Letný LARP Kráľovstvo Vína 2022

Vojnou sužované Kráľovstvo Vína už dlho trápia pohraničné boje. Bojovalo sa aj v blízkosti Vlčích Skál, no vďaka umu a šikovnosti miestnych šľachticov sa napokon podarilo situáciu upokojiť a nastoliť krehký mier. Bolo to však trpké víťazstvo a cenou bolo posunutie hranice s Vodárstvom až do samotného srdca dediny. Vlčie Skaly sa tak stali obľúbenou destináciou vodolenkárov, nehovoriac o Prameni živej vody, ktorý sa stal Akvilónskym pútnickým miestom. Miestne obyvateľstvo sa rozrástlo o mnoho neočakávaných novousadlíkov, hrnúcich sa za bohatstvom a slávou. S nárastom počtu obyvateľov sa začali nové boje o dominanciu v dedine. Šľachtické rody sa snažia nariadeniami získať ľud na svoju stranu, no zmena pomerov prináša aj ďalšie nechcené javy. Kriminalita prudko rastie a zbojnícke bandy začínajú v okolí vytvárať chaos a bezprávie. Pašeráci sa radujú, lebo novú hranicu je ťažké strážiť. Na vrch všetkého sa v Červenokamenskej vojvodine šepká, že vodárska patrola hľadá presláveného pašeráka, ktorý sa vraj ukryl vo Fragmundských lesoch. Viac než len šepot sprevádza novovzniknutú osadu lesných bytostí, ktorá sa raduje vodárskej podpore, no o bohatstvo lesných bylín sa chcú uchádzať aj miestni liečitelia, ktorí na elfov a dryády neberú ohľady. V tomto blázinci a chaose možno niečo obyvateľom uniká. Niečo, čo už dlho drieme v útrobách zeme.

Kde?

V lese pri hrade Červený Kameň

Kedy?

28. - 31.7. 2022

Typy lístkov a cena:

Lístok S vlastným príbehom - Early bird 35 € (iba 20 kusov) - zahŕňa účasť na akcii a na mieru šitú postavu za akciovú cenu

Lístok S vlastným príbehom 40 € - zahŕňa účasť na akcii a na mieru šitú postavu

Lístok Štandard 35 € - zahŕňa účasť na akcii a zjednodušenú tvorbu postavy. Nemusíš však zúfať, do deja sa môžeš zapojiť rovnako ako ostatní a zažiariť.

 

Registrácia

Všetko o hre

Nevieš kedy a kam prísť? Čo si zobrať so sebou? Ako riešiť prípravu postavy? Čítaj!

Nepoznáš pravidlá hry? Prečítaj si ich čím skôr!

Má tvoja postava špeciálne schopnosti? Tu sa dozvieš ako fungujú!

Chceš si priniesť zbraň? Prečítaj si naše bezpečnostné normy.

Nevieš ako si vybrať postavu a ako hrať? Všetko nájdeš tu!

Hľadáš inšpiráciu pre svoju novú postavu? Nakukni sem!

Prehľad pravidiel

 

Majster (organizátor) má vždy pravdu.
Hra sa drží hlavného pravidla – Šatrh, teda postava dokáže to, čo jej hráč.


BOJ

Bojuje sa mäkčenými zbraňami. Bodanie je zakázané, s výnimkou zbraní vytvorených a schválených na bodanie (kopije...). Vrhacie zbrane musia byť celé mäkčené a bez tvrdého základu (vrhacie dýky...). Ak si chcete priniesť aj štít, je nevyhnutné si zmäkčiť jeho okraje. Zbrane kontrolujeme, nebezpečné na hru nepustíme. Neútočí sa na hlavu, krk a rozkrok. Protivníka nekopeme, nevykrúcame mu údy, neváľame ho na zem, ak s daným hráčom nie ste dohodnutí, že je to v poriadku. Či došlo k zásahu, určuje zasiahnutý hráč a na jeho cti je, aby to tak aj zahral.
Po zásahu do končatiny ju nesmiete používať, dokým vás nevyliečia (min. 1 hodina). Po zásahu do trupu ste porazení, padáte na zem s ťažkým zranením, okrem plazenia a žobrania o pomoc už nič viac nedokážete, dokým vás nevyliečia (min. 3 hod). Ak tak uznáte za vhodné alebo to zo situácie vyplýva, môže sa stať, že vaša postava príde o končatinu alebo zmyslový orgán.
Postava umiera, ak je explicitne zabitá, tzv. dorazená po tom, ako bola v stave ťažkého zranenia alebo ak bola podlo zavraždená mimo boja (napr. podrezanie), prípadne ak ju po dve zvonenia z ťažkého zranenia nikto neliečil.


