Letný LARP: Príbehy spod Vlčích Skál 2018

 

Vo Vlčích Skalách to opäť vrie. 
V blízkosti dediny má už čoskoro vytrysknúť prameň živej vody, tak aspoň tvrdí uznávaná veštkyňa Pythna, ktorú mimoriadny úkaz privábil až do pohraničia Kráľovstva Vína. Dobrodruhovia, učenci aj politici sa predbiehajú, kto príde s lepším nápadom ako živú vodu využiť, napriek tomu, že veštba neuvádza presné miesto ani čas, kedy sa prameň zjaví. 
Po informáciách začína pátrať novozvolený vladyka a ekonomický mág Boris Toliar, cech mechanikov pokúšajúci sa priviesť k životu bájneho golema a banda všetkými masťami vybíjaných zbojníkov, ktorí sa usadili v lese za dedinou. 
Staré povesti hovoria, že keď prameň vytryskne, zjaví sa pod ním poklad a nad ním zlaté papradie, a tak sa do honby za živou vodou púšťa aj cech bylinkárov a obávaný cech strát a nálezov. 
Akoby toho nebolo dosť, na starom cintoríne sa našli spisy zosnulého vedca a vynálezcu DarVína, mágovia v napätí očakávajú zatmenie mesiaca a všetci pátrajú po certifikovanom blbovi. 
Vitajte späť v Kráľovstve Vína. 

Kde?

V lesíku pri hrade Červený Kameň

Kedy?

26. – 29. júla 2018

Za koľko?

26.3 – 4.5.  za 30€

5.5. – 17.6.     za 35€

18.6 – 29.7.   za 45€

Ak idete viacerí v skupine (6+) vypýtajte si zľavu.

Pravidlá

Nevieš kedy a kam máš prísť a čo si treba priniesť? 

Nevieš akú si vybrať postavu a ako hrať?

Nepoznáš pravidlá hry?

Má tvoja postava špeciálne schopnosti?

Prehľad pravidiel

Majster (organizátor) má vždy pravdu.
Hra sa drží hlavného pravidla – Šatrh, teda postava dokáže to, čo jej hráč.

BOJ

Bojuje sa mäkčenými zbraňami. Bodanie je zakázané, s výnimkou zbraní vytvorených a schválených na bodanie (kopije…). Vrhacie zbrane musia byť celé mäkčené a bez tvrdého základu (vrhacie dýky…). Ak si chcete priniesť aj štít, je nevyhnutné si zmäkčiť jeho okraje. Zbrane kontrolujeme, nebezpečné na hru nepustíme. Neútočí sa na hlavu, krk a rozkrok. Protivníka nekopeme, nevykrúcame mu údy, neváľame ho na zem, ak s daným hráčom nie ste dohodnutí, že je to v poriadku. Či došlo k zásahu, určuje zasiahnutý hráč a na jeho cti je, aby to tak aj zahral.
Po zásahu do končatiny ju nesmiete používať, dokým vás nevyliečia (min. 1 hodina). Po zásahu do trupu ste porazení, padáte na zem s ťažkým zranením, okrem plazenia a žobrania o pomoc už nič viac nedokážete, dokým vás nevyliečia (min. 3 hod). Ak tak uznáte za vhodné alebo to zo situácie vyplýva, môže sa stať, že vaša postava príde o končatinu alebo zmyslový orgán.
Postava umiera, ak je explicitne zabitá, tzv. dorazená po tom, ako bola v stave ťažkého zranenia alebo ak bola podlo zavraždená mimo boja (napr. podrezanie), prípadne ak ju po dve zvonenia z ťažkého zranenia nikto neliečil.

LIEČENIE

Liečiť môžu len liečitelia s použitím bylinkárskeho medikamentu. Okrem zranení sa na hre objavujú aj choroby, ktoré sa šíria jedlom a pitím a nakazenou končatinou (odseknuté ruky a nohy použité ako zbraň). Prejavy choroby je potrebné hrať zodpovedne, až pokým vás nevyliečia. Prejavy možno odpozerať od jeho prenášateľa.

