kapitáňom.

 

» Viac

 

Čo možeš od hry očakávať:
Krípy môžu čakať mnoho bojov.
Stále nové úlohy, nové odmeny a hromadu zábavy pri ich plnení.
Taktiež budú mať unikátny vzhľad a dobré vzťahy so smrťou.
Vo voľnom čase budú môcť trápiť dokonca aj duše hriešnych nebožtíkov.

Čo hra očakáva od teba:
Zabávať seba aj iných dobrodruhov.
Počúvať príkazy smrti a príležitostne plniť bojové priania majstrov.

Výhody a nevýhody:
Hráči krípov dostanú od organizátorov masky a pomôcky, ale kostým si musia pripraviť. Ten by mal byť taký, že po zhodení vrchnej časti si môžu ako dedinčania zájsť do krčmy. Krípy taktiež potrebujú zbraň, pretože bežné aj špeciálne úlohy si až na výnimky vyžadujú boj. Príšerky majú výhodu v tom, že v pekle nemusia čakať v rade ani si odpykávať trest. Dokonca sa nemusia obávať ani duchov či iných záporákov. Ich hra je hlavne o humore a nadhľade.

 

» Menej

 


Kňazi

Bohato oblečený muž položil pohár pred kňaza a sadol si k nemu: ,,Otče Súdok, potrebujem poradiť. Chytili sme mladíka z Vodárstva, ale okrem svojho pôvodu sa nijak neprehrešil voči zákonu. Ľud chce vidieť krv zradcu, ale ja si myslím, že smrť by bola príliš krutým trestom."
Kňaz si odpil z vína a porozmýšľal: ,,Chlapec je ešte mladý, nemôže za hriechy svojich rodičov. Zoberiem si ho do opatery a ukážem mu krásy Kráľovstva Vína."
,,Ďakujem, že ste za mňa prebrali bremeno rozhodnutia, otče," šľachtic sa úctivo uklonil a odišiel.
Otec Súdok si opäť usrkol z vína a skrivil tvár: ,,Tohto zapadákova mám už plné hrdlo. V lete nalievať suché červené?! Neviem sa dočkať, kým aj tu budú poháre plné dobrého bieleho striku."

Nevieš sa zapáčiť bohom, ale zároveň nechceš stráviť príliš veľa času v pekle? Ešteže máme kňazov.
Oni ti určite radi poradia, či už potrebuješ vedieť, čo si dať na obed alebo či popraviť toho zradcu z Vodárstva.

 

» Viac

 

Odporúčané postavy:
Kňaz Praotca [linka na praotcovu vieru]
Kňaz Myrmeka [linka na Myrmeka]
Kňaz Prírodných božstiev [linka na prírodné božstvá]
Mních, Akolyta

Čo môžeš od hry očakávať:
Tvoja hra bude záležať od toho, ktoré náboženstvo si vyberieš. Stúpenci Praotca budú hájiť tradičné náboženstvo Kráľovstva Vína, aj keď možno novátorskými spôsobmi, zatiaľ čo Myrmekovci sa snažia získať si nových veriacich, podľa možností nenápadne, aby si nikoho pri moci nepohnevali. Kňazi prírody sa týchto žabomyších vojen skôr stránia a starajú sa o rovnováhu elementov, o les a o jeho obyvateľov .
Čo má ale každý kňaz spoločné, je staranie sa o svojich veriacich. To je aj priamo podporené hernou mechanikou svedomia. Vďaka nej budeš určovať, komu budú bohovia naklonení.

Čo hra očakáva od teba:
Budeš hlavným hýbateľom hernej mechaniky svedomia. To v praxi znamená, že budeš viesť rôzne náboženské rituály a bohoslužby, radiť ostatným ako sa zavďačiť bohom a počúvať ich spovede.

