Vo vetre bijú farebné štandardy dvoch táborov postavené neďaleko obchodnej cesty. Otvoria si Akvilónčania priechod ku hlavnému mestu Kráľovstva, alebo ich vojaci z Kráľovstva zatlačia na ústup späť k sídlu Hájničkovcov, ktoré obišli?
Milí a vážení bojovníci a hrdinovia. Tento rok po dlhšej pauze prichádzame po strastiach s hľadaním vhodnej lokačky so štvrtou časťou našich snáh prispieť k oživeniu bojoviek na Slovensku. Príbeh nadväzuje na udalosti predošlých troch bojoviek a letného LARP-u. Uvidíme sa na novom mieste mimo Bratislavy a vyskúšame si trochu iný dizajn hry.
Aký je rozdiel medzi LARP-om a LARP-ovou bojovkou? Na LARP-e kladieš dôraz na rozvíjanie svojej postavy prostredníctvom interakcií s inými hráčmi a spoločné budovanie príbehu. Boj má v hre svoje miesto, ale nie je jej jadrom.
Na bojovke je to presne naopak. Príbeh, ktorý bojovka má, sa bude rozvíjať na základe výsledkov rôznych bojových aktivít.
Čo ma čaká? Dve strany - Kráľovstvo a Akvilónia - so svojimi frakciami a zábavnými bojovými pokrikmi. Ak nechceš prísť ako vojak, môžeš si vybrať aj niektoré z nebojových povolaní, ktoré pri boji zohrávajú špeciálnu rolu. Či už prídeš ako vojak, liečiteľ, bard alebo kňaz, tešíme sa na teba a na kopu veselých zážitkov.
v ozbrojenom konflikte Akvilónie a Kráľovstva vínnej révy. Lešij, ktorého ani jedna strana nevedela zastaviť, bol nakoniec porazený. Alebo skôr napravený, keď sám odišiel späť do prírody a jeho ríša sa rozpadla medzi jeho generálov. Tí ešte nestihli jeden proti druhému pozdvihnúť nože, aby si Lešijove bývalé územia podelili, keď roztržky medzi kráľovstvami vzbĺkli po celej novej hranici.
Vojna sa vrátila. Jednotlivé skupiny roztrúsené pozdĺž novej hranice útočia neorganizovane. Bez predloženia potrebných dokumentov sa hranice síce momentálne nemenia, no oslabovaniu súpera v malých šarvátkach nič nebráni. Vojaci umierajú v boji i mimo neho. Tábormi sa šepká, že sa na oboch stranách verbuje a posily sú už na ceste. Medzitým sa zhodou náhod dvom generálom z oboch strán podarilo zorganizovať niekoľko skupín pod svoje velenie a stretnúť sa na rozľahlých Veterných pustinách medzi Červeným Kameňom a Kráľovským mestom.
Vo vetre bijú farebné štandardy dvoch táborov postavené neďaleko obchodnej cesty medzi spomínanými sídlami. Otvoria si Akvilónčania priechod k hlavnému mestu Kráľovstva, alebo budú kráľovskými vojakmi zatlačení na ústup späť k sídlu Hájničkovcov, ktoré obišli?
Sídlia na hrade Červený Kameň, nachádzajúcom sa v pohraničnom území. Svoj pôvod odvodzujú od hrdinu Jara Hájnička, ktorý s pomocou meča Samoseča zahnal démona Lešija pod horu Kuklu. Rytieri z pohraničia sú známi svojou vytrvalosťou, nezlomným odhodlaním a vernosťou. Okrem rytierov sa k Hájničkovmu vojsku tiež pridávajú elfovia, trpaslíci a lesné bytosti z Fragmundských lesov.
Farby: Zelená a hnedá
Pokrik: Do lesa, do hája!
Schopnosť: Morálka namiesto 5 ľudí oživuje 6 ľudí. Povolené drevcové zbrane.
Starobylý rod vládcov Rizlingsdorfu, jedného z najväčších miest Kráľovstva. Dlhé roky sú známi svojou disciplinovanou a silnou armádou, skúsenými šermiarmi a rytierskou statočnosťou. Na čele rodu stojí starý Herbert von Rizlingsdorf, ktorý na kráľovu výzvu bez váhania vyslal svojich najlepších rytierov, aby posilnili kráľovské armády a priniesli z boja vavrínový veniec víťazstva.
Farby: červená-biela, červená-žltá
Pokrik: Víno je sila!
Schopnosť: Neobmedzená veľkosť štítov.
Horali z klanu McEeshovcov sú už dlhé roky obávanými bardmi, banditmi, únoscami nevinných aj vinných panien, lúpežníkmi s dobrým srdcom, pastiermi inteligentných oviec a okrem iného aj pánmi Ostrokamenského panstva. Žoldnieri Randoma McEesha vstúpili do boja pod vlajkou Kráľovstva, keď na ich sídlo Ostrý Kameň zaútočili akvilónske armády.
Farby: kilt, kárované
Pokrik: Nosme meče, tasme kilty!
Schopnosť: Ak nemá zbroj, ale má kilt, má +1 život.
Kráľ Mikluš, podvodom zbavený svojich práv a vyhnaný zo svojho léna, sa už roky snaží získať, čo mu podľa božieho práva patrí. Jeho légia je najsilnejšou bojovou jednotkou na východ od Fragmundských hôr, stretávajú sa v nej chrabrí rytieri, ľstiví žoldnieri i skúsení vojvodcovia, ktorí si trúfnu aj na ťažkú korisť za horami. Na ich čele stojí Miklušov synovec Voderad, chýrny veliteľ a skúsený taktik.
Farby: modrá-biela, modrá-žltá
Pokrik: Mikluš na trón!
Schopnosť: Neobmedzená veľkosť štítov
Nie každý môže byť rytierom, nie každý má meč vykladaný drahými kameňmi. Aj chudobný, no statočný človek môže bojovať za dobrú vec. Bojovníci tejto skupiny sú synovia roľníkov a bratia statkárov. Spolu s elfmi, trpaslíkmi a lesnými bytosťami z Lesov divej vínnej révy sa pod vedením Irmy Akvilónskej, vlčice z Ompitálu, obliekli do čierneho a vyrazili na pomoc svojmu kráľovi.
Farby: hnedá, čierna, modrá
Pokrik: Víno von, voda dnu!
Schopnosť: Morálka navyše a povolené drevcové zbrane.
V Akvilónii sa nájde mnoho moreplavcov. Okrem Miklušových galér, rybárských lodí a obchodných plavidiel brázdia severné more aj piráti a korzári prepadávajúci bohato naložené lode z Kráľovstva. Najskúsenejší z nich, Gombajz Dredovlas, vie, že ponuka, ktorú dostal od kráľa sa neodmieta, a preto zhromaždil svojich najlepších korzárov a pod Miklušovou vlajkou sa pustil do boja.
Farby: Pirátsky vzhľad.
Pokrik: Na súši nás nesuší!
Schopnosť: Ak všetci spievajú, dokážu si uplatniť bardský bonus muzika na oddych a muzika na pochod aj v prípade, že nemajú v skupine barda.
Bez nových ľudí nebude možné pripraviť ročník 2027. Pomôž nám zachrániť svet Kráľovstva pred upadnutím do zabudnutia.Pridaj sa!