SMRŤ

Hráč mŕtvej postavy hrá mŕtvolu kým sa o ňu niekto zaujíma. Ak si po ňu dlho nikto nechodí, nech sa zdvihne a ide do Pekla.
V Pekle zosnulú postavu súdi Smrť na základe jej svedomia a pobožnosti počas života. Čím bezbožnejší život, tým dlhší trest. Svoje šance si možno vylepšiť vďaka kňazom, ktorí vám nielen odovzdávajú slová bohov, ale vám i poskytujú znamenia viery pred nástrahami pekelnými.
Ak sa chcete vyhnúť Peklu, je možné sa dohodnúť s Nekromantom, ktorý vás môže udržať na svete o niečo dlhšie a za rozumnú cenu.
Smrť má práce vyše hlavy a z byrokratických dôvodov púšťa postavy, ktoré si odpykali svoj trest a chcú sa vrátiť, naspäť na svet. Nevrátia sa len tie postavy, ktorým niekto už za života zaplatil náhrobok u hlavného hrobára.

OBCHOD

Na hru slúžia hlinené mince (kovové patria do krčmy), mešce a listiny. Na hre sa nachádza postava bankára/správcu burzy, u ktorého sa dajú ukladať herné peniaze, zakladať podniky, posielať karavány a sú vyplácané výnosy z majetkov.

ZLODEJINA

Ak chcete kradnúť, musí o tom vždy niekto vedieť – vodca vášho zlodejského cechu alebo majster.

MÁGIA

Na hre sa vyskytuje mágia, ktorá sa prejavuje tým, že ak ste zasiahnutí kúzlom, musíte splniť povinnosť, ktorú vám čarodejník dáva. Túto povinnosť sa dozviete buď z kontextu zaklínadla, ktoré počujete alebo vám ju prezradí majster. Začarovať vás môžu zaklínadlom (veršovaným), runami (magické obrazce), alchýmiou (nápoje, amulety) alebo čarovným predmetom. Nemožno vám magicky prikázať, niekomu priamo vziať život.

INTIMITA

Fyzickú náklonnosť môžete prejaviť aj sprostredkovanými gestami (tzv. ars amandi). Spolu s patričnými pohľadmi a inými prejavmi sa dotykom od partnerovej dlane, prepracúvate vyššie po jeho ruke až po rameno, čo sa považuje za nanajvýš intímne. Vzájomné držanie ramien sa už považuje za splynutie duší, či veľké zneuctenie. Tieto techniky majú zmysel len v kontexte danej situácie, ktorá musí byť sprevádzaná pohľadmi, nežnými či slizkými slovami až vzdychmi. Bez tohto kontextu je táto technika nefunkčná.

VÝNIMKY A TRESTY

Majstri môžu udeliť hráčovi (len vopred) výnimku z pravidiel, ale aj trest za porušovanie pravidiel. Príkladom trestu je napríklad napomenutie alebo 10 minútové vylúčenie z herného priestoru (pre horúce hlavy) až po vylúčenie z hry.

Predpripravené postavy a inšpirácie

Nevieš akú postavu hrať? 

Tu sa vieš inšpirovať alebo si priamo vybrať postavu, ktorá ti sadne ako uliata.

Strážnik

Som strážca so znakom vlka
a strachom nezatrasie sa moja ruka.
Som ochranca bezbranných a slabších
Som ochrancom pútnikov i našich
Som predĺženou rukou zákona
Na neprávosť padám ako pohroma.
Aj keby som život obetovať mal,
Padnem pri obrane Vlčích Skál.

Strážnik je ochrancom zákona a poriadku vo Vlčích Skalách. Lapá zlodejov, pašerákov a podvodníkov, chráni dedinu pred nájazdníkmi a rieši spory medzi obyvateľmi. Jeho práca má v popise nebezpečenstvo, no ako hovoria veteráni, základom je nesadnúť si na vlastný meč.

Popri službe má strážnik i voľný čas, ktorý môže využiť mnohými spôsobmi. Môže sprevádzať pútnikov a dobrodruhov, stať sa lovcom odmien či detektívom, no voľno môže stráviť i v krčme či iných pridružených zábavných podnikoch.