LIEČENIE

Liečiť môžu len liečitelia s použitím bylinkárskeho medikamentu. Okrem zranení sa na hre objavujú aj choroby, ktoré sa šíria jedlom a pitím a nakazenou končatinou (odseknuté ruky a nohy použité ako zbraň). Prejavy choroby je potrebné hrať zodpovedne, až pokým vás nevyliečia. Prejavy možno odpozerať od jeho prenášateľa.


SMRŤ

Hráč mŕtvej postavy hrá mŕtvolu kým sa o ňu niekto zaujíma. Ak si po ňu dlho nikto nechodí, nech sa zdvihne a ide do Pekla.
V Pekle zosnulú postavu súdi Smrť na základe jej svedomia a pobožnosti počas života. Čím bezbožnejší život, tým dlhší trest. Svoje šance si možno vylepšiť vďaka kňazom, ktorí vám nielen odovzdávajú slová bohov, ale vám i poskytujú znamenia viery pred nástrahami pekelnými.
Ak sa chcete vyhnúť Peklu, je možné sa dohodnúť s Nekromantom, ktorý vás môže udržať na svete o niečo dlhšie a za rozumnú cenu.
Smrť má práce vyše hlavy a z byrokratických dôvodov púšťa postavy, ktoré si odpykali svoj trest a chcú sa vrátiť, naspäť na svet. Nevrátia sa len tie postavy, ktorým niekto už za života zaplatil náhrobok u hlavného hrobára.


OBCHOD

Na hru slúžia hlinené mince (kovové patria do krčmy), mešce a listiny. Na hre sa nachádza postava bankára/správcu burzy, u ktorého sa dajú ukladať herné peniaze, zakladať podniky, posielať karavány a sú vyplácané výnosy z majetkov.


ZLODEJINA

Ak chcete kradnúť, musí o tom vždy niekto vedieť - vodca vášho zlodejského cechu alebo majster.


MÁGIA

Na hre sa vyskytuje mágia, ktorá sa prejavuje tým, že ak ste zasiahnutí kúzlom, musíte splniť povinnosť, ktorú vám čarodejník dáva. Túto povinnosť sa dozviete buď z kontextu zaklínadla, ktoré počujete alebo vám ju prezradí majster. Začarovať vás môžu zaklínadlom (veršovaným), runami (magické obrazce), alchýmiou (nápoje, amulety) alebo čarovným predmetom. Nemožno vám magicky prikázať, niekomu priamo vziať život.


INTIMITA

Fyzickú náklonnosť môžete prejaviť aj sprostredkovanými gestami (tzv. ars amandi). Spolu s patričnými pohľadmi a inými prejavmi sa dotykom od partnerovej dlane, prepracúvate vyššie po jeho ruke až po rameno, čo sa považuje za nanajvýš intímne. Vzájomné držanie ramien sa už považuje za splynutie duší, či veľké zneuctenie. Tieto techniky majú zmysel len v kontexte danej situácie, ktorá musí byť sprevádzaná pohľadmi, nežnými či slizkými slovami až vzdychmi. Bez tohto kontextu je táto technika nefunkčná.


VÝNIMKY A TRESTY

Majstri môžu udeliť hráčovi (len vopred) výnimku z pravidiel, ale aj trest za porušovanie pravidiel. Príkladom trestu je napríklad napomenutie alebo 10 minútové vylúčenie z herného priestoru (pre horúce hlavy) až po vylúčenie z hry.