Inšpirácie, čím si môžeš postavu obohatiť:
Aký je tvoj vzťah k ostatným náboženstvám?
Máš aj svetské alebo osobné ciele, na ktoré chceš využiť svoj vplyv?
Si skôr benevolentný pastier alebo krutý inkvizítor?

Príklady mien:
Otec Fenikel, Páter Varniáš, Šaman Agrofert, Kňažka Zemianka

 

» Menej

 


Lesné bytosti

Môj útek už trval dlho. Opúšťali ma sily a nohy pálili. A čím hlbšie som zachádzal do lesa za bludičkou, tým častejšie som zakopával. Nakoniec prišiel ten moment, keď som spadol. Telo už odmietalo poslúchať a prenasledovatelia boli na dosah. Vtedy vzduchom zasvišťali šípy a beštie začali padať. Chvíľu na to sa zatriasla zem a mňa prekročil strom. Hodnú chvíľu som nevedel, čo sa vlastne deje. Keď som precitol, stál predo mnou pastier stromov a na jeho ramenách takmer neviditeľné, maskovaním halené, dryády. Strachom som slova nevedel povedať a oni len mlčky na mňa mierili. Tu sa predo mnou zjavila bludička. V záblesku svetla sa zmenila na krásnu vílu odetú v živých kvetoch.
„Ten lesu neublíži,“ riekla a ent s dryádami odišli. 
„Chce ťa vidieť druid. Poď!“
A ja som šiel.

Lesných bytostí je mnoho a sú rozdielne ako vzhľadom, tak i povahou. Či už používajú slová, čary alebo hrubú silu, všetky chránia les a konajú v harmónií s ním a prírodou. V každom lese určite nájdete nejakú vílu, fauna, dryádu alebo enta.

 

» Viac

 

Odporúčané postavy:
Dryáda, Víla, Nymfa,
Leprechaun, Škriatok, Faun,
Dlak, Minotaur, Ent, Bludička,

Čo môžeš od hry očakávať
Lesné bytosti poznajú tajomstvá lesa
Veční bojovníci proti zlu, či už vo forme žaby, alebo Lešija.
Priateľské i nepriateľské správanie sa iných obyvateľov Kráľovstva Vína.
Veľké prírodné obrady a rituály.
Miesta špecifické pre lesné bytosti.

Čo hra očakáva od teba:
Hrať v súlade s náladou lesa.
Uprednostňovať potreby lesa pred vlastnými.
Mať v úcte a rešpekte Lesovika a druidov.

 

» Menej

 


Elfovia

„Sú to už veky, čo elfovia uviazli na tomto konci sveta. Zažili sme si vojnu, prenasledovanie, otroctvo, rebéliu a víťaznú slobodu, hľadanie zašlej slávy a teraz...“
„Teraz máme konečne vhodné postavenie a rozkvet, viem otče,“ dokončil som za neho.
„Áno. A stálo to mnoho úsilia a času rodu Neronethi, ktorí toho obetovali veľa o čom nevieme, aby ich v tejto zemi uznali za šľachtu. Malicherný, no dôležitý bod pre elfov,“ prízvukoval ako vždy.
„Nemaj strach. Každý z výpravy vie, aké je to dôležité. Pomôžeme lesu tak, aby sme túto snahu nepoškvrnili.“
Otec len prikývol a podal mi luk a tulec. Rozlúčil som sa s ním dotykom čiel. Akurát začalo svitať a družina mala dlhú a dôležitú cestu pred sebou.

Elfovia nie sú tak úplne lesnými bytosťami, sú s ním ale úzko spojené. Svoju zašlú slávu z iných končín sa snažia znovu vybudovať tak, aby vyhoveli aj ľuďom, aj lesu. Ale viac lesu. Úzke spojenie s lesom elfom dáva vedomosti o skrytých miestach, ale zároveň sa nemusia úplne riadiť jeho vôľou. Lesné bytosti sú s nimi zadobre a tak ako ony, sú elfovia večným a smrteľným nepriateľom temných bytostí a duchov.

