Letný LARP Kráľovstvo Vína 2019

Na hraniciach Kráľovstva Vína sa pomaly schyľuje k vojne. Vlčími Skalami prechádzajú vojaci, mieriaci na východný front, pohraničiari široko-ďaleko pátrajú po grófovi Erdudym, ktorý sa spriahol s Vodármi, a podvratní špióni striehnu na každom kroku. Bývalý vladyka Toliar skončil ako troska a nový vládca dediny Goldstein zavádza vlastné poriadky, ktoré nie sú každému po chuti. Niektorí vravia, že zlo visí vo vzduchu a môže za to démon Lešij, roky väznený hlboko pod horou Kukla, iní tvrdia, že všetko je len hra politikov, ktorí sa zaprisahali zničiť mocné kráľovstvo. Les, ktorý štyri roky pokojne spal sa opäť prebúdza a striehnu v ňom nebezpečenstvá, ktoré ani lesné bytosti nedokážu skrotiť. Oheň, zem aj voda volajú o pomoc, no málokto ich počuje. Trpaslíci z vysokej školy banských remesiel zostrojili prvý samokopací krompáč a ceny iskadrilových fošní dosahujú historické minimum. Ponad Vlčie Skaly má tiež preletieť najnovšia vzducholoď z chýrnej dielne Ferdinanda Vasila s tajomným nákladom, o ktorom kolujú najrôznejšie špekulácie. Osud Vlčích Skál aj Kráľovstva Vína visí na vlásku. Príďte a rozhodnite! Kráľovstvo čaká na vás!

Kde?

V lesíku pri hrade Červený Kameň

Kedy?

25. - 28. júla 2019

Pravidlá

Nevieš kedy a kam máš prísť a čo si treba priniesť? 

Nevieš akú si vybrať postavu a ako hrať?

Hľadáš inšpiráciu na postavu alebo si chceš vybrať z už hotových?

Nepoznáš pravidlá hry?

Má tvoja postava špeciálne schopnosti?

Prehľad pravidiel

Majster (organizátor) má vždy pravdu.
Hra sa drží hlavného pravidla – Šatrh, teda postava dokáže to, čo jej hráč.


BOJ

Bojuje sa mäkčenými zbraňami. Bodanie je zakázané, s výnimkou zbraní vytvorených a schválených na bodanie (kopije...). Vrhacie zbrane musia byť celé mäkčené a bez tvrdého základu (vrhacie dýky...). Ak si chcete priniesť aj štít, je nevyhnutné si zmäkčiť jeho okraje. Zbrane kontrolujeme, nebezpečné na hru nepustíme. Neútočí sa na hlavu, krk a rozkrok. Protivníka nekopeme, nevykrúcame mu údy, neváľame ho na zem, ak s daným hráčom nie ste dohodnutí, že je to v poriadku. Či došlo k zásahu, určuje zasiahnutý hráč a na jeho cti je, aby to tak aj zahral.
Po zásahu do končatiny ju nesmiete používať, dokým vás nevyliečia (min. 1 hodina). Po zásahu do trupu ste porazení, padáte na zem s ťažkým zranením, okrem plazenia a žobrania o pomoc už nič viac nedokážete, dokým vás nevyliečia (min. 3 hod). Ak tak uznáte za vhodné alebo to zo situácie vyplýva, môže sa stať, že vaša postava príde o končatinu alebo zmyslový orgán.
Postava umiera, ak je explicitne zabitá, tzv. dorazená po tom, ako bola v stave ťažkého zranenia alebo ak bola podlo zavraždená mimo boja (napr. podrezanie), prípadne ak ju po dve zvonenia z ťažkého zranenia nikto neliečil.


LIEČENIE

Liečiť môžu len liečitelia s použitím bylinkárskeho medikamentu. Okrem zranení sa na hre objavujú aj choroby, ktoré sa šíria jedlom a pitím a nakazenou končatinou (odseknuté ruky a nohy použité ako zbraň). Prejavy choroby je potrebné hrať zodpovedne, až pokým vás nevyliečia. Prejavy možno odpozerať od jeho prenášateľa.


SMRŤ

Hráč mŕtvej postavy hrá mŕtvolu kým sa o ňu niekto zaujíma. Ak si po ňu dlho nikto nechodí, nech sa zdvihne a ide do Pekla.
V Pekle zosnulú postavu súdi Smrť na základe jej svedomia a pobožnosti počas života. Čím bezbožnejší život, tým dlhší trest. Svoje šance si možno vylepšiť vďaka kňazom, ktorí vám nielen odovzdávajú slová bohov, ale vám i poskytujú znamenia viery pred nástrahami pekelnými.
Ak sa chcete vyhnúť Peklu, je možné sa dohodnúť s Nekromantom, ktorý vás môže udržať na svete o niečo dlhšie a za rozumnú cenu.
Smrť má práce vyše hlavy a z byrokratických dôvodov púšťa postavy, ktoré si odpykali svoj trest a chcú sa vrátiť, naspäť na svet. Nevrátia sa len tie postavy, ktorým niekto už za života zaplatil náhrobok u hlavného hrobára.


OBCHOD

Na hru slúžia hlinené mince (kovové patria do krčmy), mešce a listiny. Na hre sa nachádza postava bankára/správcu burzy, u ktorého sa dajú ukladať herné peniaze, zakladať podniky, posielať karavány a sú vyplácané výnosy z majetkov.


ZLODEJINA

Ak chcete kradnúť, musí o tom vždy niekto vedieť - vodca vášho zlodejského cechu alebo majster.


MÁGIA

Na hre sa vyskytuje mágia, ktorá sa prejavuje tým, že ak ste zasiahnutí kúzlom, musíte splniť povinnosť, ktorú vám čarodejník dáva. Túto povinnosť sa dozviete buď z kontextu zaklínadla, ktoré počujete alebo vám ju prezradí majster. Začarovať vás môžu zaklínadlom (veršovaným), runami (magické obrazce), alchýmiou (nápoje, amulety) alebo čarovným predmetom. Nemožno vám magicky prikázať, niekomu priamo vziať život.


INTIMITA

Fyzickú náklonnosť môžete prejaviť aj sprostredkovanými gestami (tzv. ars amandi). Spolu s patričnými pohľadmi a inými prejavmi sa dotykom od partnerovej dlane, prepracúvate vyššie po jeho ruke až po rameno, čo sa považuje za nanajvýš intímne. Vzájomné držanie ramien sa už považuje za splynutie duší, či veľké zneuctenie. Tieto techniky majú zmysel len v kontexte danej situácie, ktorá musí byť sprevádzaná pohľadmi, nežnými či slizkými slovami až vzdychmi. Bez tohto kontextu je táto technika nefunkčná.


VÝNIMKY A TRESTY

Majstri môžu udeliť hráčovi (len vopred) výnimku z pravidiel, ale aj trest za porušovanie pravidiel. Príkladom trestu je napríklad napomenutie alebo 10 minútové vylúčenie z herného priestoru (pre horúce hlavy) až po vylúčenie z hry.

Polotovarové postavy a inšpirácie

Nevieš akú postavu hrať? 

Tu sa vieš inšpirovať alebo si priamo vybrať postavu, ktorá ti sadne ako uliata.

Polotovarovej postave sme pripravili ciele, ktoré chce na hre dosiahnuť, jej zázemie a schopnosti. Zámerne sme však neurčili, prečo chce postava dosiahnuť práve tieto ciele, čo ju motivuje, čo ju poháňa a kým vlastne je. 

Strážnik

 

Som strážca so znakom vlka,
strachom nezatrasie sa moja ruka.
Som ochranca bezbranných a slabších,
som ochrancom pútnikov i našich,
som predĺženou rukou zákona,
na neprávosť padám ako pohroma.
Aj keby som život obetovať mal,
padnem pri obrane Vlčích Skál.

Strážnik je ochrancom zákona a poriadku vo Vlčích Skalách. Lapá zlodejov, pašerákov a podvodníkov, chráni dedinu pred nájazdníkmi a rieši spory medzi obyvateľmi. Jeho práca má v popise nebezpečenstvo, no ako hovoria veteráni, základom je nesadnúť si na vlastný meč.

Popri službe má strážnik i voľný čas, ktorý môže využiť mnohými spôsobmi. Môže sprevádzať pútnikov a dobrodruhov, stať sa lovcom odmien či detektívom, no voľno môže stráviť i v krčme či iných pridružených zábavných podnikoch.

» Viac

Čo môžu očakávať:

Strážnici sa v boji proti zločinu musia udržiavať v kondícii. Preto pravidelný tréning a poctivý výcvik kadetov je neoddeliteľnou súčasťou prípravy na budúce strety s ozbrojenými zločincami. Samozrejme, samotný výcvik nestačí, a tak treba pri odhaľovaní zločinu zapojiť aj hlavu a vyšetrovať. Či už ide o vraždu, krádež, pašeráctvo alebo korupciu a neplatenie daní. A tak je Vlčia stráž ako strážca bezpečia a poriadku zapojená čiastočne aj do miestnej politiky.