Polotovarové postavy a inšpirácie

 

Nevieš akú postavu hrať? Tu sa môžeš inšpirovať, alebo si priamo vybrať postavu, ktorá ti sadne ako uliata. Polotovarovej postave sme pripravili ciele, ktoré chce na hre dosiahnuť, jej zázemie a schopnosti. Zámerne sme však neurčili, prečo chce postava dosiahnuť práve tieto ciele, čo ju motivuje, čo ju poháňa a kým vlastne je. 

Strážnici

Som strážca so znakom vlka,
strachom nezatrasie sa moja ruka.
Som ochranca bezbranných a slabších,
som ochrancom pútnikov i našich,
som predĺženou rukou zákona,
na neprávosť padám ako pohroma.
Aj keby som život obetovať mal,
padnem pri obrane Vlčích Skál.

Strážnik je ochrancom zákona a poriadku vo Vlčích Skalách. Lapá zlodejov, pašerákov a podvodníkov, chráni dedinu pred nájazdníkmi a rieši spory medzi obyvateľmi. Jeho práca má v popise nebezpečenstvo, no ako hovoria veteráni, základom je nesadnúť si na vlastný meč.

Popri službe má strážnik i voľný čas, ktorý môže využiť mnohými spôsobmi. Môže sprevádzať pútnikov a dobrodruhov, stať sa lovcom odmien či detektívom, no voľno môže stráviť i v krčme či iných pridružených zábavných podnikoch.

» Viac

Čo môžu očakávať:

Strážnici sa v boji proti zločinu musia udržiavať v kondícii. Preto pravidelný tréning a poctivý výcvik kadetov je neoddeliteľnou súčasťou prípravy na budúce strety s ozbrojenými zločincami. Samozrejme, samotný výcvik nestačí, a tak treba pri odhaľovaní zločinu zapojiť aj hlavu a vyšetrovať. Či už ide o vraždu, krádež, pašeráctvo alebo korupciu a neplatenie daní. A tak je Vlčia stráž ako strážca bezpečia a poriadku zapojená čiastočne aj do miestnej politiky.

Čo musia plniť:

Strážnik musí mať na vedomí, že plní rozkazy vladyku a svojho veliteľa.
Taktiež, že jeho služba nekončí ani vo voľne a zločin musí potrestať.
Vlčia stráž je prvou a poslednou ochranou celej dediny a jej obyvateľov.

Inšpirácie, čím si môžeš postavu obohatiť:
Odkiaľ pochádza tvoja postava a čo robila pred vstupom do Vlčej stráže?
Má strážnicke zázemie, alebo sa tak kvôli niečomu rozhodla?
Čo ju motivuje k službe spravodlivosti? A aký ma postoj k peniazom?
Čo robieva počas voľna? Robí súkromné očko, relaxuje v krčme alebo pri inej činnosti?
Má nejaké neduhy? Chová chorobnú nenávisť?

Hodnosti:
Podľa zásluh na hre alebo podľa prípravy postavy, budú hráči zadelení do postov:
Poručíci
Strážnici
Kadeti (ak chce niekto hrať zelenáča, ktorý sa zaúča do kumštu)

Možné mená: Kadet Mrkva, Strážnik Holub, Kadetka Ružena, Strážnica Jolana

» Menej


Krípy a príšerky

Borg sedel na jedinej stoličke v širokom okolí a už po deviatykrát počítal svoje vyznamenania. Cítil sa skvelo. S posledným novým červeným bobríkom sa stal kapitánom. Ako vždy pri tom pomyslení, obdaril bobríka bozkom a pustil sa znova do počítania.
Cez predpekelnú bránu sa dovalila, doplazila, dokotúľala a inak prirútila skupina jemu podobných stvorení a vyrušila ho pri ťažkých počtoch. Borg vstal a pozrel na úbohé dokaličené stvorenia. 

