Táto stránka obsahuje pravidlá pre LARP Kráľovstvo. S otázkami sa neváhaj ozvať na
• Discorde Larpy.sk v sekcii Kráľovstvo
• email svojmu majstrovi
• email kralovstvo@event-horizon.sk
Všeobecné pravidlá : Základné pravidlá, ktoré potrebuje poznať každý hráč.
Povolania: Špeciálne schopnosti, ktoré si vyberieš pri tvorbe postavy alebo získaš počas hry.
Errata: Prehľad úprav pravidiel, ktoré sme spravili medzi hrami.
Každý hráč je povinný naštudovať si pred hrou všeobecné pravidlá, ktoré obsahujú súhrn toho, s čím sa na hre môže stretnúť.
Celé znenie všeobecných pravidiel si môžeš stiahnuť tu: VŠEOBECNÉ PRAVIDLÁ
Pokyny organizátorov majú prednosť pred všetkými ostatnými pravidlami. Organizátori zasahujú do hry v prípadoch, že dôjde k nejasnostiam alebo nedorozumeniam, pri vyhodnocovaní efektov hráčskych akcii alebo pri porušení pravidiel. Dôverujeme vám, že spolu s nami vytvárate zábavnú a bezpečnú hru, a prosíme vás, aby ste aj vy dôverovali nám.
Ak iný hráč pri kontakte s nami použije bezpečnostný signál ŽLTÁ STOP, okamžite zmierňujeme roleplay. Zavolanie ČERVENÁ STOP za akýchkoľvek okolností okamžite zastavuje hru.
Bojovať môže každý hráč s organizátorom schválenou mäkčenou zbraňou. Zásah do zbroje (plátovej, krúžkovej, doštičkovej, šupinovej...) s prešívanicou alebo podobnou ochranou sa nepokladá za zranenie. Človek v plnej plátovej zbroji je pri boji nezraniteľný. Vrhacie zbrane (vrhacie dýky...) musia byť mäkčené a bez tvrdého základu. Štít musí mať zmäkčené okraje. Neútočí sa na hlavu, krk a rozkrok, protivníka nekopeme, nevykrúcame mu údy, neváľame ho na zem, nebojujeme v nebezpečnom teréne, kde hrozí riziko poranenia. Zásah určuje zasiahnutý hráč. Končatina je po zásahu zranená, až kým vám ju nevyliečia. Po zásahu do trupu ste porazení, padáte na zem s ťažkým zranením a dokážete sa iba plaziť a žobrať o pomoc, až kým vás nevyliečia. Ak uznáte za vhodné alebo to vyplynie z danej situácie, vaša postava môže prísť o končatinu alebo zmyslový orgán. Postava umiera, ak je explicitne zabitá, tzv. dorazená potom, ako bola dodatočne zranená v stave ťažkého zranenia alebo ak bola podlo zavraždená mimo boja (napr. podrezaním), prípadne ak nebola z ťažkého zranenia vyliečená v priebehu najbližších dvoch zazvonení.
Liečiť môžu len liečitelia s použitím bylinkárskeho medikamentu. Okrem zranení sa na hre objavujú aj choroby, ktoré sa šíria kontaktom s nakazeným hráčom alebo predmetmi, s ktorými bol v úzkom kontakte (lôžko, osobné predmety, odeknuté končatiny) Prejavy choroby hráme zodpovedne, až kým nás nevyliečia. Prejavy môžeme odpozorovať od prenášača, alebo sa na ne po nakazení diskrétne neherne spýtať. Chorú postavu si môže kedykoľvek odniesť do Pekla smrtonos.
Ak zomrieme na mieste, kde na nás niekto môže naraziť, hráme mŕtvolu. Ako mŕtvola ležíme tak, aby bolo jasné, že nie sme reálne zranení a nepotrebujeme reálnu lekársku pomoc, t.j. ľahneme si na bezpečné miesto a zdvihneme palec ruky. Ak sa dlhší čas nikto nezjaví, odídeme do Pekla. V Pekle zosnulá postava predstúpi pred Smrť, ktorá určí postave trest. Nábožensky založené postavy a členovia Vlčej stráže strávia v Pekle najmenej času, tých ostatných čakajú úlohy ako šach so Smrťou alebo triedenie hrachu od šošovice. Po odpykaní trestu sa postava vracia živá späť do hry. Permanentne umierajú len postavy, ktorým niekto za života zaplatil hrob u hrobára.