Čo musia plniť:

Strážnik musí mať na vedomí, že plní rozkazy vladyku a svojho veliteľa.
Taktiež, že jeho služba nekončí ani vo voľne a zločin musí potrestať.
Vlčia stráž je prvou a poslednou ochranou celej dediny a jej obyvateľov.

Inšpirácie, čím si môžeš postavu obohatiť:
Odkiaľ pochádza tvoja postava a čo robila pred vstupom do Vlčej stráže?
Má strážnicke zázemie, alebo sa tak kvôli niečomu rozhodla?
Čo ju motivuje k službe spravodlivosti? A aký ma postoj k peniazom?
Čo robieva počas voľna? Robí súkromné očko, relaxuje v krčme alebo pri inej činnosti?
Má nejaké neduhy? Chová chorobnú nenávisť?

Hodnosti:
Podľa zásluh na hre alebo podľa prípravy postavy, budú hráči zadelení do postov:
Poručíci
Strážnici
Kadeti (ak chce niekto hrať zelenáča, ktorý sa zaúča do kumštu)

Možné mená: Kadet Mrkva, Strážnik Holub, Kadetka Ružena, Strážnica Jolana

» Menej


Krípy a príšerky

 

Borg sedel na jedinej stoličke v širokom okolí a už po deviatykrát počítal svoje vyznamenania. Cítil sa skvelo. S posledným novým červeným bobríkom sa stal kapitánom. Ako vždy pri tom pomyslení, obdaril bobríka bozkom a pustil sa znova do počítania.
Cez predpekelnú bránu sa dovalila, doplazila, dokotúľala a inak prirútila skupina jemu podobných stvorení a vyrušila ho pri ťažkých počtoch. Borg vstal a pozrel na úbohé dokaličené stvorenia. 

,,No čo?" spýtal sa.
,,No to kapitáň. Ono... To... Že...," začal ten najmenej dotrepaný.
Borg to nevydržal a zarazil mu do hlavy sekeru: ,,Tak to vyklop!"
,,No... že bude tá svadba. A aj pohreb už," odpovedal aj so zbraňou v hlave.
,,Ďalší červený bobrík!" potešil sa Borg. ,,Daj sekeru! Ideme!"

Krípy sú jednoduché príšerky na duši i v mysli. Svoj život zasvetili predpekliu a otravovaniu živých. Nemajú síce od smrti dovolené len tak zabíjať, ale v iných činnostiach im nebráni. Ba naopak. Baví sa na tom a tak ich povzbudzuje odmenami vo forme vyznamenaní. A ako to už medzi takými krípami chodí, kto ich má viac, ten je pánom. Pánom kapitáňom.

» Viac

Čo možeš od hry očakávať:
Krípy môžu čakať mnoho bojov.
Stále nové úlohy, nové odmeny a hromadu zábavy pri ich plnení.
Taktiež budú mať unikátny vzhľad a dobré vzťahy so smrťou.
Vo voľnom čase budú môcť trápiť dokonca aj duše hriešnych nebožtíkov.

Čo hra očakáva od teba:
Zabávať seba aj iných dobrodruhov.
Počúvať príkazy smrti a príležitostne plniť bojové priania majstrov.

Výhody a nevýhody:
Hráči krípov dostanú od organizátorov masky a pomôcky, ale kostým si musia pripraviť. Ten by mal byť taký, že po zhodení vrchnej časti si môžu ako dedinčania zájsť do krčmy. Krípy taktiež potrebujú zbraň, pretože bežné aj špeciálne úlohy si až na výnimky vyžadujú boj. Príšerky majú výhodu v tom, že v pekle nemusia čakať v rade ani si odpykávať trest. Dokonca sa nemusia obávať ani duchov či iných záporákov. Ich hra je hlavne o humore a nadhľade.

» Menej


Kňaz

 

Bohato oblečený muž položil pohár pred kňaza a sadol si k nemu: ,,Otče Súdok, potrebujem poradiť. Chytili sme mladíka z Vodárstva, ale okrem svojho pôvodu sa nijak neprehrešil voči zákonu. Ľud chce vidieť krv zradcu, ale ja si myslím, že smrť by bola príliš krutým trestom."
Kňaz si odpil z vína a porozmýšľal: ,,Chlapec je ešte mladý, nemôže za hriechy svojich rodičov. Zoberiem si ho do opatery a ukážem mu krásy Kráľovstva Vína."
,,Ďakujem, že ste za mňa prebrali bremeno rozhodnutia, otče," šľachtic sa úctivo uklonil a odišiel.
Otec Súdok si opäť usrkol z vína a skrivil tvár: ,,Tohto zapadákova mám už plné hrdlo. V lete nalievať suché červené?! Neviem sa dočkať, kým aj tu budú poháre plné dobrého bieleho striku."

Nevieš sa zapáčiť bohom, ale zároveň nechceš stráviť príliš veľa času v pekle? Ešteže máme kňazov.
Oni ti určite radi poradia, či už potrebuješ vedieť, čo si dať na obed alebo či popraviť toho zradcu z Vodárstva.

» Viac

Odporúčané postavy:
Kňaz Praotca [linka na praotcovu vieru]
Kňaz Myrmeka [linka na Myrmeka]
Kňaz Prírodných božstiev [linka na prírodné božstvá]
Mních, Akolyta

Čo môžeš od hry očakávať:
Tvoja hra bude záležať od toho, ktoré náboženstvo si vyberieš. Stúpenci Praotca budú hájiť tradičné náboženstvo Kráľovstva Vína, aj keď možno novátorskými spôsobmi, zatiaľ čo Myrmekovci sa snažia získať si nových veriacich, podľa možností nenápadne, aby si nikoho pri moci nepohnevali. Kňazi prírody sa týchto žabomyších vojen skôr stránia a starajú sa o rovnováhu elementov, o les a o jeho obyvateľov .
Čo má ale každý kňaz spoločné, je staranie sa o svojich veriacich. To je aj priamo podporené hernou mechanikou svedomia. Vďaka nej budeš určovať, komu budú bohovia naklonení.

Čo hra očakáva od teba:
Budeš hlavným hýbateľom hernej mechaniky svedomia. To v praxi znamená, že budeš viesť rôzne náboženské rituály a bohoslužby, radiť ostatným ako sa zavďačiť bohom a počúvať ich spovede.

Inšpirácie, čím si môžeš postavu obohatiť:
Aký je tvoj vzťah k ostatným náboženstvám?
Máš aj svetské alebo osobné ciele, na ktoré chceš využiť svoj vplyv?
Si skôr benevolentný pastier alebo krutý inkvizítor?

Príklady mien:
Otec Fenikel, Páter Varniáš, Šaman Agrofert, Kňažka Zemianka 

» Menej


Lesné bytosti

 

Môj útek už trval dlho. Opúšťali ma sily a nohy pálili. A čím hlbšie som zachádzal do lesa za bludičkou, tým častejšie som zakopával. Nakoniec prišiel ten moment, keď som spadol. Telo už odmietalo poslúchať a prenasledovatelia boli na dosah. Vtedy vzduchom zasvišťali šípy a beštie začali padať. Chvíľu na to sa zatriasla zem a mňa prekročil strom. Hodnú chvíľu som nevedel, čo sa vlastne deje. Keď som precitol, stál predo mnou pastier stromov a na jeho ramenách takmer neviditeľné, maskovaním halené, dryády. Strachom som slova nevedel povedať a oni len mlčky na mňa mierili. Tu sa predo mnou zjavila bludička. V záblesku svetla sa zmenila na krásnu vílu odetú v živých kvetoch.
„Ten lesu neublíži,“ riekla a ent s dryádami odišli. 
„Chce ťa vidieť druid. Poď!“
A ja som šiel.

Lesných bytostí je mnoho a sú rozdielne ako vzhľadom, tak i povahou. Či už používajú slová, čary alebo hrubú silu, všetky chránia les a konajú v harmónií s ním a prírodou. V každom lese určite nájdete nejakú vílu, fauna, dryádu alebo enta.

» Viac

Odporúčané postavy:
Dryáda, Víla, Nymfa,
Leprechaun, Škriatok, Faun,
Dlak, Minotaur, Ent, Bludička,

Čo môžeš od hry očakávať
Lesné bytosti poznajú tajomstvá lesa
Veční bojovníci proti zlu, či už vo forme žaby, alebo Lešija.
Priateľské i nepriateľské správanie sa iných obyvateľov Kráľovstva Vína.
Veľké prírodné obrady a rituály.
Miesta špecifické pre lesné bytosti.

Čo hra očakáva od teba:
Hrať v súlade s náladou lesa.
Uprednostňovať potreby lesa pred vlastnými.
Mať v úcte a rešpekte Lesovika a druidov.