Odporúčané postavy:
Kapitán
Poručíci
Strážnici

Čo môžu očakávať:
Bojový výcvik
Bojové strety
Lapanie zločincov
Vyšetrovanie zločinov

Čo musia plniť:
Počas svojej služby musí byť v pozore pred nájazdníkmi a nekalými živlami v dedine Rozkazy prijímajú od kapitána a vladyku
Zachovávať disciplínu 

Možné mená: Kadet Mrkva, Strážnik Holub, Kadetka Ružena, Strážnica Jolana 

Varianty postavy: 

Holub:
Dedinský mladík, ktorý chce chytať zločincov, ale nevie ako na to. S trochou šťastia sa vypracuje a všetkým ukáže!

Jobagión:
Malý šľachtic, ktorý prichádza namiesto svojho otca splniť si povinnú službu panstvu. V okolí Vlčích Skál sa objavili zbojníci. Jeho rodina síce nevlastní veľké majetky, ale ak sa predvedie pred vrchnosťou, ktorá sa príde pozrieť na údajný zázrak, možno si ho niekto mocný vezme ako panoša a odštartuje tak jeho cestu až na kráľovský dvor! 

Starý žoldnier:
Žoldniersky chlebík nie je vždy jednoduchý. Niekedy je odmena kráľovská, no častejšie ide o sliepku či kozu. Človek riskuje kožu a na druhú noc aj tak spí niekde v daždi pod širákom. Vo Vlčích Skalách sa obzriem, či nie je vypísaná nejaká tučná odmena, ale teplé miestečko strážnika sa mi začína pozdávať čoraz viac. 

Vojak spravodlivosti:
Niečo hnilé je v osade vlčej. Zdá sa, že niektorých sa zákon tak úplne netýka. Rozmáhajú sa úplatky a pričasto sa veci zametajú pod koberec. Podivné obchody a zákulisné praktiky politikov už dávno prekročili hranicu únosnosti. Spravodlivosti však musí byť učinené zadosť, nech i svet zhynie! Nepoľavím, kým sa tak nestane, lebo ja som zákon!

 

Nekalé živly (zlodeji, lupiči, podvodníci)

Nie každý sa živí poctivým remeslom a nájdu sa i takí, čo radi podstúpia riziko za rýchly groš. Balansujú na hrane a za hranou zákona. Zlodeji, pašeráci, podvodníci.

Odporúčané postavy:
Krstný otec mafie
Nepolapiteľný vreckár
Korupčník s bielym golierom 

Čo môžu očakávať:
Napätie pri krádeži mešcov solventných občanov Vlčích Skál
Riziko pri pašovaní a predávaní zakázaných tovarov
Krádeže na objednávku
Unikanie pred strážnikmi a zákonom

Čo musia plniť:
Ak chcú niečo ukradnúť, musia sa predtým zaregistrovať v Zlodejskom cechu alebo u majstra 

Možné mená: (tajné, prezradíme ak si lumpa vyberiete) 

Varianty postavy: 

Zlodej v zácviku
Všetci by o mne hovorili, že mám zlaté ruky, keby vedeli, ale nevedia, že ich zlato sa na moje prsty lepí. Mešec tu, sliepka tam a je mi sveta žiť! Veru ale sveta šíreho, lebo sa dlho na jednom mieste zdržať nemôžem. Ťažko sa rozvíja remeslo osamote, keď vám nikto stranu nepodrží a alibi nepotvrdí. No predsa, v tých správnych kruhoch sa rozšírilo, že vo Vlčích Skalách sa budú prijímať tovariši tohto zlatého remesla. Doteraz mi Šťastena priala, tak skúsim šťastie aj tam. Postava prichádza do Vlčích Skál, aby sa pripojila do cechu zlodejov. Bude mať kopu príležitostí, aby ukázala svoje schopnosti a vypracovala sa, či už pôjde o služby zmeny majiteľa, pašovanie alebo falšovanie. 

