Lešijov kalendár ako krutoprísneho vládcu Červeného Kameňa, Vlčích skál a širokého okolia je tak plný, že aj do jeho obľúbenej pohraničnej osady zavíta len raz ročne.
Práve tu ho vypustili z okov jeho podzemnej kliatby a do roka a do dňa sa tu odohral legendárny súboj, kde zostalo jeho nadpozemské veličenstvo naďalej neporazené – a tak sa znova do roka a do dňa sa navráti, aby v predvečer výpravy na porážku Vodárstva oslávil svoju nadchádzajúcu svetovládu.
Tí, ktorí sa zmierili s Lešijovou vládou, si žijú v pohodlí. No pre všetkých ostatných predstavujú nadchádzajúce oslavy príležitosť, ako zabojovať s Lešijom ľsťou: stačí si vyslúžiť jeho priazeň v jednej z troch súťaží.
Ak totiž Lešij nezosadne zo svojho zlatého stolca, Vlčie skaly čaká neblahý osud. Okolitá príroda je čoraz divokejšia, obchodné cesty sú čoraz nebezpečnejšie, nedostatok elfského čajového pečiva je čoraz kritickejší… a všetkým obyvateľom je jasné, že niečo sa musí zmeniť.
Na Lešijových oslavách sú vítaní všetci: dobrí, zlí aj škaredí.
Viac o podujatí a o LARPoch vieš nájsť na našom webe, všetky aktuality, klebety a diskusie nájdeš na našich sociálnych sietiach: Sledujete našu stránku https://www.facebook.com/KralovstvoVina aby vám nič neušlo. Link na udalosť na FB: https://fb.me/e/2c41pjGEU .
————————— LARPy zo sveta Kráľovstva vína patria medzi najväčšie a najkomplexnejšie fantasy LARPy na Slovensku a Česku.Vstúpte do bohmi zabudnutej dediny Vlčie Skaly, v ktorej sa skutočne môže udiať hocičo. Ak chcete, zapojíte sa do magických obradov, preniknete do tajov kúziel a nadprirodzených schopností. Môžete snovať intrigy a zápasiť o moc s nenápadnými postavami v pozadí, ktoré si myslia, že tancujete ako oni pískajú. Ale to sú na omyle.Môžete vziať do ruky meč a zmerať si silu s bojovníkmi, putujúcimi z ďalekých krajov a stať sa hrdinom kráľovstva. Ani toto nie je nič pre vás? Tak buďte pouličný predavač rýchleho elfského občerstvenia, nepríjemný podnikateľ v oblasti poskytovania ochranných služieb opusteným princeznám, starý rytier, ktorého nebaví život, prípadne mladý rytier, ktorého nebaví smrť.
Ani toto nie je nič pre vás? Seďte teda celý deň v krčme, popíjajte pivo, požmurkávajte na sympatické krčmárky a dúfajte, že vám nerozbijú krčah o hlavu.Možno sa bojíte je, že neviete, čo tam budete robiť. Nezúfajte, majstri a organizátori vám poradia, vymyslia spolu s vami ideálu zmes hrdinstva, intríg, vtipu a pohodového ničnerobenia, po ktorej zatúžite s príchodom leta (občas aj zimy) každý rok.
Registrácia
Cena: 45 EUR pre prvých 10-tich. (early bird) – rannô vtáča 55 EUR pre druhých 30-tich (happy bird) 65 EUR štandardný lístok do koca mája 75 EUR pre oneskorencov v júni
Všetko o hre
Má tvoja postava špeciálne schopnosti? Tu sa dozvieš ako fungujú!
Chceš si priniesť zbraň? Prečítaj si naše bezpečnostné normy.
Prehľad pravidiel
Majster (organizátor) má vždy pravdu. Hra sa drží hlavného pravidla – Šatrh, teda postava dokáže to, čo jej hráč.BOJ
Bojuje sa mäkčenými zbraňami. Bodanie je zakázané, s výnimkou zbraní vytvorených a schválených na bodanie (kopije…). Vrhacie zbrane musia byť celé mäkčené a bez tvrdého základu (vrhacie dýky…). Ak si chcete priniesť aj štít, je nevyhnutné si zmäkčiť jeho okraje. Zbrane kontrolujeme, nebezpečné na hru nepustíme. Neútočí sa na hlavu, krk a rozkrok. Protivníka nekopeme, nevykrúcame mu údy, neváľame ho na zem, ak s daným hráčom nie ste dohodnutí, že je to v poriadku. Či došlo k zásahu, určuje zasiahnutý hráč a na jeho cti je, aby to tak aj zahral. Po zásahu do končatiny ju nesmiete používať, dokým vás nevyliečia (min. 1 hodina). Po zásahu do trupu ste porazení, padáte na zem s ťažkým zranením, okrem plazenia a žobrania o pomoc už nič viac nedokážete, dokým vás nevyliečia (min. 3 hod). Ak tak uznáte za vhodné alebo to zo situácie vyplýva, môže sa stať, že vaša postava príde o končatinu alebo zmyslový orgán. Postava umiera, ak je explicitne zabitá, tzv. dorazená po tom, ako bola v stave ťažkého zranenia alebo ak bola podlo zavraždená mimo boja (napr. podrezanie), prípadne ak ju po dve zvonenia z ťažkého zranenia nikto neliečil.LIEČENIE
Liečiť môžu len liečitelia s použitím bylinkárskeho medikamentu. Okrem zranení sa na hre objavujú aj choroby, ktoré sa šíria jedlom a pitím a nakazenou končatinou (odseknuté ruky a nohy použité ako zbraň). Prejavy choroby je potrebné hrať zodpovedne, až pokým vás nevyliečia. Prejavy možno odpozerať od jeho prenášateľa.SMRŤ