» Menej


Špión

 

,,Objavili sme zveda, pane!" ozvalo sa od dverí.
Než sa kastelán otočil, už vliekli dvaja strážnici zbitú osobu nejakého sluhu.
,,Kohože to tu máme?" spýtal sa kastelán skôr pre seba a nadvihol zbitému hlavu za vlasy.
,,Gráfov osobný sluha. Veľmi dobré miesto pre zveda. Škoda, že nemám čas," povedal ľútostivo a držiac ho stále za krkom, zabodol do muža dýku až po rukoväť. Biela košeľa sa ihneď zafarbila do červena. Kastelán vytiahol zbraň, rýchlo ju otrel o mŕtveho a znovu skryl.
,,Hoďte ho vlkom, tí sa o neho postarajú. A rýchlo, nech to tu nezašpiní," povedal a už sa o nich nezaujímal.
Strážnici odvliekli telo von do lesa. Nestihli ho ešte ani zložiť a už sa ozvalo vlčie vytie. Zdupkali, čo im sily stačili. Chvíľu na to sa z húštia vynorilo niekoľko postáv a mŕtvy vstal. Siahol si za krk pod golier a vytiahol zložený kus pergamenu. Jeden z príchodzích mu hodil balíček.
,,Vidím, že to máš. Prezlečieš sa cestou, ešte sme neskončili."

Špióni sú postavy, ktoré pracujú hlavne svojím šarmom, rečou a dôvtipom. Ich práca vyžaduje trpezlivosť a šikovnosť. Niekedy musia rýchlo zistiť nejakú informáciu, vypočuť si tajný rozhovor, vziať dôležité mapy, či nenápadne podstrčiť informácie. Inokedy dlhodobo pracujú na svojom postavení, tajne posielajú informácie a čakajú na správny moment, kedy udrieť. V každom prípade, dobrý špión predstavuje kritickú výhodu pre svoju organizáciu.

» Viac

Odporúčané postavy:
Falošný výskumník Dar Vínových zabudnutých objavov,
Vodnák v službe hradného pána,
Acolyta jarného vína,
Slobodovinársky bard,
Zvodná tanečnica vyzvedačka

Čo môžeš od hry očakávať
Špión si najviac zo všetkého užije tajné stretnutia, vyzvedanie a intrigy.
Zapletie sa do politickej i spoločenskej situácie a určite sa zapojí do boja o moc a pozíciu.
Špióni taktiež pracujú s informáciami a dezinformáciami.
Budujú spiace bunky. Získavajú si tajne ľudí na nepriateľskom území na svoju stranu.
A v neposlednom rade získavajú dôležité artefakty a poznatky.

Čo hra očakáva od teba:
Postava špióna sa musí tváriť ako niekto iný.
Musí to vedieť so slovami a mať dôvtip, či šarm.
Špión sa nesmie báť riskovať.

Inšpirácie, čím si môžeš postavu obohatiť:
Tajné

Príklady mien:
Tajné

» Menej


Elfovia

 

„Sú to už veky, čo elfovia uviazli na tomto konci sveta. Zažili sme si vojnu, prenasledovanie, otroctvo, rebéliu a víťaznú slobodu, hľadanie zašlej slávy a teraz...“
„Teraz máme konečne vhodné postavenie a rozkvet, viem otče,“ dokončil som za neho.
„Áno. A stálo to mnoho úsilia a času rodu Neronethi, ktorí toho obetovali veľa o čom nevieme, aby ich v tejto zemi uznali za šľachtu. Malicherný, no dôležitý bod pre elfov,“ prízvukoval ako vždy.
„Nemaj strach. Každý z výpravy vie, aké je to dôležité. Pomôžeme lesu tak, aby sme túto snahu nepoškvrnili.“
Otec len prikývol a podal mi luk a tulec. Rozlúčil som sa s ním dotykom čiel. Akurát začalo svitať a družina mala dlhú a dôležitú cestu pred sebou.

Elfovia nie sú tak úplne lesnými bytosťami, sú s ním ale úzko spojené. Svoju zašlú slávu z iných končín sa snažia znovu vybudovať tak, aby vyhoveli aj ľuďom, aj lesu. Ale viac lesu. Úzke spojenie s lesom elfom dáva vedomosti o skrytých miestach, ale zároveň sa nemusia úplne riadiť jeho vôľou. Lesné bytosti sú s nimi zadobre a tak ako ony, sú elfovia večným a smrteľným nepriateľom temných bytostí a duchov.

» Viac

Odporúčane postavy:
Elfský veľvyslanec, elfský hraničiar, elfská runová čarodejka, elfská kňažka prírody, elfský rytier

Čo môžeš od hry očakávať:
Boj za práva lesa a lesných tvorov.
Diplomacia, intrigy i boj.
Veľké lesné rituály a obrady.
Riešenie každého narušenia harmónie a rovnováhy.
Obchod so vzácnym inorasovým tovarom. (Elfské čajové pečivo, Bdelé alebo spavé zrno,...)

Čo hra očakáva od teba:
Burcovanie ľudí k obnove rovnováhy lesa.
Účasť na prírodných bohoslužbách.
Obhajoba záujmov lesa a elfov vo všetkých aspektoch.

Inšpirácie, čím si môžeš postavu obohatiť:
Sem môžeme dať inšpirácie, ktoré časti postavy si vie hráč sám dotvoriť.

» Menej


Zloduch

 

Dragomir si znova preštudoval zvitok, ktorý ležal na stole. Chcel si byť istý, že správa hovorí presne to, čo od nej očakáva. Akonáhle si ju knieža prečíta, nebude mať na výber a bude musieť vyslať trestnú výpravu proti neplatičom daní. A pre zvyšok sveta bude tyran, ktorý poslal vojakov proti verným ľuďom. V duchu ďakoval šťastnej hviezde, pod ktorou sa narodil, že knieža je hlupák a nikdy si neoveruje, či správy išli priamo k nemu. A tiež tomu, že jeho sluha si vždy rád privyrobí pár zlatých a ochotne mu podáva Dragomirom pripravený odvar Mysľokazu.
Podišiel k oknu a zahľadel sa na krajinu. Čoskoro to celé bude patriť jemu a jeho pánovi.

Zloduch je niekto, kto aktívne koná skutky škodiace väčšine. Na druhú stranu prinášajú prospech jemu, a to je to jediné, čo ho zaujíma. Zlých ľudí je v Kráľovstve veľa. Ale pravých zloduchov ako šafránu. Skrývajú sa medzi počestnými občanmi, často na vysokých miestach ako šedé eminencie, a manipulujú ostatnými ako figúrkami. Všetko pre udržanie a zvýšenie svojej moci a vplyvu. Nič menšie ako svet ho neuspokojí.

» Viac

Odporúčané postavy:
Šialený experimentátor
Mocibažný čarodej
Uctievač Lešija
Ambiciózny radca

Čo môžeš od hry očakávať
Správny zloduch o sebe nerozkrikuje čím je, ale naoko sa tvári ako sporiadaný člen spoločnosti. Svoje pravé aktivity vykonáva v tajnosti, pod rúškom noci alebo pomocou najatých agentov. Hra za zloducha teda vyžaduje veľkú dávku vynaliezavosti pri plánovaní svojho postupu a napĺňaní svojho diabolského plánu a rozsievaní chaosu. Ak ťa už nebavia štandartní dobráci, nevadí ti hra proti presile a nemáš problém bodnúť svojho najlepšieho kamaráta do chrbta pre naplnenie cieľov, Zloduch je pre teba to pravé.

Čo hra očakáva od teba:
Zloduch musí byť proaktívny, informovať sa o problémoch dediny či lesa a snažiť sa ostatných zviesť z cesty, prípadne daný problém využiť vo svoj prospech. Jeho denným chlebom je hádzanie polien pod nohy dobrodejom, šikovné šírenie dezinformácií a udržiavanie paniky. Udržiavanie dobrých vzťahov s cechmi, strážou, ale aj bežnou sedlačou je kľúčové, rovnako ako získavanie oddaných sluhov alebo žoldnierov.

» Menej


Čarodej

 

Z komplikovaného runového obrazca na podlahe chrámu začalo žiariť mihotavé svetlo. Vzduch zhustol a všetkým trinástim učeníkom sa našuchorili vlasy, akoby boli pod vplyvom statickej elektriny.
,,Výborne, učeníci moji," šepkal arcimág hlasom, ktorý sa odrážal od kamenných stien, ,,ešte pridáme posledný runový kameň a kúzlo bude pripravené..."
Svetlá stúpajúce z obrazca začali meniť farby a ostatným mágom zaľahlo v ušiach, keď ich vodca pridal do obrazca poslednú zložku.
,,Šanimír, umiestni do stredu vlas vojvodovej ženy a jej láska bude navždy moja," prikázal potichu mužovi, stojacemu po jeho pravej ruke. Šanimír opatrne vybral z vrecka dlhý tmavý vlas a nonšalatne ho uložil na vyhradené miesto.
,,Šaňo, počkaj...," zdvihol náhle ruku acimág, ,,vojvodova žena má predsa zlaté vlasy..." Jeho slová prerušil záblesk bieleho svetla a zaburácanie hromu. Magická energia sa uvoľnila z obrazca a všetkým mágom sa začalo dýchať o čosi lepšie. Vlastne, všetkým okrem jedného.
,,Šaňo, čo to bol za vlas?" opýtal sa arcimág, v tvári smrteľne bledý.
,,Prepáčte majstre, asi to bol vlas z hrivy vojvodovho koňa. Museli sa mi v taške pomiešať."
,,Ó, nie," povedal arcimág a rukou si utrel pot z čela.