Bylinkársky cech

O ranených vo Vlčích Skalách nie je núdza. Kto sa o nich postará? Bylinkársky cech si to vzal za svoju svätú povinnosť. Rád vylieči ranených i chorých… ak na to majú. Liečitelia môžu vykonávať svoje remeslo vo svojom pôsobisku (napr. Lazaret u Nemilosrdných bratov), ale môžu ísť aj ako sprievod ozbrojenej družiny a odnášať ranených priamo z boja. Počas mieru a zdravia si môžu chystať zásoby liečivých bylín, dopĺňať grimoár novými liečebnými procedúrami a rozširovať si počet poistených pre svoje služby. 

Odporúčané postavy:
Bylinkár
Felčiar
Chirurg
Liečiteľ  

Čo môžu očakávať:
Záchranu života ranených za rozumnú cenu
Pátranie po nových bylinách a receptoch
Rozširovanie vplyvu cechu 

Čo musia plniť:
Dopĺňať si zásoby liečív a vyberať poplatky za služby 

Možné mená: Gáza Lístková, Katar Oparený, Fraktúra Špirálová, Herpes Simplex 

Varianty postavy:   

Duo Ambul a Lancia – nosiči tiel
Je vám zle a najbližší liečiteľ je priďaleko? Sme tu pre vás! Vrháme sa do nebezpečenstiev, prechádzame krížom cez bojové polia a nakladáme na naše pojazdné nosidlá každého, kto dosť hlasno kričí. Práca je to nebezpečná, ale niekto ju robiť musí. 

Chirurg Patlal
Bylinkári majú svoje odvary, felčiari svoje mastičky a chirurg… má svoj nôž na mäso. A samozrejme sa musí vedieť obracať s ihlou. Keď však nemá svoj deň a namiesto odťatej dlane prišije rytierovi na koniec ruky kravské vemeno, veci sa môžu nepríjemne skomplikovať.  

 

Mechanik

Mechanikom som chcel byť odjakživa, no odkedy som zazrel na oblohe vzducholoď, stalo sa to pre mňa poslaním. Prečítal som každú listinu o pohyboch ozubených kolies, opravoval som mlyny, lisy i zámky, no mojím cieľom je zostrojiť stroj, ktorý ešte nikto nevidel. Potrebujem však viac zdrojov a niekoho, kto si o mne nebude myslieť, že som šialený. Do Vlčích Skál sa teraz schádzajú učenci a pútnici pre nejaký prameň života. Inokedy by som sa nezaoberal takouto poverou, ale z viacerých zdrojov som sa dozvedel, že pred rokmi v tejto oblasti zahliadli golema – a to si nesmiem nechať ujsť. 

Odporúčané postavy:

Stavebný dozorca a metrológ
Konštruktér
Opravár  

Čo môžu očakávať:
Pátranie po plánoch na oživenie golema
Rozširovanie vplyvu Gildy Mechanikum
Šialené experimenty a vynálezy 

Čo musia plniť:
Musia sa s nasadením pustiť do pátrania a vytrvať až do konca 

Možné mená: Konrád von Skrutka, Július Fermež, Lídia Gyro, Silvia Nemo 

Varianty postavy: 

Mechanik vedec
Jediná správny prístup k veci takej vážnej, ako je mechanika, je prístup čisto vedecký. Spisy uznávaného (niekým) a zatracovaného (ostatnými) vedca DarVína skrývajú mnohé tajomstvá, medzi nimi aj spôsob ako oživiť golema. Hovorí sa však, že tesne pred svojou Smrťou DarVín odhalil jedno z najväčších tajomstiev života. Na to, aby ho človek pochopil, však potrebuje bystrú myseľ a kritické uvažovanie. Ešteže obe veci mám v malíčku. 

Mechanik umelec
Správny konštruktér musí mať v prvom rade správny nápad. Na dobrý nápad sa ľahko zháňajú peniaze, s trochou šarmu sa dá získať materiál a ľudia, ktorí vedia ako na to sa ľahko dostanú aj k významným artefaktom. Hovorí sa, že niektorí obyvatelia Vlčích Skál majú v držbe dôležité časti golemovho tela. S trochou rozumu sa dá prísť na to, ktorí to sú, s trochou šarmu sa od nich dajú získať a s trochou odhodlania sa dá golem oživiť. Rozum, šarm a odhodlanie? To som celý ja.   