 

» Viac

 

Odporúčane postavy:
Elfský veľvyslanec, elfský hraničiar, elfská runová čarodejka, elfská kňažka prírody, elfský rytier

Čo môžeš od hry očakávať:
Boj za práva lesa a lesných tvorov.
Diplomacia, intrigy i boj.
Veľké lesné rituály a obrady.
Riešenie každého narušenia harmónie a rovnováhy.
Obchod so vzácnym inorasovým tovarom. (Elfské čajové pečivo, Bdelé alebo spavé zrno,...)

Čo hra očakáva od teba:
Burcovanie ľudí k obnove rovnováhy lesa.
Účasť na prírodných bohoslužbách.
Obhajoba záujmov lesa a elfov vo všetkých aspektoch.

 

» Menej

 


Čarodejníci

Z komplikovaného runového obrazca na podlahe chrámu začalo žiariť mihotavé svetlo. Vzduch zhustol a všetkým trinástim učeníkom sa našuchorili vlasy, akoby boli pod vplyvom statickej elektriny.
,,Výborne, učeníci moji," šepkal arcimág hlasom, ktorý sa odrážal od kamenných stien, ,,ešte pridáme posledný runový kameň a kúzlo bude pripravené..."
Svetlá stúpajúce z obrazca začali meniť farby a ostatným mágom zaľahlo v ušiach, keď ich vodca pridal do obrazca poslednú zložku.
,,Šanimír, umiestni do stredu vlas vojvodovej ženy a jej láska bude navždy moja," prikázal potichu mužovi, stojacemu po jeho pravej ruke. Šanimír opatrne vybral z vrecka dlhý tmavý vlas a nonšalatne ho uložil na vyhradené miesto.
,,Šaňo, počkaj...," zdvihol náhle ruku acimág, ,,vojvodova žena má predsa zlaté vlasy..." Jeho slová prerušil záblesk bieleho svetla a zaburácanie hromu. Magická energia sa uvoľnila z obrazca a všetkým mágom sa začalo dýchať o čosi lepšie. Vlastne, všetkým okrem jedného.
,,Šaňo, čo to bol za vlas?" opýtal sa arcimág, v tvári smrteľne bledý.
,,Prepáčte majstre, asi to bol vlas z hrivy vojvodovho koňa. Museli sa mi v taške pomiešať."
,,Ó, nie," povedal arcimág a rukou si utrel pot z čela.

Mágia má vo svete Kráľovstva Vína viacero podôb, od vtipných zaklínacích formuliek, cez zložité umenie runovej mágie až po nepredvídateľné alchymistické recepty. Dobrý mág si svoje kúzla, rituály, či recepty stráži a pripravuje všetky detaily do najmenších podrobností, pretože inak hrozí, že kúzlo zlyhá. Mágovia si pomocou sofistikovaných kúziel niekedy dokážu splniť aj tie najbizarnejšie sny, no za dobrý peniaz prepožičajú svoju moc aj iným ľuďom. Samozrejme, správny mág sa vyzná aj v magickej vede, má stabilné miesto na Vysokej škole magických umení (VŠMU) a publikuje v kvalitných časopisoch o mágii.

 

» Viac

 

Odporúčané postavy:
Veselý vtipkár zaklínač
Runový mág, milovník rituálov a dobrej atmosféry
Alchymista, pripravujúci elixír svetovlády

Čo môžeš od hry očakávať:
Mágovia majú na hre k dispozícii špecifické magické predmety (zaklínadlá, runy, alchymistické ingrediencie), ktoré využívajú na kúzlenie. Je dôležité dbať na správnu formálnu stránku kúziel, najmä ak ste runový mág, no v zásade môžu byť vaše vlastné ciele akékoľvek. Okrem kúzlenia a prípravy naň (skladanie zaklínacích veršov, príprava runových obrazcov, varenie elixírov), je tiež treba si zohnať potrebné zdroje, čo nie je vždy jednoduché, ale so správnou dávkou komunikácie a ochoty dohodnúť sa, je možné vybaviť takmer čokoľvek.