Mágia má vo svete Kráľovstva Vína viacero podôb, od vtipných zaklínacích formuliek, cez zložité umenie runovej mágie až po nepredvídateľné alchymistické recepty. Dobrý mág si svoje kúzla, rituály, či recepty stráži a pripravuje všetky detaily do najmenších podrobností, pretože inak hrozí, že kúzlo zlyhá. Mágovia si pomocou sofistikovaných kúziel niekedy dokážu splniť aj tie najbizarnejšie sny, no za dobrý peniaz prepožičajú svoju moc aj iným ľuďom. Samozrejme, správny mág sa vyzná aj v magickej vede, má stabilné miesto na Vysokej škole magických umení (VŠMU) a publikuje v kvalitných časopisoch o mágii.

» Viac

Odporúčané postavy:
Veselý vtipkár zaklínač
Runový mág, milovník rituálov a dobrej atmosféry
Alchymista, pripravujúci elixír svetovlády

Čo môžeš od hry očakávať:
Mágovia majú na hre k dispozícii špecifické magické predmety (zaklínadlá, runy, alchymistické ingrediencie), ktoré využívajú na kúzlenie. Je dôležité dbať na správnu formálnu stránku kúziel, najmä ak ste runový mág, no v zásade môžu byť vaše vlastné ciele akékoľvek. Okrem kúzlenia a prípravy naň (skladanie zaklínacích veršov, príprava runových obrazcov, varenie elixírov), je tiež treba si zohnať potrebné zdroje, čo nie je vždy jednoduché, ale so správnou dávkou komunikácie a ochoty dohodnúť sa, je možné vybaviť takmer čokoľvek.

Čo hra očakáva od teba:
Mágovia by mali byť registrovaní na VŠMU, inak im hrozí, že budú stíhaní za bosoráctvo. Je tiež odporúčané venovať sa aspoň okrajovo vedeckej činnosti. Rituály a zaklínadlá vytvárajú na hre tým lepší dojem, čím prepracovanejšia je ich formálna stránka. Organizátori radi ocenia pekne pripravený rituál, zatiaľ čo narýchlo odverklíkovaná kliatba sa môže minúť účinku.

Inšpirácie, čím si môžeš postavu obohatiť:
Máš vlastný plán, ako sa stať najmocnejším mágom kráľovstva, alebo chceš ponúknuť služby niekomu, kto ich potrebuje?
Nebolo by vhodné zorganizovať si skupinu dodávateľov magických ingrediencií, aby bolo z čoho variť elixíry?
Za dobrú vedeckú publikáciu na VŠMU môže autor získať aj finančnú odmenu, nestálo by to za pokus?

Príklady mien:
Šalamún Ohňuvzdorný, Kryštof Hromovládca, Adela Rachetľová, Eufrozína Kalibrová

» Menej


Sedliak

 

Slnko pieklo na striešky klobúkov sklonených nad kosami. Ako jeden muž máchli sedliaci kosami a pole im padlo k nohám. Poctivá práca prináša ten zvláštny dobrý pocit, ktorý nikto, kto sa narodil do rodiny so sto dukátmi nepochopí.
,,Hej, Ondrík, ako ti to ide?" zavolal jeden zo sedliakov na druhého. Ten zastal, utrel si pot z čela a neveselo sa usmial.
,,Pomaly, Mojmír, pomaly. A tebe?" opýtal sa na oplátku.
,,Pomaly, Ondrík, veru pomaly."
,,A kone ti žerú?" zavolal Ondrík práve, keď sa Mojmír chcel vrátiť ku koseniu.
,,Oj, veru žerú, Ondrík môj. Žerú, žerú. Včera zožrali Marišinho dunča."
Ondrík chvíľu neveriacky hľadel na Mojmíra, potom obaja pokrčili plecami a chopili sa svojich nástrojov. Pole žiarilo ako slnko a oni mali pred sebou ešte veľa práce.

Sedliak má to veľké šťastie, že na rozdiel od pánov, obchodníkov, mágov a dobrodruhov môže žiť normálny život. Nestará sa o mágiu, ak sa tá nestará oňho, po robote chodí na pivo do krčmy a najviac zo všetkého sa zaujíma o to, či sa Anča odvedľa skutočne vydá za cechmajstrovho syna.

» Viac

Odporúčané postavy:
Poctivý pracant, starajúci sa o svoju úrodu
Lenivý krčmový povaľač
Zvedavý sused

Čo môžeš od hry očakávať:
Sedliaci majú na hre najviac kľudu na svoje životné príbehy, pretože sa nemusia starať o komplikované herné mechaniky alebo schopnosti. Z pozície sedliaka nie je jednoduché stať sa mocným a váženým, ale po tom mnohí sedliaci ani netúžia. Najväčšou výhodou tohto typu postavy je všestrannosť a sloboda.

Čo hra očakáva od teba:
Od sedliaka sa očakáva, že bude podstatnú časť svojho času tráviť v dedine, zaujímať sa o miestne klebety a poznať známych ľudí. Vo svojom voľnom čase sa môže venovať tomu, po čom mu srdce najviac piští.

Inšpirácie, čím si môžeš postavu obohatiť:
Čo ma vo Vlčích Skalách najviac zaujíma? Chcem sa na tom podieľať?
Chodím do krčmy len jesť a piť, alebo aj počúvať a rozprávať príbehy?
Svoju úrodu by som mohol predať niektorému z obchodníkov, ale s kým je najlepšie obchodovať?

Príklady mien:
Berco Kapusta, Žitko Kosák, Noša Záhumenská, Reďkva Poľná

» Menej


Novinár

 

Listy sa rozleteli na všetky strany, keď Bohuš preletel bočnou ulicou. Pod pazuchou mal zastrčený drahý pergamen, za uchom brko a podrážky prešliapané až hrôza. Zabočil za dva rohy a zastal uprostred námestia. Všade bolo toľko ľudí, že cez nich nič nevidel.
,,Ustúpte, prosím! Som z médií, ustúpte, ďakujem vám!" vykrikoval na všetky strany a predieral sa davom vpred. Ostávalo mu už len málo času, ak chcel stihnúť napísať najväčší článok svojej kariéry. Napokon sa pretlačil až celkom dopredu a neveriacky hľadel pred seba. Rozvinul pergamen a so zatajeným dychom začal písať: ,,Najväčšia mačka vo Vlčích Skalách má mladé!" Na moment sa zastavil, potom sám sebe spokojne prikývol a doplnil: ,,Ale sú skutočne jej?"

Svet médií je tajuplný a zložitý. Niekto položí aj svoj život, aby sa pravda dostala z temných zákutí podsvetia na svetlo sveta, iný pravdu kriví, násilím ohýba a pretvára. Dobrý novinár musí byť rýchly, bystrý a schopný vypátrať dobrý príbeh. Pravda je len v jeho rukách.

» Viac

Odporúčané postavy:
Investigatívec denníka Nov... Viny
Paparazzi bulvárneho plátku Vlčí Deň
Textár dezinformačného výplodu Zem a Meč

Čo môžeš od hry očakávať:
Informácií hodných zaznamenania je plné kráľovstvo. Dobrý novinár si musí vedieť zohnať informácie, musí vždy byť včas tam, kde sa niečo deje a musí vedieť zaujímavo písať. Písanie niekedy zaberá čas, ale kvalitné spravodajstvo si vždy nájde u ľudí odozvu. Budeš si musieť zohnať ľudí, ktorí ti informácie sprostredkujú, ale aj sám rozhodnúť, čo je hodné zaznamenania a v akej podobe. Môže sa tiež stať, že ťa vyhľadajú ľudia, ktorí budú chcieť niečo uverejniť. V tom prípade si môžeš určiť cenu a podmienky. Aktívneho novinára môžu čakať mnohé dobrodružstvá a nebezpečenstvá, pasívny nemusí vytiahnuť päty z krčmy - aj tam sa nejaký ten príbeh premelie.

Čo hra očakáva od teba:
Noviny sú dôležitým zdrojom informácií, o ktorý sa zaujíma množstvo postáv. Nikto (ani organizátor) nevie ovplyvniť kvalitu článkov písaných novinárom, no čím je jeho práca lepšia, tým viac informácií sa dostáva do hry a tá sa stáva živšou.