 

Kňazi a im podobní 

Smrťou sa cesta hrdinu nekončí. Čaká ho ešte súd pred tvárou samotnej Smrtky, ktorá rozhoduje o jeho ďalšom osude. Bude sa smažiť v pekle naveky alebo prihliadne Smrť na jeho pobožné skutky za života? Na to, aby hrdinu nepostrehol krutý osud v plameňoch pekelných, si mnohí svätí muži a ženy vybrali cestu osvietenia. Starajú sa o dušu a telo hrdinu za života i po smrti. Nie nadarmo kňazi prednášajú o vôli Praotcovej. 

Odporúčané postavy:
Kňaz Praotca, Kňaz Myrmeka, kňaz Prírody
Mnísi, diakoni, miništranti
Plačka, hudobník
Nekromant
Kreepy 

Čo môžu očakávať:
Vykonávanie zábavných pobožností a rituálov, zaujímavé herné mechaniky  

Čo musia plniť:

Kňazi by mali dbať na pobožnosť a svedomie svojich ovečiek, byť výraznými postavami vo svojom prostredí 

Možné mená: Otec Chloramfenikol, Páter Varniáš, Šaman Agrofert, Kňažka Zemianka 

Varianty postavy: 

Mlčanlivý mních
Už dávno som sa zaviazal sľubom večnej mlčanlivosti a musím povedať, že tento sľub mi otvoril mnohé dvere. Nikto toľko nevidí a nepočuje ako ten, kto sám prestane rozprávať a ak je viera vo mne skutočne silná, dosiahnem svoje ciele aj mlčky. 

Inkvizítor na cestách
Traste sa bezverci a kacíri! Prichádzam v mene Praotcovom/Myrmekovom/Prírodných božstiev a všetkým vám, ktorí ste až doteraz žili v hriechu odzvonilo! Budete sa kajať, budete prosiť o odpustenie a ja vám ho milosrdne udelím, ak bude taká vôľa bohov.   

 

Hrobár

Nikto vo Vlčích Skalách nemá v rukách viac roboty ako hrobár. Ide o prastaré a veľmi vážené remeslo. Hrobársky majster je dokonca osobným priateľom samotnej Smrti a to nemôže byť na škodu. 

Odporúčané postavy:
Starý vyslúžilý hrobár
Hrobárov učeň 

Čo môžu očákavať:
Veľa mŕtvol
Krásne pohreby
Vyberanie poistenia
Vyjednávanie so Smrťou
Zháňanie plačiek a hudobníkov 

Čo musia plniť:
Vykonávať remeslo i v tých najťažších časoch

Možné mená: Hrobár Ignác, Hrobár Lajoš, Hrobárka Moruša, Hrobárka Ildikó 

Varianty postavy: 

Učeň
Starý hrobár nevládze už ani zdvihnúť lopatu od zeme, ale aj tak mi nedá nič poriadne robiť. Vraj hrobárske umenie nie je žiadna sranda – koho menu raz hrobár na hrob napíše, toho duša sa späť na svet nevráti. Kopať jamy vie každý hlupák, ale vyrobiť skutočný hrob, to sa musím od majstra naučiť a rozbehnúť vlastný biznis. 

Vyslúžilý hrobár
Komuže ja starý, chorý, čo nedožije do jari odovzdám svoje remeslo? Syna nemám, dcéra mi ani na meno nevie prísť, musím si ja zohnať učňa, ktorý bude hoden tajomstva hrobárovho klinca. Než mu však tajomstvo odovzdám, prejde si toľkými skúškami ako ja za mladi, nech mi neurobí hanbu, keď sa poberiem na onen svet

Mágovia (VŠMU)

Katedra VŠMU (Vysoká Škola Magických Umení) Pudmerickej univerzity vysiela svojich akademikov do Vlčích Skál, aby prišli na koreň veci viacerých podivuhodných príbehov. Táto osada v tieni hory Kukly pravidelne poskytuje témy na obhajoby dizentérnych prác mnohých akademikov. V posledných pár rokoch bola takmer zasiahnutá nebeským kameňom, bosoráckym sociálnym experimentom vládnutia, krízou chodiacich zosnulých a najnovšie má byť podľa astrologických predpovedí miestom, kde sa má zjaviť mýtický prameň. Anekdotické dôkazy jednoznačne naznačujú, že tam niečo určite drieme a čaká na odhalenie. Je na čase založiť detašované pracovisko, miestni obyvatelia a vládnuca vrstva určite ocenia našu múdrosť a služby.