,,No čo?" spýtal sa.
,,No to kapitáň. Ono... To... Že...," začal ten najmenej dotrepaný.
Borg to nevydržal a zarazil mu do hlavy sekeru: ,,Tak to vyklop!"
,,No... že bude tá svadba. A aj pohreb už," odpovedal aj so zbraňou v hlave.
,,Ďalší červený bobrík!" potešil sa Borg. ,,Daj sekeru! Ideme!"

Krípy sú jednoduché príšerky na duši i v mysli. Svoj život zasvetili predpekliu a otravovaniu živých. Nemajú síce od smrti dovolené len tak zabíjať, ale v iných činnostiach im nebráni. Ba naopak. Baví sa na tom a tak ich povzbudzuje odmenami vo forme vyznamenaní. A ako to už medzi takými krípami chodí, kto ich má viac, ten je pánom. Pánom kapitáňom.

» Viac

Čo možeš od hry očakávať:
Krípy môžu čakať mnoho bojov.
Stále nové úlohy, nové odmeny a hromadu zábavy pri ich plnení.
Taktiež budú mať unikátny vzhľad a dobré vzťahy so smrťou.
Vo voľnom čase budú môcť trápiť dokonca aj duše hriešnych nebožtíkov.

Čo hra očakáva od teba:
Zabávať seba aj iných dobrodruhov.
Počúvať príkazy smrti a príležitostne plniť bojové priania majstrov.

Výhody a nevýhody:
Hráči krípov dostanú od organizátorov masky a pomôcky, ale kostým si musia pripraviť. Ten by mal byť taký, že po zhodení vrchnej časti si môžu ako dedinčania zájsť do krčmy. Krípy taktiež potrebujú zbraň, pretože bežné aj špeciálne úlohy si až na výnimky vyžadujú boj. Príšerky majú výhodu v tom, že v pekle nemusia čakať v rade ani si odpykávať trest. Dokonca sa nemusia obávať ani duchov či iných záporákov. Ich hra je hlavne o humore a nadhľade.

» Menej


Kňazi

Bohato oblečený muž položil pohár pred kňaza a sadol si k nemu: ,,Otče Súdok, potrebujem poradiť. Chytili sme mladíka z Vodárstva, ale okrem svojho pôvodu sa nijak neprehrešil voči zákonu. Ľud chce vidieť krv zradcu, ale ja si myslím, že smrť by bola príliš krutým trestom."
Kňaz si odpil z vína a porozmýšľal: ,,Chlapec je ešte mladý, nemôže za hriechy svojich rodičov. Zoberiem si ho do opatery a ukážem mu krásy Kráľovstva Vína."
,,Ďakujem, že ste za mňa prebrali bremeno rozhodnutia, otče," šľachtic sa úctivo uklonil a odišiel.
Otec Súdok si opäť usrkol z vína a skrivil tvár: ,,Tohto zapadákova mám už plné hrdlo. V lete nalievať suché červené?! Neviem sa dočkať, kým aj tu budú poháre plné dobrého bieleho striku."

Nevieš sa zapáčiť bohom, ale zároveň nechceš stráviť príliš veľa času v pekle? Ešteže máme kňazov.
Oni ti určite radi poradia, či už potrebuješ vedieť, čo si dať na obed alebo či popraviť toho zradcu z Vodárstva.

» Viac

Odporúčané postavy:
Kňaz Praotca [linka na praotcovu vieru]
Kňaz Myrmeka [linka na Myrmeka]
Kňaz Prírodných božstiev [linka na prírodné božstvá]
Mních, Akolyta

Čo môžeš od hry očakávať:
Tvoja hra bude záležať od toho, ktoré náboženstvo si vyberieš. Stúpenci Praotca budú hájiť tradičné náboženstvo Kráľovstva Vína, aj keď možno novátorskými spôsobmi, zatiaľ čo Myrmekovci sa snažia získať si nových veriacich, podľa možností nenápadne, aby si nikoho pri moci nepohnevali. Kňazi prírody sa týchto žabomyších vojen skôr stránia a starajú sa o rovnováhu elementov, o les a o jeho obyvateľov .
Čo má ale každý kňaz spoločné, je staranie sa o svojich veriacich. To je aj priamo podporené hernou mechanikou svedomia. Vďaka nej budeš určovať, komu budú bohovia naklonení.