Inšpirácie, čím si môžeš postavu obohatiť:
Aký je tvoj vzťah k plateným a tendenčným článkom?
Máš okolo seba ľudí, ktorí ti s prácou pomôžu, alebo chceš byť tajný reportér na voľnej nohe?
Ceníš si pravdu nadovšetko alebo ju rád okoreníš troškou konšpirácií?

Príklady mien:
Bohuš Brčko, Radovan Atrament, Terézia Pisálková, Duľa Stránková
Ján Trojguľa, kronikár Mário Oščinoha, investrigatívna reportérka Aneta Malíčková, karikaturistka Frida, mučeník Timur Roztlač

» Menej


Obchodník

 

Ticho bolo prerušované iba štrnganím vymieňajúcich sa mincí a škripotom bŕk na starých pergamenoch.
,,Ale no tak, vážený pane, vy si zo mňa hádam robíte srandu! Dvadsať sudov rýb za toľkoto? Viac by som dostal aj keby som predával malornové listy elfom."
,,Berte alebo nechajte tak, Wolfgang. Na mňa vaše triky neplatia, viem po koľko idú ryby v Norveide," odpovedal draho oblečený obchodník s úsmevom, ktorý naznačoval, že má svojho spoločníka prečítaného od prvej po poslednú stránku.
,,V tom prípade z obchodu nebude nič," zaťal sa mladší z dvoch mužov. Tým svojho partnera očividne zaskočil. Tento trik predsa platil na každého a Wolfgang bol navyše neskúsený, obchod mal prebehnúť bez najmenších problémov.
,,Viete čo, Wolfgang, dám vám tých sto zlaťákov," povedal skúsený prekupník po krátkej pauze a potľapkal Wolfganga po pleci. "Kde sa to píše? Aha, tu...," do prázdneho poľa vpísal jednotku a za ňou dve guľaté nuly. Obaja sa na papier podpísali a Wolfgang s pocitom víťazstva odišiel skontrolovať svoje ryby. Starý figliar si po chvíli prisunul podpísaný pergamen späť k sebe a namočil brko do atramentu.
,,Sto zlaťákov sa mi predsa len zdá nejako priveľa, Wolfgang," povedal sám pre seba. "Ešte dobre, že poznáme desatinnú čiarku... aha, tu sa ukryla, hneď za jednotku." Po chvíli už nevládal držať zuby zaťaté a nahlas sa rozosmial.

Obchodníci žijú iné životy ako bežní ľudia. Starajú sa o to, v ktorom meste majú aký majetok, kde sa čo dá výhodne predať a ešte výhodnejšie kúpiť. Pre chudobných majú vždy nejaký ten hrmený navyše, im predsa nikdy nechýba. Dobré oblečenie, slušné vystupovanie a kontakt na kvalitného právneho zástupcu, to sú základné piliere správneho obchodníka.

» Viac

Odporúčané postavy:
Poctivý obchodník
Burzový špekulant
Zbohatlík rozhadzujúci zdedený majetok

Čo môžeš od hry očakávať:
Obchodníci majú k dispozícii informácie o cenách jednotlivých surovín a môžu s nimi obchodovať. Na hre je za týmto účelom potrebné zisťovať informácie, uzatvárať obchody prostredníctvom miestneho licitátora a starať sa o svoje investície. Vo voľnom čase možno peniaze využiť na politické či iné ciele.

Čo hra očakáva od teba:
Od dobrého obchodníka sa očakáva, že sa bude snažiť aktívne dostávať k informáciám o cenách surovín, spravovať svoje bankové účty a svoje bohatstvo kreatívne využívať v hre.

Inšpirácie, čím si môžeš postavu obohatiť:
Chcem si získané bohatstvo nechať pre seba, alebo konať dobročinnosť?
Zarábam na poctivých obchodoch príliš málo? Možno pomôže kartelová dohoda.
Ako najlepše investovať získané peniaze? Možno kúpou pozemkov alebo titulu.

Príklady mien:
Miloš Grajciar, Dolár Kabela, Lýra Mešcová, Mena Zlatistá

» Menej


Dobrodruh

 

Vetvička praskla pod podrážkou jeho ťažkej topánky. Smradľavý tvor, ktorý vzdialene pripomínal človeka, no zubov mal menej ako prstov a každým okom hľadel inam, sa strhol a otočil sa k nemu. Za tou ozrutou stála, hrubým lanom priviazaná o strom, dievčina. Jej zúfalý pohľad sa zastavil na hrdinovi.
,,Netvor, ihneď prepusť túto vzácnu pannu, lebo ti zrazím hlavu!" tasil meč a zavolal na uslintaného trola, ktorý sa neprestával škľabiť a ceril naňho krivé tesáky.
,,Ty dobrá zákusok, keď ja zjesť táto," zašušlal trol po dlhej odmlke a pazúrom si veľavravne pošúchal ovisnuté brucho. Zrazu sa spoza okolitých krov a kameňov vynorilo zo desať ďalších trolov, rovnako špinavých a škúľavých, ako ten prvý. Hrdina si nemohol nevšimnúť, že niektorí z nich nesú ťažké kamene a kyjaky. Sťažka preglgol.
,,Dobre, vidím, že páni majú argumenty," opatrne schoval meč za chrbát. ,,A nevymenili by urodzený pán tú slečnu za pekný kus jaterničky?"

Dobrodruhov je v Kráľovstve Vína plno. Nosia meče, prednášajú hrdinské repliky, zachraňujú nevinné panny z dračích pazúrov, ale občas sa aj spolčujú s temnými silami. Správny dobrodruh musí vedieť, kedy udrieť, ale aj kedy vziať nohy na plecia alebo začať vyjednávať. Lesy v okolí Vlčích Skál skrývajú mnohé dobrodružstvá, a hoci nie vždy je pri nich potrebné stínať hlavy, niekedy sa z nich človeku môže hlava zakrútiť.

» Viac

Odporúčané postavy:
Verný družinník
Predajný žoldnier
Neodolateľný záchranca panien

Čo môžeš od hry očakávať:
Pre dobrodruha nie je vždy jednoduché užiť si hru, pretože nástrah v lesoch niekedy číha menej ako dobrodruhov, lačných po krvi. Dobrodružstvo však nemusí byť len o zabíjaní príšer. Správny dobrodruh sa vie stať detektívom a vystopovať stratený kúzelný predmet, ochráni dedinu pred útokom temných síl, a keď jeho milú vezme Smrť, vydá sa na cestu do samotného pekla, aby si ju vyprosil naspäť. Možností pre uplatnenie dobrodruha je na hre mnoho, no bojovanie zďaleka nie je jedinou náplňou jeho práce.

Čo hra očakáva od teba:
Dobrodruh musí byť proaktívny a zapájať sa do diania v dedine, či lese. Správni dobrodruhovia, ktorí hýbu nielen päsťami, ale aj rozumom, sú žiadaní v cechoch, vo Vlčej stráži, v osobných gardách významných osobností, stačí sa len poinformovať a zapojiť do diania.

Inšpirácie, čím si môžeš postavu obohatiť:
Chcem sa presláviť ako šermiar, alebo by som si vyskúšal aj povolanie hľadača pokladov, či pašeráka?
Mnohí dobrodruhovia v minulosti vstúpili do služieb temného kultu, išiel by som do toho?
Mám vlastnú predstavu o veľkom dobrodružstve, alebo radšej vstúpim do niečích služieb?

Príklady mien:
Vojtech Popolvár, Ištván Nebojsa, Fanta Girová

» Menej

Predpripravené postavy

Tieto postavy sú hotové a nevyžadujú si žiadnu prácu z tvojej strany.

Ak konkrétnu postavu nenájdeš vo formulári na postavu, tak to znamená, že ťa už bohužiaľ iný hráč predbehol.

Dubák, pán hríbov

,,Kúpte si hríby! Dobré hríby! Lesné hríby!" vykrikoval starý Dubák svojím unaveným hlasom, akoby sa mu v skutočnosti ani nechcelo hríby predávať. Zdanie však v tomto prípade klamalo. Košík plný tých najvoňavejších hríbov mal provokatívne vyložený na stole, a aj keby pri ňom Dubák len ticho stál, niekoľko zákazníkov by sa pri ňom isto pristavilo.
,,Tieto sú dobré do polievky?" opýtala sa staršia pani, ktorá sa bez vyzvania začala v Dubákovom košíku prehŕňať.
,,Veruže sú, dobrá pani. Stačí povedať a dám vám plnú misku," odpovedal Dubák, ktorého jej správanie znervóznilo, pretože sa bál, že mu hríby poničí. O chvíľu si panička odniesla domov zásobu na celý mesiac. Potom však na Dubáka z ničoho-nič ktosi zavolal z opačnej strany ulice: ,,Hej Dubák, poď sem!"
Bol to Jožin Blaťák, známy výtržník, ktorého sa Dubák trochu bál. Napokon v ňom však zvíťazila zvedavosť, prešiel na druhú stranu a zastal pri ňom. Jožin sa nezbedne uškieral.
,,Teba volajú Pán hríbov, však?" opýtal sa. Dubák opatrne prikývol. ,,Tak vyskúšaj toto, je to prvotriedna kvalita," podal mu obrúsok s trochou bieleho prášku. ,,Je to vyrobené iba z hríbov," vyhlásil Jožin.
Toho dňa videl Vojtech Dubák po prvý raz legendárny dúhový hríb.