Na hre je možné obchodovať hlinenými mincami, mešcami a listinami. Kovové mince do krčmy sa pokladajú za neherný predmet. Na hre sa nachádza postava bankára, u ktorého sa dajú ukladať herné peniaze, zakladať podniky, posielať karavány a nechávať si vyplácať výnosy z majetkov.
Vziať do ruky akýkoľvek predmet, ktorý niekde leží, môžu iba postavy so špeciálnym povolaním zlodej. Túto schopnosť sa môžete naučiť na hre. Predmety označené žltou stužkou predstavujú nehybné predmety, ktoré nedokáže vziať nikto.
Ak ste zasiahnutí kúzlom, musíte splniť povinnosť, ktorú vám dáva zosielateľ. Túto povinnosť sa dozviete buď z kontextu zaklínadla, ktoré počujete, alebo vám ju prezradí majster. Začarovať vás môžu zaklínadlom (veršovaným), runami (magické obrazce), alchýmiou (nápoje, amulety) alebo čarovným predmetom. Mágia má isté obmedzenia, napríklad vám nikto nedokáže magicky prikázať, aby ste priamo vzali život inej postave.
Fyzickú náklonnosť prejavujeme len sprostredkovanými gestami (tzv. ars amandi). Dotýkame sa partnerovej dlane a prechádzame vyššie po ruke až po rameno, čo sa považuje za nanajvýš intímne. Vzájomné držanie ramien sa už považuje za splynutie duší alebo veľké zneuctenie. Tieto techniky majú zmysel len v kontexte danej situácie, ktorá musí byť sprevádzaná pohľadmi a nežnými či slizkými slovami. Bez tohto kontextu je táto technika nefunkčná. Ako vždy platí pravidlo ŽLTÁ STOP a ČERVENÁ STOP.
Majstri môžu hráčovi vopred udeliť výnimku z pravidiel, ako aj trest za porušovanie pravidiel. Príkladom trestu je napomenutie, 10-minútové vylúčenie z herného priestoru a úplné vylúčenie z hry.
Na stránke sa pracuje.
Celé znenie pravidiel pre povolania si môžeš stiahnuť tu: POVOLANIA
Na stránke sa pracuje.
Bývalé povolanie kňaz sa ponovom nazýva DUCHOVNÝ a zo svedomí sa stávajú DUŠIČKY. Duchovného je možné hrať v troch variantoch: KŇAZ (totožný s tým, čo sme pod pojmom kňaz rozumeli doteraz), HERETIK (temná verzia kňaza) a APOŠTOL (hlásateľ začínajúceho náboženstva).
Špeciálne povolanie nekromant ZANIKÁ. Ak si toto povolanie hral a chceš v ňom pokračovať, odporúčame ti vyššie spomínané povolanie HERETIK. Lórovo je táto zmena odôvodnená tým, že po Lešijovom odchode nekromanti z Vlčích skál odišli a tí čo tu ostali, už nie sú takí silní ako predtým. Ak si hral nekromanta a pokračuješ s postavou s úplne iným povolaním, môžeš túto skutočnosť zakomponovať do roleplayu.
Spolu s nekromntami nás opúštajú aj revenanti. Ak si hral revenanta a pokračuješ s postavou, moc tvojho pána nad tebou vyprchala.
Ruší sa sila kúzla. Všetky kúzla trvajú do najbližšieho zazvonenia alebo zrušenia zosielateľom (podľa toho, čo príde skôr). Cieľom kúzla je vždy len jedna osoba. Na jednej osobe môže byť len jedno kúzlo toho istého efektu. Všetky kúzla všetkých druhov mágie sú si cenou rovné a stoja jednu prísadu. Existuje kúzlo ochrany pred mágiou, ktoré chráni osobu pred jedným kúzlom.
Špeciálne povolanie lesný pastier už NIE JE obmedzené iba pre lesné bytosti. Lesným pastierom sa môže stať ktokoľvek.
Na stránke sa stále aktívne pracuje. Daj nám vedieť, ak nájdeš chybu. Ďakujeme!Nahlásiť chybu!