Čo hra očakáva od teba:
Budeš hlavným hýbateľom hernej mechaniky svedomia. To v praxi znamená, že budeš viesť rôzne náboženské rituály a bohoslužby, radiť ostatným ako sa zavďačiť bohom a počúvať ich spovede.

Inšpirácie, čím si môžeš postavu obohatiť:
Aký je tvoj vzťah k ostatným náboženstvám?
Máš aj svetské alebo osobné ciele, na ktoré chceš využiť svoj vplyv?
Si skôr benevolentný pastier alebo krutý inkvizítor?

Príklady mien:
Otec Fenikel, Páter Varniáš, Šaman Agrofert, Kňažka Zemianka

» Menej


Lesné bytosti

Môj útek už trval dlho. Opúšťali ma sily a nohy pálili. A čím hlbšie som zachádzal do lesa za bludičkou, tým častejšie som zakopával. Nakoniec prišiel ten moment, keď som spadol. Telo už odmietalo poslúchať a prenasledovatelia boli na dosah. Vtedy vzduchom zasvišťali šípy a beštie začali padať. Chvíľu na to sa zatriasla zem a mňa prekročil strom. Hodnú chvíľu som nevedel, čo sa vlastne deje. Keď som precitol, stál predo mnou pastier stromov a na jeho ramenách takmer neviditeľné, maskovaním halené, dryády. Strachom som slova nevedel povedať a oni len mlčky na mňa mierili. Tu sa predo mnou zjavila bludička. V záblesku svetla sa zmenila na krásnu vílu odetú v živých kvetoch.
„Ten lesu neublíži,“ riekla a ent s dryádami odišli. 
„Chce ťa vidieť druid. Poď!“
A ja som šiel.

Lesných bytostí je mnoho a sú rozdielne ako vzhľadom, tak i povahou. Či už používajú slová, čary alebo hrubú silu, všetky chránia les a konajú v harmónií s ním a prírodou. V každom lese určite nájdete nejakú vílu, fauna, dryádu alebo enta.

» Viac

Odporúčané postavy:
Dryáda, Víla, Nymfa,
Leprechaun, Škriatok, Faun,
Dlak, Minotaur, Ent, Bludička,

Čo môžeš od hry očakávať
Lesné bytosti poznajú tajomstvá lesa
Veční bojovníci proti zlu, či už vo forme žaby, alebo Lešija.
Priateľské i nepriateľské správanie sa iných obyvateľov Kráľovstva Vína.
Veľké prírodné obrady a rituály.
Miesta špecifické pre lesné bytosti.

Čo hra očakáva od teba:
Hrať v súlade s náladou lesa.
Uprednostňovať potreby lesa pred vlastnými.
Mať v úcte a rešpekte Lesovika a druidov.

» Menej


Elfovia

„Sú to už veky, čo elfovia uviazli na tomto konci sveta. Zažili sme si vojnu, prenasledovanie, otroctvo, rebéliu a víťaznú slobodu, hľadanie zašlej slávy a teraz...“
„Teraz máme konečne vhodné postavenie a rozkvet, viem otče,“ dokončil som za neho.
„Áno. A stálo to mnoho úsilia a času rodu Neronethi, ktorí toho obetovali veľa o čom nevieme, aby ich v tejto zemi uznali za šľachtu. Malicherný, no dôležitý bod pre elfov,“ prízvukoval ako vždy.
„Nemaj strach. Každý z výpravy vie, aké je to dôležité. Pomôžeme lesu tak, aby sme túto snahu nepoškvrnili.“
Otec len prikývol a podal mi luk a tulec. Rozlúčil som sa s ním dotykom čiel. Akurát začalo svitať a družina mala dlhú a dôležitú cestu pred sebou.

Elfovia nie sú tak úplne lesnými bytosťami, sú s ním ale úzko spojené. Svoju zašlú slávu z iných končín sa snažia znovu vybudovať tak, aby vyhoveli aj ľuďom, aj lesu. Ale viac lesu. Úzke spojenie s lesom elfom dáva vedomosti o skrytých miestach, ale zároveň sa nemusia úplne riadiť jeho vôľou. Lesné bytosti sú s nimi zadobre a tak ako ony, sú elfovia večným a smrteľným nepriateľom temných bytostí a duchov.