» Viac

Vojtech Dubák, alebo ako ho volajú jeho susedia - Dubák, pán hríbov, je mierny, zbožný dedinčan z Vlčích Skál, ktorý celý život prežil v bezpečí dediny. Kruté správanie sa niektorých dedinčanov k lesu spolu s pohromami, ktoré sa v posledných rokoch v blízkosti dediny odohrali (zjavenie sa Vlada Krvimlata, Lesovikov veľký hnev) ho však presvedčili, že by mal pre ochranu lesa niečo urobiť. Preto sa rozhodol založiť ochranársky spolok. Vo voľnom čase sa venuje štúdiu a zberu hríbov, ktoré rád jedáva a predáva na trhu, ale vždy len toľko, aby lesu nechýbali. Dubák je nevýrazný, obyčajný dedinčan, ale to len do chvíle, keď sa pre niečo nadchne. V posledných dňoch je jeho veľkým snom založenie lesoochranárskeho spolku, ktorý by naučil dedinčanov žiť v rovnováhe s prírodou. Má rád všetko, čo sa týka hríbov a považuje za veľký prehrešok, keď niekto bezdôvodne ublíži lesnej bytosti alebo lesu všeobecne. Znervózňuje ho, keď niekto nemá rád hríby. Keď nevie, o čom by hovoril, rozpráva o hríboch.

Čo môžeš od hry očakávať:
Vybavovanie a propagáciu ochranárskeho spolku, rozhovory o hríboch, pomoc lesným bytostiam v ich trápení

Základné informácie:
Náboženstvo: Praotec vínnej révy
Pôvod: Obyvateľ Vlčích Skál
Povolanie: roľník/lesník, amatérsky lesný aktivista
Motto: Ak sa príroda môže prispôsobiť civilizácii, môže sa aj civilizácia prispôsobiť prírode

» Menej


Zametač Merlin

Merlin zametal lesnú čistinku číslo 3, keď stretol elfa a vílu. Zbierali tam hríby, veľké ako golemova hlava. ,,Odkedy zdivočela zem v lese, sa tu nedá poriadne upratovať. A teraz sa ešte k tomu aj zlietajú kačičky na oblohe. To určite Lešij plánuje zas nejaké huncútstvo," posťažoval sa lesným bytostiam. ,,Ty stále vymýšľaš také zábavné príbehy. Že vraj Lešij zvoláva kačičky," ozval sa striebristý smiech víly, ,,to je ešte lepšie ako ten príbeh o trolovi, ktorý zožral žabu a odvtedy už len kváka." Na to sa elf na ňu začudovane pozrel: ,,Veď ten príbeh o trolovi je pravdivý. Sám som videl ako si ju napchal do gágora a oslobodil Prameň Života."
Podal Merlinovi kúsok pečiva a usadil ho na blízky kameň: ,,Porozprávaj mi trochu viacej."

» Viac

Obyvatelia Vlčích Skál sa nevedia zhodnúť, či je Merlin studňou zaručených noviniek alebo len bohapustých klebiet. V jednom sa ale zhodnú - je naprosto padnutý na hlavu a to padnutie očividne jeho rozumu nepomohlo. Nik poriadne nevie (ani len on sám), ku ktorej rodine vo Vlčích Skalách patrí, ale je tu už tak dlho, že ho berú ako súčasť dediny.
Sem tam urobí nejakú ľahkú prácu, sem tam predá informácie nemenovanému bulva...teda novinám, ale väčšinou zametá okolie.

Čo môžeš od hry očakávať
Odhaľovanie tajomstiev, nielen klebiet, ale aj svojho pôvodu.

Základné informácie:
Náboženstvo: Praotec Vinnej Révy
Pôvod: Obyvateľ Vlčích Skál
Povolanie: Zametač
Motto: Všetko môže byť pravdivé, len to treba dostatočne často opakovať.

» Menej


Vínna víla Jaruška

Uprostred čistiny sedelo na malom pníku dievča a plakalo. Na hlave malo veniec upletený zo sedmikrások a pri nohách položený košík plný farbných listov. Jej šaty akoby boli ušité zo živých listov a kvetov. Marienka, ktorá si vykračovala po chodníku tak, ako každú sobotu, si ju tam všimla po prvý raz. Uplakané dievča zdvihlo zrak a so slzou stekajúcou po líci hľadelo na Marienku. Tá rýchlo zbehla z chodníka a podišla k neznámej.
,,Ahoj, ja som Marienka," predstavila sa opatrne. ,,Čo sa ti stalo?"
Druhé dievča na ňu smutne pozrelo.
,,Neviem nájsť cestu do svätého hája," odpovdalo úprimne a rukou si utrelo slzy.
,,Do svätého hája?" nadvihla obočie Marienka. ,,Ale veď tam sa dostanú len elfovia a víly!"
,,Áno, ja viem," prikývlo dievča nešťastne. "Ale ja som víla!"
Marienka ostala stáť bez slov.

» Viac

Jaruška patrila medzi vínne víly vítajúce jar v Kráľovstve, pomáhala hlavnej víle Jesienke vešať listy na stromy a maľovala lesné kvety. Jedného dňa stretla v lese dedinčana Matiáša, ktorý si spieval krásnu pesničku, čím ju prilákal a zapáčil sa jej. Ostatné víly sa nahnevali, že sa spriatelila s človekom a ukryli sa pred ňou vo svätom háji, do ktorého od tých čias nemôže vstúpiť. Krátko po tom zistila, že Matiáš pracuje ako drevorubač a stína jej milované stromy. Nešťastná Jaruška od neho utiekla a rozhodla sa vrátiť medzi víly, no do svätého hája stále nemohla vojsť. Preto sa túla po lesoch a dedinách, hľadá odpovede a pokúša sa nájsť cestu späť medzi svojich. Jaruška je milá, komunikatívna, naoko veselá, no v hĺbke srdca nešťastná víla. Ľudia aj lesné bytosti, ktoré ju stretávajú, jej väčšinou nevedia pomôcť, no ona stále dúfa, že sa jej podarí vrátiť späť do svätého hája. Má rada jar, zelené listy stromov a farebné kvety, veľmi ju trápi necitlivosť ľudí k prírode a sebe navzájom. Rada pomôže dobrým ľuďom, ktorí potrebujú pomoc, najväčšou odmenou je pre ňu úsmev a priateľstvo. Na peniazoch jej nezáleží.

Čo môžeš od hry očakávať:
Pátranie po stratenom svätom háji, rozhovory s lesnými bytosťami a rituály oslavy prírody

Základné informácie:
Náboženstvo: Prírodné
Pôvod: Obyvateľ lesa v blízkosti Vlčích Skál
Povolanie: prebúdzačka jari
Motto: Všetko čo rastie a žije v mieri si zaslúži môj úsmev

» Menej


Udatný Móric

,,Póóózor!" zakričal veliteľ oddielu a všetci adepti zrazili päty k sebe tak rýchlo, až im zaprašťali kolenné kĺby. Jedného po druhom si chlapcov premeral prísnym pohľadom, až sa im začlali ich chudé hrudníky viditeľne triasť.
,,Kto z vás chce byť strážnikom?!" zakričal, až mu od úst odletovali sliny.
,,Ja!!!" zakričali všetci adepti zborovo.
,,Kto je pripravený zasvätiť svoj meč Vlčím Skalám?!" zakričal znova.
,,Ja!!!" odpovedalo mužstvo ešte hlasnejšie naž predtým.
,,Kto mi vyčistí topánky od blata?!" zrúkol tak hlasno, až jeden z chlapcov v zadnom rade odpadol.
,,Móric!!!" vykríklo mužstvo ako jeden muž.
Móric sa prekvapene obrátil na ostatných, ktorým trhalo kútikmi. Veliteľ sa po prvý raz spokojne usmial.

» Viac

Móric Rajbák je mladíkom, žijúcim vo Vlčích Skalách. Jeho otec bol strážnikom Vlčej stráže, no pred pár rokmi bol na nočnej pochôdzke napadnutý a zabitý bandou zlodejov, ktorých prichytil pri krádeži. Od tej chvíle sa rozhodol, že sa stane strážnikom a jedného dňa veliteľom Vlčej stráže, aby bol naňho otec hrdý. Móric by si tiež rád našiel dobrú manželku, ktorá zdieľa jeho vieru v jašteričieho boha Myrmeka, aby si mohol založiť vlastnú rodinu a byť vzorom pre svojho syna.