Odporúčané postavy:
Magister Katedry
Bakalár
Čarodejníkov učeň
Čo môžu očakávať:
Pátranie po mnohých magických tajomstvách
Vyjednávanie o založení detašovaného pracoviska
Naberanie vplyvu cez magické umenia
Honba za magickými runami

Čo musia plniť:
Naštudovanie pravidiel a materiálov pre kúzlenie

 

Bosorky a bosoráci (Sesterstvo metly)

Pridlho sme držali jazyk za zubami. Naše ticho si zmýlili so slabosťou. Prichádzajú s mečom a zlatými mincami a myslia si, že ľudí vyvedú z temných križovatiek osudu. Nazdávajú sa, že politikou a násilím sa ubránia nepriateľom a čo im to pomohlo? Vlčie Skaly boli za posledné generácie zničené vodármi, divochmi a vypálené drakom. Zdá sa, že títo ľudia nevedia čo robia a pritom by stačilo pár dobre mierených slov. Môžeme im pomôcť, môžeme ich viesť a môžeme ich trestať  – podľa toho čo príde na jazyk v tom pravom momente. Stačí vedieť pomenovať veci správnym menom.

Odporúčané postavy:
Bosorky a bosoráci
Mystici
Potulný čarodej
Čo môžu očakávať:
Ovplyvňovanie deja vďaka ich magickému talentu
Poučovanie o múdrostí starejších
Súperenie o moc

Čo musia plniť:
Naštudovanie pravidiel a materiálov pre kúzlenie

Možné mená: Vedma Tekla, Čarotepec Mangeľ, Babica Ivica, Bosorka Valentína

 

Alchymistický cech

Mágia už nie je to, čo bývala. Kedysi aj hory prenášala, no už generácie sa nenarodil skutočný kúzelník (ak teda neveríte klebetám o nemanželskom synovi bývalej vladyky). Čarovno však zo sveta nevymizlo, možno ho nájsť, ak viete kde máte hľadať. Papradie zozbierané za mesačného svitu, prášok z rohu jednorožca, či mandragora majú neuveriteľné vlastnosti, ak viete ako ich využiť. Generácie alchymistov zbierali staré recepty, skúmali dávne listiny a experimentovali, aby sa mágia zo sveta nevytratila. Sme to my, ktorí vám pomôžeme s nešťastnou láskou, nespavosťou či nepohodlným obchodným partnerom. Namiešame, navaríme, ochránime čo len budete chcieť a čo si váš mešec môže dovoliť. Tak čo to bude dnes? 

Odporúčané postavy:
Odborník na elixíry
Vynálezca receptov

Čo môžu očakávať:
Ovplyvňovanie deja vďaka ich magickému talentu
Súperenie o moc
Honba za čarovnými ingredienciami
Obchodovanie

Čo musia plniť:
Naštudovanie pravidiel a materiálov pre kúzlenie 

Možné mená: Banka Erlenmayerová, Lord Digestor, Doňa Výveva, Ján Autokláv

 

Revolucionári

História vyhráva vo Vlčích Skalách! Poctivý sedliacky ľud sa čoraz častejšie dostáva k vláde. Kto už len s láskou nespomína na dobrotivého vladyku Mareka Vinohradníka a odvážnych bačov Miškov? No vždy vykorisťovateľská vrchnosť si nájde svoje cestičky ako sa ujať vladykovského trónu. Je na čase, aby sa i Vlčie Skaly stali pokrokovým miestom, kde sa vodca volí ako to býva i v mestách a nie aby vrchnosť z hradu musela vždy dosadiť si zo svojej buržoázie. Proletariát zvíťazí! Postavy sú zväčša domáci obyvatelia Vlčích Skál, či úderníci z blízkeho okolia, ktorí vo vzduchu cítia vietor zmien.  