Čo hra očakáva od teba:
Mágovia by mali byť registrovaní na VŠMU, inak im hrozí, že budú stíhaní za bosoráctvo. Je tiež odporúčané venovať sa aspoň okrajovo vedeckej činnosti. Rituály a zaklínadlá vytvárajú na hre tým lepší dojem, čím prepracovanejšia je ich formálna stránka. Organizátori radi ocenia pekne pripravený rituál, zatiaľ čo narýchlo odverklíkovaná kliatba sa môže minúť účinku.

Inšpirácie, čím si môžeš postavu obohatiť:
Máš vlastný plán, ako sa stať najmocnejším mágom kráľovstva, alebo chceš ponúknuť služby niekomu, kto ich potrebuje?
Nebolo by vhodné zorganizovať si skupinu dodávateľov magických ingrediencií, aby bolo z čoho variť elixíry?
Za dobrú vedeckú publikáciu na VŠMU môže autor získať aj finančnú odmenu, nestálo by to za pokus?

Príklady mien:
Šalamún Ohňuvzdorný, Kryštof Hromovládca, Adela Rachetľová, Eufrozína Kalibrová

 

» Menej

 


Novinári

Listy sa rozleteli na všetky strany, keď Bohuš preletel bočnou ulicou. Pod pazuchou mal zastrčený drahý pergamen, za uchom brko a podrážky prešliapané až hrôza. Zabočil za dva rohy a zastal uprostred námestia. Všade bolo toľko ľudí, že cez nich nič nevidel.
,,Ustúpte, prosím! Som z médií, ustúpte, ďakujem vám!" vykrikoval na všetky strany a predieral sa davom vpred. Ostávalo mu už len málo času, ak chcel stihnúť napísať najväčší článok svojej kariéry. Napokon sa pretlačil až celkom dopredu a neveriacky hľadel pred seba. Rozvinul pergamen a so zatajeným dychom začal písať: ,,Najväčšia mačka vo Vlčích Skalách má mladé!" Na moment sa zastavil, potom sám sebe spokojne prikývol a doplnil: ,,Ale sú skutočne jej?"

Svet médií je tajuplný a zložitý. Niekto položí aj svoj život, aby sa pravda dostala z temných zákutí podsvetia na svetlo sveta, iný pravdu kriví, násilím ohýba a pretvára. Dobrý novinár musí byť rýchly, bystrý a schopný vypátrať dobrý príbeh. Pravda je len v jeho rukách.

 

» Viac

 

Odporúčané postavy:
Investigatívec denníka Nov... Viny
Paparazzi bulvárneho plátku Vlčí Deň
Textár dezinformačného výplodu Zem a Meč

Čo môžeš od hry očakávať:
Informácií hodných zaznamenania je plné kráľovstvo. Dobrý novinár si musí vedieť zohnať informácie, musí vždy byť včas tam, kde sa niečo deje a musí vedieť zaujímavo písať. Písanie niekedy zaberá čas, ale kvalitné spravodajstvo si vždy nájde u ľudí odozvu. Budeš si musieť zohnať ľudí, ktorí ti informácie sprostredkujú, ale aj sám rozhodnúť, čo je hodné zaznamenania a v akej podobe. Môže sa tiež stať, že ťa vyhľadajú ľudia, ktorí budú chcieť niečo uverejniť. V tom prípade si môžeš určiť cenu a podmienky. Aktívneho novinára môžu čakať mnohé dobrodružstvá a nebezpečenstvá, pasívny nemusí vytiahnuť päty z krčmy - aj tam sa nejaký ten príbeh premelie.