Čo môžeš od hry očakávať:
Každý, kto sa uchádza o post člena Vlčej stráže musí prejsť niekoľkými skúškami, neskôr ako strážnik musí plniť rôzne povinnosti, ktoré je potrebné zvládnuť predtým, ako je čas ísť do krčmy. Ťažkou úlohou tiež bude nájsť si nevestu, ktorá verí v Myrmeka.

Základné informácie:
Náboženstvo: Jašteričí boh Myrmek
Pôvod: Obyvateľ Vlčích Skál
Povolanie: mladý uchádzač o post strážnika
Motto: Ak budem dobrý a čestný k iným ľuďom, zlo na mňa nedočiahne

» Menej


Rozela "Mama" Merlotini

Ležal na zemi a bola mu zima. Taká zima. Bolesť už necítil. Akoby tú obrovskú krvavú ranu cez celé brucho ani nemal. Myslel len na to, ako veľmi sa bojí odísť. ,,Mama..," zašepkal. ,,To nič synak, som pri tebe. Nemaj strach," počul akoby z diaľky, keď z posledných síl zaostril. Nebola to tvár jeho mamy. Ale predsa to bola mama. Už mu nebola zima. Zaspal. V pokoji.
[...]
,,Počkaj srdiečko, kam ideš?!" spýtala sa muža, ktorý sa snažil vykradnúť zadnými dverami nevestinca. Chlap sa previnilo usmial. ,,Prepáč mama," položil na stôl niekoľko mincí a odišiel. Zobrala groše a odišla dozadu. Podišla k truhlici s nápisom: ,,Pre moje deti." Otvorila ju. Bola plná mešcov, obväzov, bylín, tinktúr a chirurgických nožov. ,,Hádam to bude stačiť."

» Viac

Rozela Merlotini je asi najmenej významnou členkou slávneho rodu. Ale odhodlanie a ambície jej nemožno uprieť. Nemá vlastné deti, ale aj tak jej nikto nepovie inak ako ,,Mama". Jej životným poslaním je pomáhať svojim deťom, mužom v zbroji, kde treba. Chlapci prešli na vodársku stranu, ona zbalila čo mohla a išla za nimi. Pomáha ako môže, a hlavne tým, ktorí si dobrého felčiara nemôžu dovoliť. Ale obväzy a vybavenie sú tak drahé. Preto si vo Vlčích Skalách otvára dom nerestí. Zákazníci dobre platia. Tak dobre, že sa môže postarať o svojich synov aj o svoje dcéry. Ale konkurencia je veľká, a mama má neprajníkov v cirkvi i u lakomého bylinkárskeho cechu.

Čo môžeš od hry očakávať:
Malomeštiacka politika okolo nevestinca a vybavovačky. Boj proti pohŕdačom a konkurentom. Priazeň chlapcov z vojska. Šporenie peniažkov na poľnú nemocnicu.

Základné informácie:
Náboženstvo: Praotec vínnej révy
Pôvod: DornFelder
Povolanie: "mama", mecenáška chorých a bordelmama
Motto: Zaplať si za šťastie, ja za to kúpim niečo svojim deťom.

» Menej


Eliška Brečtanová

,,... a za zločiny bosoráctva, vraždy, rúhania a mnohých ďalších odsudzujeme vás na smrť." Tak znela posledná veta, ktorú si z toho hrozného dňa pamätala. Keď sa na druhý deň Eliška prebrala, myslela si, že to bola len nočná mora. Nezmysel. Ale sústrastné ševelenie listov v stromoch a zádušne sklonené hlavy kvetov jej vraveli niečo iné. Jej sestričku popravili za bosoráctvo. Vraj sa spriahla s ďalšími dvoma bosorkami, prekliala dedinu a povraždila tých neborákov vo vladykovom dome. ,,Ale veď to nedáva žiadny zmysel! Ona by nikdy nič také neurobila. Nemala ľudí z dediny ani ich sekery, ohne a nenásytnosť rada, ale neublížila by im!" vravela si stále dokola. ,,Aký ďas im musel hlavy pomútiť, aby namiesto troch horlivých dievčat videli krvilačné monštrá?"
[...]
Svet bol hore nohami. Na krvavom nebi svietilo čierne slnko. Bolo poludnie. Eliška prechádzala poľom. Obilie nebolo zlaté, ako by malo byť, ale mŕtvolne biele. Kde tu spomedzi tej záhrobnej masy trčalo niečo, čo by za normálnych okolností bolo vlčím makom. Lenže teraz boli všetky znetvorené, plné ostňov, z ktorých odkvapkávala páchnuca hniloba. V odporných čierno - zelených mastných kvetoch nebzučali včely a čmeliaky, ale vrteli sa tučné biele červy.
Na poľnej medzi zbadala Eliška svoju sestru. Lenže jej sestra je už niekoľko rokov po smrti. A presne tak aj vyzerala.
Kričala na ňu: ,,Eliška, Eliška, pomôž mi. To nie som ja. To nie som ja! Ja to nechcem, nemôžem! Pomôž mi! Zachráň ma!"
Potom akoby sa v jej nebohej sestre niečo zlomilo. Zmĺkla. Otočila sa s nenávistným pohľadom na Elišku. Vydrala zo seba strašný, šialený smiech a zahnala sa po Eliške kosou so slovami: ,,Všetci zaplatíte!"
[...]
Eliška sa prebrala celá premáčaná studeným potom a so slzami v očiach.

» Viac

Eliška Brečtanová, sirota vychovaná starou vedmou, rusalkami a vílami, mladučká lesná čarodejnica, máva nočné mory, v ktorých ju jej mŕtva staršia sestra prosí o pomoc. Zatiaľ nevie, ako jej má pomôcť, ale tuší, že to súvisí s jej smrťou. Jej sestra bola vo Vlčích Skalách popravená ako bosorka. Eliška verí, že to musel byť strašný omyl. Eliška preto nemá ľudí z dediny a z miest v láske, ale aktívne by im neublížila. Tak ju nevychovali. Či ale dedinčanom pomôže, keď ju o to poprosia, nevie. Sestra a les sú jej prednejšie.

Čo môžeš od hry očakávať:
Pátranie po tom, čo sa skutočne stalo so sestrou. Hľadanie spôsobu, ako dušu sestry priviesť na posledný odpočinok. Ukrývanie svojich ,,bosoráckych" schopností. Dilema medzi záväzkom pomáhať a zášťou k ,,civilizovaným ľuďom".

Základné informácie:
Náboženstvo: Prírodné náboženstvá
Pôvod: Vlčie Skaly
Povolanie: lesná čarodejnica "bosorka" - zariekavač
Motto: Sestra je pre mňa viac než zášť k ľuďom.

» Menej


Julieta D'Vin

Kôň je osedlaný a pripravený vyraziť. Dáma, ktorej česť bolo treba zachrániť, je v sedle a čaká na svojho hrdinu. Traja porazení sokovia ležia v krvi a prachu na zemi, spolu s ich pýchou. Ešte jeden pohľad späť, stráže už idú. Meč založí na pás a vysadne na koňa za svoju milú. Popchne tátoša, vlasy jej vejú vo vetre, keď so smiechom skríkne: ,,Páni, vravela som vám, že Julietu D'Vin je neradno si pohnevať!"

» Viac

Julieta vyrástla na kráľovskom dvore, ale je z veľmi nízkeho rodu. Hrou osudu ju naučili veľmi dobre šermovať, jazdiť na koni a biť sa. Vyšívanie ju nikdy nebavilo, ale tancovať a spievať vie obstojne. Neobsedela, išla na cesty. Striedala partnerov aj partnerky, všetkých a všetky milovala, ale ani raz navždy. Išla stále ďalej. Narobila si nepriateľov aj priateľov. Hľadajú ju za vypálený Myrmekovský kláštor, odkiaľ vyslobodila svoju poslednú lásku. Neurobila to schválne. Okolnosti si to vyžadovali. Potrebuje sa niekde skryť. Počula, že vo Vlčích Skalách, na samotnom konci Kráľovstva teraz káže jeden kňaz praotca, ktorého kedysi "poznala". Mohol by jej pomôcť, keby využila svoj šarm. A aj v pohraničí by mohla byť zábava.

Čo môžeš od hry očakávať:
Rebelský život, súboje, zábavu, dobrodružstvo. Ale aj predsudky a nepochopenie. Keď bude najhoršie, môže sa schovať pod ochranu svojho tajného patróna.

Základné informácie:
Náboženstvo: Praotec vínnej révy, ale hlavne naoko
Pôvod: Kráľovské Mesto
Povolanie: dobrodruh, šermiar
Motto: Juliete D'Vin sa do cesty nestavajte.