Odporúčané postavy:
Vrchný proletár
Významný predstaviteľ robotníckej triedy
Odbojár
Partizán 

Čo môžu očakávať:
Boj voči ustanovenému establishmentu
Protesty, hladovky, ohováračské kampane a pamflety
Odhaľovanie vládneho sprisahania
Budovanie svetlejších zajtrajškov 

Čo musia plniť:
Revolucionárska hra si vyžaduje hlavne udržať sa v revolučnej nálade 

Možné mená: Karol Marš, Frido Andel, Vladimír Lenivý, Joži Stajnil, Nadežda Krompáčska, Johanka, Králika Budička 

Varianty postavy: 

Chudobný sedliak
Už mám dosť utláčania vrchnosťou, praktík drábov a nespravodlivosti vo  svete. Lebo to, že sa mi nedarí, nie je moja chyba – vrchnosť je na vine! 

Ľavičiar z dobrej rodiny
Som najmladší syn malého šľachtického rodu, dedičná postupnosť mi nič nezaručuje, som v rode len do počtu. Čo-to som však prečítal a videl. Keďže ostatní šľachtici sa na mňa dívajú zvrchu, našiel som si spôsob, ako im ukážem. Keďže sa po krvi k moci nedostanem, urobím tak s podporou revolucionárskych úderníkov.

 

Šľachtic 

Praotec Vína posvätil skupinku vybraných odvážnych, aby ochraňovala ľud Kráľovstva. A my šľachtici sme ich priami nasledovníci, v žilách nám koluje jeho požehnanie. Preto je len prirodzené, že by šľachta mala zastávať úrady – preto sme sa narodili a celý život pripravovali. Čo taký sedliak, nech sa len ako snaží, zmôže proti hrôzam, ktoré Vlčie Skaly sužujú? Veď to boli hrdinovia ako Ulrich von Wolfurt, ktorý sa postavil Lešijovmu tieňu a ctihodná Violet Saether, nech je jej zem ľahká, bola tá čo predvídala nebezpečenstvo a dala vystavať pri osade pevnosť. 

Odporúčané postavy:
Zeman z Červenokamenského panstva na návšteve
Vikomt z Kráľovského mesta
Gróf, poškuľujúci po miestnych pozemkoch 

Čo môžu očakávať:
Politické pletky
Ťahanice o majetky
Obchodovanie a mecenášstvo 

Čo musia plniť:
Postava je pre hráčov, ktorí si už šľachtický titul vybojovali alebo pre hráčov s príkladnou prípravou na hru (kostým, napojenie na reálie) 

Možné mená: Otakar/Jan/René Pretzelmayer, Frederik de la Bozin, Richard Niečie srdce, Klaudia Pretzelmayer, Gizela Pudmerická, Eliška von Modur

 

No…Vinár

S perom mi to išlo vždy lepšie ako s mečom. Časom, kedy som musela prepisovať úradné správy, už dúfam odzvonilo. Teraz píšem o tom čo sa deje. Zvečňujem dejiny, ale moje články aj ovplyvňujú chod udalostí. To, čo napíšem, sa stáva pravdou, prúdom, vlnou! Vo Vlčích Skalách sa má vraj objaviť prameň života a moji čitatelia sú už zvedaví! Postava prichádza do Vlčích Skál, aby dokumentovala udalosti. Vedie rozhovory s dôležitými postavami a celebritami, svojimi článkami ovplyvňuje verejnú mienku a často vie i dobre zarobiť na propagačných stĺpcoch.

Odporúčané postavy:
Investigatívny novinár
Redaktor bulvárneho plátku
Dokumentarista 

Čo môžu očakávať:
Škandalózne odhalenia
Pátranie po škandáloch vedúcich na najvyššie meista 

Čo musia plniť:
Vydávať noviny 

Možné mená: redaktor Ján Trojguľa, kronikár Mário Oščinoha, investrigatívna reportérka Aneta Malíčková, karikaturistka Frida, mučeník Timur Roztlač 

Varianty postavy: 

Novinár za seriózny plátok Nov Viny
Snaží sa o čo najobjektívnejšie spravodajstvo. 