Čo hra očakáva od teba:
Noviny sú dôležitým zdrojom informácií, o ktorý sa zaujíma množstvo postáv. Nikto (ani organizátor) nevie ovplyvniť kvalitu článkov písaných novinárom, no čím je jeho práca lepšia, tým viac informácií sa dostáva do hry a tá sa stáva živšou.

Inšpirácie, čím si môžeš postavu obohatiť:
Aký je tvoj vzťah k plateným a tendenčným článkom?
Máš okolo seba ľudí, ktorí ti s prácou pomôžu, alebo chceš byť tajný reportér na voľnej nohe?
Ceníš si pravdu nadovšetko alebo ju rád okoreníš troškou konšpirácií?

Príklady mien:
Bohuš Brčko, Radovan Atrament, Terézia Pisálková, Duľa Stránková
Ján Trojguľa, kronikár Mário Oščinoha, investrigatívna reportérka Aneta Malíčková, karikaturistka Frida, mučeník Timur Roztlač

 

» Menej

 

Predpripravené postavy

 

Tieto postavy sú hotové a nevyžadujú si žiadnu prácu z tvojej strany. Ak konkrétnu postavu nenájdeš vo formulári na postavu, tak to znamená, že ťa už bohužiaľ iný hráč predbehol.

Rozela "Mama" Merlotini

Ležal na zemi a bola mu zima. Taká zima. Bolesť už necítil. Akoby tú obrovskú krvavú ranu cez celé brucho ani nemal. Myslel len na to, ako veľmi sa bojí odísť. ,,Mama..," zašepkal. ,,To nič synak, som pri tebe. Nemaj strach," počul akoby z diaľky, keď z posledných síl zaostril. Nebola to tvár jeho mamy. Ale predsa to bola mama. Už mu nebola zima. Zaspal. V pokoji.
[...]
,,Počkaj srdiečko, kam ideš?!" spýtala sa muža, ktorý sa snažil vykradnúť zadnými dverami nevestinca. Chlap sa previnilo usmial. ,,Prepáč mama," položil na stôl niekoľko mincí a odišiel. Zobrala groše a odišla dozadu. Podišla k truhlici s nápisom: ,,Pre moje deti." Otvorila ju. Bola plná mešcov, obväzov, bylín, tinktúr a chirurgických nožov. ,,Hádam to bude stačiť."

 

» Viac

 

Rozela Merlotini je asi najmenej významnou členkou slávneho rodu. Ale odhodlanie a ambície jej nemožno uprieť. Nemá vlastné deti, ale aj tak jej nikto nepovie inak ako ,,Mama". Jej životným poslaním je pomáhať svojim deťom, mužom v zbroji, kde treba. Chlapci prešli na vodársku stranu, ona zbalila čo mohla a išla za nimi. Pomáha ako môže, a hlavne tým, ktorí si dobrého felčiara nemôžu dovoliť. Ale obväzy a vybavenie sú tak drahé. Preto si vo Vlčích Skalách otvára dom nerestí. Zákazníci dobre platia. Tak dobre, že sa môže postarať o svojich synov aj o svoje dcéry. Ale konkurencia je veľká, a mama má neprajníkov v cirkvi i u lakomého bylinkárskeho cechu.

Čo môžeš od hry očakávať:
Malomeštiacka politika okolo nevestinca a vybavovačky. Boj proti pohŕdačom a konkurentom. Priazeň chlapcov z vojska. Šporenie peniažkov na poľnú nemocnicu.

Základné informácie:
Náboženstvo: Praotec vínnej révy
Pôvod: DornFelder
Povolanie: "mama", mecenáška chorých a bordelmama
Motto: Zaplať si za šťastie, ja za to kúpim niečo svojim deťom.