» Menej


Tala, Zlodejka z ulice

Plížila som sa tmavou uličkou poza zbytky budovy, ktorá kedysi bývala mestským nevestincom. Niekoľko posledných metrov ma delilo od námestia, ktoré podľa nepísaného zákona mestskej spodiny patrilo zlodejskému cechu. Posledných pár krokov do zdanlivého bezpečia. Za sebou som začula zvuk blížiacich sa krokov. ,,Našli ma!” blyslo mi hlavou a rozbehla som sa ako o život. Z tmy predomnou sa vynorila vysoká postava mestského strážnika, zastúpila mi cestu a zdrapla za vlasy. ,,Čo tu robíš? Že si ty jeden z tých zlodejských spratkov, ktorí kradnú mince z fontány u pána Tokaja?“  ,,Och, keby len mince...,“ pomyslela som si lstivo a pozrela na neho nevinným pohľadom vystrašeného dievčatka. Z očí mi začal stekať prúd detských sĺz a trasúcim hlasom som mu odpovedala: ,, Hľadám mamu... stratila sa mi mama! Prosím, pomôžte mi...“

» Viac

Tala je dieťa z ulice, kde sa živí drobnou zlodejinou, žobraním a malými prácami pre cech zlodejov. Žije v neustálom strehu a strachu jak zo strážnikov, snažiacich sa ju dolapiť a strčiť niekam ,,na výchovu“, tak i zo strany silnejších pouličných konkurentov, ktorí ju oberú i o to málo, čo za celý deň nakradla, ak nebude dostatočne rýchla. ,,Nikomu nemôžeš veriť, každý ťa zradí a opustí,“ donekonečna jej zvykol opakovať brat, predtým než ju pred dvoma mesiacmi opustil. A mal pravdu. Všelikto ju už lákal, i do služby, do školy, či do kláštora - to všetko je však pasca! Zavrú ju, ublížia a dobijú na smrť, keď uverí ich pekným sľubom! Jediné, čo ju ochráni, sú rýchle nohy, dobré klamstvo, nevinný pohľad a vlastná ľstivosť.

Čo môžeš od hry očakávať:
Plnenie úloh a získavanie informácií pre Cech. Drobné krádeže. Vyhýbanie sa a utekanie strážnikom. Motanie sa okolo významných ľudí s cieľom niečo sa dozvedieť alebo ukradnúť.

Základné informácie:
Náboženstvo: Myrmek
Pôvod: Norveid
Povolanie: zlodejka a žobráčka
Motto: ,,Nikdy nikomu never. Keď si niekoho pustíš moc blízko k telu, bude to o to viac bolieť, až ťa zradí.”

» Menej


Vinár Marián Muška

Jedlo na cestu, oblečenie, uterák, fľaška najlepšieho vína na podplácanie a mešec peňazí, ktoré dostal od spolku vinárov na vybavovanie… snáď na nič nezabudol. Marián sa na chvíľku zahľadel na meč visiaci nad kozubom. ,,Teba nebudem potrebovať. Nedovolím, aby moje deti vyrastali bez otca, tak ako ja,” pomyslel si. Rozlúčil sa s deťmi a ženou, obul zatiaľ nenosené cestovné čižmy a vydal sa na cestu do Vlčích Skál.

» Viac

Marián je jednoduchý vinár, ktorý celý svoj doterajší život strávil vo vinohrade v blízkosti Vlčích Skál a najradšej by bol, keby sa na tom nič nezmenilo. Ale nový vladyka Goldstein nastolil tak vysoké dane, že hrozí zruinovanie miestneho obchodu. Preto spolok vinárov Vlčích Skál vyslal svojho zástupcu, nech vyjedná lepšie podmienky. Keby bol Marián pred rokom vedel, že miesto zástupcu spolku je spojené s cestovaním, neprijal by tú čestnú pozíciu.
Zároveň Kráľovstvo Vína verbuje vojakov na obranu proti Vodárstvu, tak si bude musieť dávať pozor, aby sa jeho cesta nepredĺžila až za hranice.

Čo môžeš od hry očakávať
Veľa vyjednávania, aby vinári nemuseli platiť také vysoké dane a hlavne aby sa vyhol vojne. Či už uzavrie dohodu s miestnym vladykom alebo sa mu podarí získať dostatok podporovateľov, aby ho Goldstein musel počúvnuť, je už na ňom.

Základné informácie:
Náboženstvo: Praotec Vínnej Révy
Pôvod: Vinárstvo v blízkosti Vlčích Skál
Povolanie: Vinár
Motto: Všade môže byť dobre, ale prečo niekam chodiť, keď doma je najlepšie.

» Menej


Exvojak Kír

Boli len traja a spôsob, akým držali svoje zbrane mu navrával, že sa jeho schopnostiam s mečom nemôžu vyrovnať. V momente, ako ho obkolesili, spravil Kír rýchly výpad k najväčšiemu z nich. Ťažkopádny protiútok s ľahkosťou zosekol stranou a rýchlym švihom na krk vyradil prvého súpera.
V momente, keď sa protivník pred elfom zosunul na zem, sa mu zazdalo, že spoznáva tvár padlého protivníka. Pred očami sa mu zatmelo a hlavou mu prebleskla scéna spred týždňa.
...
Tmu narúšali len horiace stany a vzduch bol ťažký od dymu. Prepad bol úspešný. Pod rúškom noci ich nik nevidel prichádzať a hravo vyradili celý tábor znepriatelenej kráľovskej armády. Zrazu začul, ako jeho seržant hovorí: ,,To sa Hájničkovi podarilo zverbovať aj elfov na svoju stranu?“ Kír zmeravel a zdesene si uvedomil, čo mu v zápale boja uniklo.
...
Prebudil sa až na pravidelné kvapkanie vody na hlavu a hlasitý smiech stráže.
Cez mreže zbadal znak vlka sediaceho na skalách.

» Viac

Elf Kír bol verným vojakom pravého kráľa Mikluša. Nikdy Kráľovstvu Vína nezabudol, že kedysi jeho rasu zotročili a preto verne bojoval na vodárskej strane. Statočne sa vrhal do každého útoku, rozkazy spĺňal na jedničku a vyzeralo to, že má sľubnú kariéru v armáde. To sa ale po jednom prepade zmenilo, keď zrazu dezertoval z Vodárskej patroly. Podarilo sa mu utiecť, no bol chytený Vlčiou strážou krátko po tom, ako prekročil hranice.
Teraz sedí v dedinskom väzení a dúfa, že sa mu podarí dostať opäť na slobodu.

Čo môžeš od hry očakávať
Ako vojak Kír budeš stáť pred množstvom zaujimavých rozhodnutí. Čo si ochotný obetovať za svoju slobodu? Na ktorú stranu sa teraz pridáš? Čím sa budeš teraz živiť?

Základné informácie:
Náboženstvo: Prírodné náboženstvo
Pôvod: Vodárstvo
Povolanie: Vojak
Motto: Je dôležité vedieť, za čo bojuješ.

» Menej


Elfský kňaz Lhoris

„Tu bol porazený Vlad Krvimlat. Spolupráca ľudí z Vlčích Skál, bytostí z lesa a kmeňa Omakai viedla k víťazstvu nad jedným z najhorších ohrození, akým sme tu kedy čelili. Nech spojenectvo trvá naveky.“
Tabuľa visela nakrivo na jednom klinci, písmo bolo pod špinou ťažko čitateľné a slúžila už ako domov pre pavúky a nie ako turistické označenie. Kňaz Lhoris sa počudovane poobzeral: „Takto som si svoj výlet do Vlčích Skál teda nepredstavoval.“
Všade bolo vidieť stopy zanedbanosti. Po stromoch rástli zvláštne čierne liany a jeden z lesných kruhov, sväté miesto duchov, ktorým Lhoris zasvätil život, bol podozrivo malý.
„Elementy ma sem nezaviedli náhodou. Musím to tu dať do poriadku!“ pomyslel si elf a vybral sa pohľadať miestneho druida.

» Viac

Lhoris je vyučený kňaz prírody z váženej rodiny, ktorý prichádza z Fragmundských lesov. Vďaka dohode s pánom Červeného Kameňa tam užívajú elfovia a ostatné lesné bytosti rovnaké práva ako ostatní obyvatelia. Nedávno sa dopočul, že pri Vlčích Skalách spolupracovali ľudia z dediny s lesnými bytosťami, aby spoločne porazili Vlada. Nadšený príbehom sa rozhodol tam vycestovať, aby o udalosti napísal do kroník.

Čo môžeš od hry očakávať
Ako kňaz lesných bytostí ich budeš viesť k láske k lesu a všetkým jeho obyvateľom (vrátane ľudí). Budeš vyjednávať s rôznymi frakciami z okolia v snahe obnoviť ich spolupatričnosť, ktorá ich už raz zachránila. Zároveň ako silný veriaci v prírodné náboženstvo sa budeš snažiť obnoviť rovnováhu elementov.

Základné informácie:
Náboženstvo: Prírodné náboženstvo
Pôvod: Fragmundské lesy
Povolanie: Kňaz
Motto: Ži a nechaj žiť, v dôstojných podmienkach a v mieri.

» Menej