Novinár za bulvárny plátok Vlčí Deň
Zbiera tie najšťavnatejšie klebety. Ponúka ľuďom to, čo chcú čítať. 

Novinár za konšpiračný plátok Zem a Meč
Nemá súdnosť a napíše hocičo.

Umelec 

Konečne prišiel môj čas zažiariť! Do Vlčích Skál sa hrnú hŕby ľudí, aby boli svedkami objavenia prameňa a medzi nimi isto budú všetci mecenáši z okolia a niekto z nich si určite všimne môj talent. Postava prichádza do Vlčích Skál, aby zaujala svojím talentom a odštartovala tak svoju umeleckú kariéru. 

Odporúčané postavy:
Spevák, ktorý z kapely odišiel tesne predtým ako prerazila
Tanečník, z ktorého počas tanca opadávajú šaty
Trpasličia kapela, hrajúca tvrdý Rock

Čo môžu očakávať:
zábavu
drobné všimné od bohatých obyvateľov dediny

Čo musia plniť:
Musia poriadne rozprúdiť atmosféru 

Možné mená: Jaro Hviezda, Bard Hans, Jeremiáš Ladný, Lady Múú Za, Ema Hrozná 

K týmto postavám môžeme dodať viacero materiálov:

Pre divadelníkov:
Krátka hra pre dvoch z prostredia Kráľovstva Vína (Pán a sluha) 

Pre Hudobníkov:
Texty a noty: Pieseň dávnych hrdinov
Texty a noty: Komu žičia Vlčie Skaly
Texty a noty: Keď sa darí
Noty na zvyšné neotextované piesne, ak by mali záujem.

 

Krípy a príšerky

Hra pre Creepov
Hráči predstavujúci Creepy tvoria špecifickú skupinu účastníkov LARPu, ktorých úlohou je stvárňovať príšery. Obvykle sú tieto príšery na hre prítomné iba kvôli tomu aby ich dobrodruhovia a bojovníci mohli pozabíjať v rámci svojich questov. Na našom LARPe chystáme pre creepov vlastnú špecifickú hru, ktorá rozvíja toto ich základne poslanie. Táto hra je predovšetkým určená hráčom so zmyslom pre humor a nadhľadom, ktorí sa veda zabaviť aj v situácii, keď ich postavy majú predovšetkým umierať. Skupina creepov bude tvorená cca. 5 hráčmi, ktorí stvárňujú príšery, obývajúce starý hrad démona Lešija a terorizujúce blízke okolie. Prvoradou úlohou creepov je predstavovať nebezpečenstvo v lesoch nachádzajúcich sa v okolí Vlčích Skál.

Princíp hry:
Jednotlivé creepy majú za úlohu plniť špeciálne typy questov, tzv. bobríky. Od začiatku hry budú mať k dispozícii sadu špeciálnych úloh, týkajúcich sa najmä situácií, v ktorých má daný creep zahynúť (napr. zúrivo napadni skupinu bojovníkov, žiadneho nezabi a sám pri tom zomri). Podľa vlastného uváženia si creepy budú jednotlivo alebo ako skupina vyberať jednotlivé úlohy a po ich splnení sa prihlásia v pekle a získajú od Smrti príslušného bobríka. Po získaní určitého počtu bobríkov alebo za špeciálnych okolností sa im odhalia ďalšie tajné úlohy, ktoré im umožnia získať špeciálne tajné bobríky. Najusilovnejší creep bude na konci hry odmenený.

Ďalšie detaily:
Každý hráč, stvárňujúci creepa dostane od organizátorov masku na tvár (aby vyzeral dostatočne príšerne), ale bolo by žiadúce aby sa podľa možností na svoju funkciu kostýmovo pripravil (aspoň niečo jednoduché v čiernej alebo inej tmavej farbe a samozrejme zbraň). Hráči budú po odmaskovaní taktiež môcť navštíviť dedinskú krčmu (resp. celú dedinu) ako „náhodní dedinčania“. Hra si tiež bude vyžadovať niekoľko špeciálnych situácií, v ktorých budú creepovia inštruovaní organizátormi.  Ďalšie informácie a detaily doplníme neskôr.