» Viac

Odporúčane postavy:
Elfský veľvyslanec, elfský hraničiar, elfská runová čarodejka, elfská kňažka prírody, elfský rytier

Čo môžeš od hry očakávať:
Boj za práva lesa a lesných tvorov.
Diplomacia, intrigy i boj.
Veľké lesné rituály a obrady.
Riešenie každého narušenia harmónie a rovnováhy.
Obchod so vzácnym inorasovým tovarom. (Elfské čajové pečivo, Bdelé alebo spavé zrno,...)

Čo hra očakáva od teba:
Burcovanie ľudí k obnove rovnováhy lesa.
Účasť na prírodných bohoslužbách.
Obhajoba záujmov lesa a elfov vo všetkých aspektoch.

» Menej


Čarodejníci

Z komplikovaného runového obrazca na podlahe chrámu začalo žiariť mihotavé svetlo. Vzduch zhustol a všetkým trinástim učeníkom sa našuchorili vlasy, akoby boli pod vplyvom statickej elektriny.
,,Výborne, učeníci moji," šepkal arcimág hlasom, ktorý sa odrážal od kamenných stien, ,,ešte pridáme posledný runový kameň a kúzlo bude pripravené..."
Svetlá stúpajúce z obrazca začali meniť farby a ostatným mágom zaľahlo v ušiach, keď ich vodca pridal do obrazca poslednú zložku.
,,Šanimír, umiestni do stredu vlas vojvodovej ženy a jej láska bude navždy moja," prikázal potichu mužovi, stojacemu po jeho pravej ruke. Šanimír opatrne vybral z vrecka dlhý tmavý vlas a nonšalatne ho uložil na vyhradené miesto.
,,Šaňo, počkaj...," zdvihol náhle ruku acimág, ,,vojvodova žena má predsa zlaté vlasy..." Jeho slová prerušil záblesk bieleho svetla a zaburácanie hromu. Magická energia sa uvoľnila z obrazca a všetkým mágom sa začalo dýchať o čosi lepšie. Vlastne, všetkým okrem jedného.
,,Šaňo, čo to bol za vlas?" opýtal sa arcimág, v tvári smrteľne bledý.
,,Prepáčte majstre, asi to bol vlas z hrivy vojvodovho koňa. Museli sa mi v taške pomiešať."
,,Ó, nie," povedal arcimág a rukou si utrel pot z čela.

Mágia má vo svete Kráľovstva Vína viacero podôb, od vtipných zaklínacích formuliek, cez zložité umenie runovej mágie až po nepredvídateľné alchymistické recepty. Dobrý mág si svoje kúzla, rituály, či recepty stráži a pripravuje všetky detaily do najmenších podrobností, pretože inak hrozí, že kúzlo zlyhá. Mágovia si pomocou sofistikovaných kúziel niekedy dokážu splniť aj tie najbizarnejšie sny, no za dobrý peniaz prepožičajú svoju moc aj iným ľuďom. Samozrejme, správny mág sa vyzná aj v magickej vede, má stabilné miesto na Vysokej škole magických umení (VŠMU) a publikuje v kvalitných časopisoch o mágii.

» Viac

Odporúčané postavy:
Veselý vtipkár zaklínač
Runový mág, milovník rituálov a dobrej atmosféry
Alchymista, pripravujúci elixír svetovlády

Čo môžeš od hry očakávať:
Mágovia majú na hre k dispozícii špecifické magické predmety (zaklínadlá, runy, alchymistické ingrediencie), ktoré využívajú na kúzlenie. Je dôležité dbať na správnu formálnu stránku kúziel, najmä ak ste runový mág, no v zásade môžu byť vaše vlastné ciele akékoľvek. Okrem kúzlenia a prípravy naň (skladanie zaklínacích veršov, príprava runových obrazcov, varenie elixírov), je tiež treba si zohnať potrebné zdroje, čo nie je vždy jednoduché, ale so správnou dávkou komunikácie a ochoty dohodnúť sa, je možné vybaviť takmer čokoľvek.