 

» Menej

 


Eliška Brečtanová

,,... a za zločiny bosoráctva, vraždy, rúhania a mnohých ďalších odsudzujeme vás na smrť." Tak znela posledná veta, ktorú si z toho hrozného dňa pamätala. Keď sa na druhý deň Eliška prebrala, myslela si, že to bola len nočná mora. Nezmysel. Ale sústrastné ševelenie listov v stromoch a zádušne sklonené hlavy kvetov jej vraveli niečo iné. Jej sestričku popravili za bosoráctvo. Vraj sa spriahla s ďalšími dvoma bosorkami, prekliala dedinu a povraždila tých neborákov vo vladykovom dome. ,,Ale veď to nedáva žiadny zmysel! Ona by nikdy nič také neurobila. Nemala ľudí z dediny ani ich sekery, ohne a nenásytnosť rada, ale neublížila by im!" vravela si stále dokola. ,,Aký ďas im musel hlavy pomútiť, aby namiesto troch horlivých dievčat videli krvilačné monštrá?"
[...]
Svet bol hore nohami. Na krvavom nebi svietilo čierne slnko. Bolo poludnie. Eliška prechádzala poľom. Obilie nebolo zlaté, ako by malo byť, ale mŕtvolne biele. Kde tu spomedzi tej záhrobnej masy trčalo niečo, čo by za normálnych okolností bolo vlčím makom. Lenže teraz boli všetky znetvorené, plné ostňov, z ktorých odkvapkávala páchnuca hniloba. V odporných čierno - zelených mastných kvetoch nebzučali včely a čmeliaky, ale vrteli sa tučné biele červy.
Na poľnej medzi zbadala Eliška svoju sestru. Lenže jej sestra je už niekoľko rokov po smrti. A presne tak aj vyzerala.
Kričala na ňu: ,,Eliška, Eliška, pomôž mi. To nie som ja. To nie som ja! Ja to nechcem, nemôžem! Pomôž mi! Zachráň ma!"
Potom akoby sa v jej nebohej sestre niečo zlomilo. Zmĺkla. Otočila sa s nenávistným pohľadom na Elišku. Vydrala zo seba strašný, šialený smiech a zahnala sa po Eliške kosou so slovami: ,,Všetci zaplatíte!"
[...]
Eliška sa prebrala celá premáčaná studeným potom a so slzami v očiach.

 

» Viac

 

Eliška Brečtanová, sirota vychovaná starou vedmou, rusalkami a vílami, mladučká lesná čarodejnica, máva nočné mory, v ktorých ju jej mŕtva staršia sestra prosí o pomoc. Zatiaľ nevie, ako jej má pomôcť, ale tuší, že to súvisí s jej smrťou. Jej sestra bola vo Vlčích Skalách popravená ako bosorka. Eliška verí, že to musel byť strašný omyl. Eliška preto nemá ľudí z dediny a z miest v láske, ale aktívne by im neublížila. Tak ju nevychovali. Či ale dedinčanom pomôže, keď ju o to poprosia, nevie. Sestra a les sú jej prednejšie.

Čo môžeš od hry očakávať:
Pátranie po tom, čo sa skutočne stalo so sestrou. Hľadanie spôsobu, ako dušu sestry priviesť na posledný odpočinok. Ukrývanie svojich ,,bosoráckych" schopností. Dilema medzi záväzkom pomáhať a zášťou k ,,civilizovaným ľuďom".

Základné informácie:
Náboženstvo: Prírodné náboženstvá
Pôvod: Vlčie Skaly
Povolanie: lesná čarodejnica "bosorka" - zariekavač
Motto: Sestra je pre mňa viac než zášť k ľuďom.

 

» Menej

 


Vinár Marián Muška

Jedlo na cestu, oblečenie, uterák, fľaška najlepšieho vína na podplácanie a mešec peňazí, ktoré dostal od spolku vinárov na vybavovanie… snáď na nič nezabudol. Marián sa na chvíľku zahľadel na meč visiaci nad kozubom. ,,Teba nebudem potrebovať. Nedovolím, aby moje deti vyrastali bez otca, tak ako ja,” pomyslel si. Rozlúčil sa s deťmi a ženou, obul zatiaľ nenosené cestovné čižmy a vydal sa na cestu do Vlčích Skál.