Čo hra očakáva od teba:
Mágovia by mali byť registrovaní na VŠMU, inak im hrozí, že budú stíhaní za bosoráctvo. Je tiež odporúčané venovať sa aspoň okrajovo vedeckej činnosti. Rituály a zaklínadlá vytvárajú na hre tým lepší dojem, čím prepracovanejšia je ich formálna stránka. Organizátori radi ocenia pekne pripravený rituál, zatiaľ čo narýchlo odverklíkovaná kliatba sa môže minúť účinku.

Inšpirácie, čím si môžeš postavu obohatiť:
Máš vlastný plán, ako sa stať najmocnejším mágom kráľovstva, alebo chceš ponúknuť služby niekomu, kto ich potrebuje?
Nebolo by vhodné zorganizovať si skupinu dodávateľov magických ingrediencií, aby bolo z čoho variť elixíry?
Za dobrú vedeckú publikáciu na VŠMU môže autor získať aj finančnú odmenu, nestálo by to za pokus?

Príklady mien:
Šalamún Ohňuvzdorný, Kryštof Hromovládca, Adela Rachetľová, Eufrozína Kalibrová

» Menej


Novinári

Listy sa rozleteli na všetky strany, keď Bohuš preletel bočnou ulicou. Pod pazuchou mal zastrčený drahý pergamen, za uchom brko a podrážky prešliapané až hrôza. Zabočil za dva rohy a zastal uprostred námestia. Všade bolo toľko ľudí, že cez nich nič nevidel.
,,Ustúpte, prosím! Som z médií, ustúpte, ďakujem vám!" vykrikoval na všetky strany a predieral sa davom vpred. Ostávalo mu už len málo času, ak chcel stihnúť napísať najväčší článok svojej kariéry. Napokon sa pretlačil až celkom dopredu a neveriacky hľadel pred seba. Rozvinul pergamen a so zatajeným dychom začal písať: ,,Najväčšia mačka vo Vlčích Skalách má mladé!" Na moment sa zastavil, potom sám sebe spokojne prikývol a doplnil: ,,Ale sú skutočne jej?"

Svet médií je tajuplný a zložitý. Niekto položí aj svoj život, aby sa pravda dostala z temných zákutí podsvetia na svetlo sveta, iný pravdu kriví, násilím ohýba a pretvára. Dobrý novinár musí byť rýchly, bystrý a schopný vypátrať dobrý príbeh. Pravda je len v jeho rukách.

» Viac

Odporúčané postavy:
Investigatívec denníka Nov... Viny
Paparazzi bulvárneho plátku Vlčí Deň
Textár dezinformačného výplodu Zem a Meč

Čo môžeš od hry očakávať:
Informácií hodných zaznamenania je plné kráľovstvo. Dobrý novinár si musí vedieť zohnať informácie, musí vždy byť včas tam, kde sa niečo deje a musí vedieť zaujímavo písať. Písanie niekedy zaberá čas, ale kvalitné spravodajstvo si vždy nájde u ľudí odozvu. Budeš si musieť zohnať ľudí, ktorí ti informácie sprostredkujú, ale aj sám rozhodnúť, čo je hodné zaznamenania a v akej podobe. Môže sa tiež stať, že ťa vyhľadajú ľudia, ktorí budú chcieť niečo uverejniť. V tom prípade si môžeš určiť cenu a podmienky. Aktívneho novinára môžu čakať mnohé dobrodružstvá a nebezpečenstvá, pasívny nemusí vytiahnuť päty z krčmy - aj tam sa nejaký ten príbeh premelie.

Čo hra očakáva od teba:
Noviny sú dôležitým zdrojom informácií, o ktorý sa zaujíma množstvo postáv. Nikto (ani organizátor) nevie ovplyvniť kvalitu článkov písaných novinárom, no čím je jeho práca lepšia, tým viac informácií sa dostáva do hry a tá sa stáva živšou.

Inšpirácie, čím si môžeš postavu obohatiť:
Aký je tvoj vzťah k plateným a tendenčným článkom?
Máš okolo seba ľudí, ktorí ti s prácou pomôžu, alebo chceš byť tajný reportér na voľnej nohe?
Ceníš si pravdu nadovšetko alebo ju rád okoreníš troškou konšpirácií?

Príklady mien:
Bohuš Brčko, Radovan Atrament, Terézia Pisálková, Duľa Stránková
Ján Trojguľa, kronikár Mário Oščinoha, investrigatívna reportérka Aneta Malíčková, karikaturistka Frida, mučeník Timur Roztlač

» Menej


Lapkovia a pašeráci

V kríkoch to zašramotilo, keď tu na cestičku vybehol kočiar. Kočiš rýchlo strhol strmene plne naloženého voza, keďže cestu prehradil kmeň stromu. Vzduchom sa rozoznelo pískanie a hlava za hlavou, chlap za chlapom z kríkov vyskakujú zbojníci.
,,Stoj tisíc hrmených, prosím!" Neiste zrúkne zbojnícky kapitán Bojo. Hneď sa sa zastaví a teraz odvážnejšie spustí: Daj dukáty ináč...". Trochu sa zamyslí a zajaká sa. "Daj dukáty ináč z Praotcovho krčahu už neodpiješ! A vieš čo zlez z voza panáčik! Vyzlečte ho chlapi a priviažte k stromu!" Zbojníci ihneď stiahli kočiša z kozlíka a urobili ako kapitán zavelil. Za pár chvíľ už len ufúľaná tvár kočiša videla ako si vyspevujúca zbojnícka družina vykračuje do lesa a teší sa z jeho nešťastia. 

Aj keď lapkovia a pašeráci patria medzi kriminálne živly, tak ich vykreslenie nie je čiernobiele. Každý má dôvod prečo sa dostal na cestu zločinu. Aj zbojník mohol kedysi byť obyčajným roľníkom, ktorý prišiel o svoju milovanú kravku kvôli daniam. Všeobecne sa lapkovia a pašeráci rozhodli vydobyť si miesto na zemi svojským spôsobom.

» Viac

Odporúčané postavy:
zlodej, lapka, pašerák,
úžerník, bitkár, vrah,
podvodník, hazardný hráč, žoldnier

Čo môžeš od hry očakávať:
Kráľovstvo aj Vlčie Skaly ukrývajú nevyčísliteľné bohatstvo. Je len na tebe aby si si ho zobral. Môžeš hľadať tajné cestičky a snažiť sa okabátiť obyvateľov kráľovstva nech viacej dukátov zvoní v tvojom mešci. Nie všetko sa rieši hrubou silou a tak môžeš intrikárčiť, klamať a podvádzať. Je viacej druhov zbojníkov a teda aj viac prístupov. Tvoja identita môže byť utajená a môžeš vyzvedať pre svoju kompániu. Naopak môžeš sa chvastať svojou povesťou zbojníka a zastrašovať ľudí, potom ale buď musíš vedieť dobre utekať alebo poraziť akéhokoľvek protivníka. Nikdy však nezabudni, jeden zbojník dlhý zboj nezažije.

Čo hra očakáva od teba:
Zorganizovanie sa do družiny, pretože sám zbojník by veľmi rýchlo odvisol na šibenici. Ak aj robíš šarapatu tak ju robíš pre ozvláštnenie hry a nie preto, aby si iným hru pokazil.

Inšpirácie, čím si môžeš postavu obohatiť:
Ako si sa stal lapkom / pašerákom?
Čo chceš dosiahnuť zbojom?
Si v utajení alebo vystupuješ verejne?
Máš magický talent, ktorý ti pomáha? (Zariekavanie, Runová mágia, Alchýmia)
Si človek alebo iná bytosť?

Príklady mien:
Fúzik, Vratko Nôžka, Rýchly Tom, Smradľavý Grožko, Janko Fišťuk, Hromoš, Jurko

» Menej