 

» Viac

 

Marián je jednoduchý vinár, ktorý celý svoj doterajší život strávil vo vinohrade v blízkosti Vlčích Skál a najradšej by bol, keby sa na tom nič nezmenilo. Ale nový vladyka Goldstein nastolil tak vysoké dane, že hrozí zruinovanie miestneho obchodu. Preto spolok vinárov Vlčích Skál vyslal svojho zástupcu, nech vyjedná lepšie podmienky. Keby bol Marián pred rokom vedel, že miesto zástupcu spolku je spojené s cestovaním, neprijal by tú čestnú pozíciu.
Zároveň Kráľovstvo Vína verbuje vojakov na obranu proti Vodárstvu, tak si bude musieť dávať pozor, aby sa jeho cesta nepredĺžila až za hranice.

Čo môžeš od hry očakávať
Veľa vyjednávania, aby vinári nemuseli platiť také vysoké dane a hlavne aby sa vyhol vojne. Či už uzavrie dohodu s miestnym vladykom alebo sa mu podarí získať dostatok podporovateľov, aby ho Goldstein musel počúvnuť, je už na ňom.

Základné informácie:
Náboženstvo: Praotec Vínnej Révy
Pôvod: Vinárstvo v blízkosti Vlčích Skál
Povolanie: Vinár
Motto: Všade môže byť dobre, ale prečo niekam chodiť, keď doma je najlepšie.

 

» Menej

 

 


Elfský kňaz Lhoris

„Tu bol porazený Vlad Krvimlat. Spolupráca ľudí z Vlčích Skál, bytostí z lesa a kmeňa Omakai viedla k víťazstvu nad jedným z najhorších ohrození, akým sme tu kedy čelili. Nech spojenectvo trvá naveky.“
Tabuľa visela nakrivo na jednom klinci, písmo bolo pod špinou ťažko čitateľné a slúžila už ako domov pre pavúky a nie ako turistické označenie. Kňaz Lhoris sa počudovane poobzeral: „Takto som si svoj výlet do Vlčích Skál teda nepredstavoval.“
Všade bolo vidieť stopy zanedbanosti. Po stromoch rástli zvláštne čierne liany a jeden z lesných kruhov, sväté miesto duchov, ktorým Lhoris zasvätil život, bol podozrivo malý.
„Elementy ma sem nezaviedli náhodou. Musím to tu dať do poriadku!“ pomyslel si elf a vybral sa pohľadať miestneho druida.

 

» Viac

 

Lhoris je vyučený kňaz prírody z váženej rodiny, ktorý prichádza z Fragmundských lesov. Vďaka dohode s pánom Červeného Kameňa tam užívajú elfovia a ostatné lesné bytosti rovnaké práva ako ostatní obyvatelia. Nedávno sa dopočul, že pri Vlčích Skalách spolupracovali ľudia z dediny s lesnými bytosťami, aby spoločne porazili Vlada. Nadšený príbehom sa rozhodol tam vycestovať, aby o udalosti napísal do kroník.

Čo môžeš od hry očakávať
Ako kňaz lesných bytostí ich budeš viesť k láske k lesu a všetkým jeho obyvateľom (vrátane ľudí). Budeš vyjednávať s rôznymi frakciami z okolia v snahe obnoviť ich spolupatričnosť, ktorá ich už raz zachránila. Zároveň ako silný veriaci v prírodné náboženstvo sa budeš snažiť obnoviť rovnováhu elementov.

Základné informácie:
Náboženstvo: Prírodné náboženstvo
Pôvod: Fragmundské lesy
Povolanie: Kňaz
Motto: Ži a nechaj žiť, v dôstojných podmienkach a v mieri.

 

» Menej