Hráč mŕtvej postavy hrá mŕtvolu kým sa o ňu niekto zaujíma. Ak si po ňu dlho nikto nechodí, nech sa zdvihne a ide do Pekla. V Pekle zosnulú postavu súdi Smrť na základe jej svedomia a pobožnosti počas života. Čím bezbožnejší život, tým dlhší trest. Svoje šance si možno vylepšiť vďaka kňazom, ktorí vám nielen odovzdávajú slová bohov, ale vám i poskytujú znamenia viery pred nástrahami pekelnými. Ak sa chcete vyhnúť Peklu, je možné sa dohodnúť s Nekromantom, ktorý vás môže udržať na svete o niečo dlhšie a za rozumnú cenu. Smrť má práce vyše hlavy a z byrokratických dôvodov púšťa postavy, ktoré si odpykali svoj trest a chcú sa vrátiť, naspäť na svet. Nevrátia sa len tie postavy, ktorým niekto už za života zaplatil náhrobok u hlavného hrobára.OBCHOD
Na hru slúžia hlinené mince (kovové patria do krčmy), mešce a listiny. Na hre sa nachádza postava bankára/správcu burzy, u ktorého sa dajú ukladať herné peniaze, zakladať podniky, posielať karavány a sú vyplácané výnosy z majetkov.ZLODEJINA
Ak chcete kradnúť, musí o tom vždy niekto vedieť – vodca vášho zlodejského cechu alebo majster.MÁGIA
Na hre sa vyskytuje mágia, ktorá sa prejavuje tým, že ak ste zasiahnutí kúzlom, musíte splniť povinnosť, ktorú vám čarodejník dáva. Túto povinnosť sa dozviete buď z kontextu zaklínadla, ktoré počujete alebo vám ju prezradí majster. Začarovať vás môžu zaklínadlom (veršovaným), runami (magické obrazce), alchýmiou (nápoje, amulety) alebo čarovným predmetom. Nemožno vám magicky prikázať, niekomu priamo vziať život.INTIMITA
Fyzickú náklonnosť môžete prejaviť aj sprostredkovanými gestami (tzv. ars amandi). Spolu s patričnými pohľadmi a inými prejavmi sa dotykom od partnerovej dlane, prepracúvate vyššie po jeho ruke až po rameno, čo sa považuje za nanajvýš intímne. Vzájomné držanie ramien sa už považuje za splynutie duší, či veľké zneuctenie. Tieto techniky majú zmysel len v kontexte danej situácie, ktorá musí byť sprevádzaná pohľadmi, nežnými či slizkými slovami až vzdychmi. Bez tohto kontextu je táto technika nefunkčná.VÝNIMKY A TRESTY
Majstri môžu udeliť hráčovi (len vopred) výnimku z pravidiel, ale aj trest za porušovanie pravidiel. Príkladom trestu je napríklad napomenutie alebo 10 minútové vylúčenie z herného priestoru (pre horúce hlavy) až po vylúčenie z hry.Polotovarové postavy a inšpirácie
Nevieš akú postavu hrať? Tu sa môžeš inšpirovať, alebo si priamo vybrať postavu, ktorá ti sadne ako uliata. Polotovarovej postave sme pripravili ciele, ktoré chce na hre dosiahnuť, jej zázemie a schopnosti. Zámerne sme však neurčili, prečo chce postava dosiahnuť práve tieto ciele, čo ju motivuje, čo ju poháňa a kým vlastne je.
Strážnici
Som strážca so znakom vlka, strachom nezatrasie sa moja ruka. Som ochranca bezbranných a slabších, som ochrancom pútnikov i našich, som predĺženou rukou zákona, na neprávosť padám ako pohroma. Aj keby som život obetovať mal, padnem pri obrane Vlčích Skál.
Strážnik je ochrancom zákona a poriadku vo Vlčích Skalách. Lapá zlodejov, pašerákov a podvodníkov, chráni dedinu pred nájazdníkmi a rieši spory medzi obyvateľmi. Jeho práca má v popise nebezpečenstvo, no ako hovoria veteráni, základom je nesadnúť si na vlastný meč. Popri službe má strážnik i voľný čas, ktorý môže využiť mnohými spôsobmi. Môže sprevádzať pútnikov a dobrodruhov, stať sa lovcom odmien či detektívom, no voľno môže stráviť i v krčme či iných pridružených zábavných podnikoch.» Viac
Strážnik musí mať na vedomí, že plní rozkazy vladyku a svojho veliteľa. Taktiež, že jeho služba nekončí ani vo voľne a zločin musí potrestať. Vlčia stráž je prvou a poslednou ochranou celej dediny a jej obyvateľov.
Inšpirácie, čím si môžeš postavu obohatiť: Odkiaľ pochádza tvoja postava a čo robila pred vstupom do Vlčej stráže? Má strážnicke zázemie, alebo sa tak kvôli niečomu rozhodla? Čo ju motivuje k službe spravodlivosti? A aký ma postoj k peniazom? Čo robieva počas voľna? Robí súkromné očko, relaxuje v krčme alebo pri inej činnosti? Má nejaké neduhy? Chová chorobnú nenávisť?
Hodnosti: Podľa zásluh na hre alebo podľa prípravy postavy, budú hráči zadelení do postov: Poručíci Strážnici Kadeti (ak chce niekto hrať zelenáča, ktorý sa zaúča do kumštu)
Možné mená: Kadet Mrkva, Strážnik Holub, Kadetka Ružena, Strážnica Jolana» Menej
Krípy a príšerky
Borg sedel na jedinej stoličke v širokom okolí a už po deviatykrát počítal svoje vyznamenania. Cítil sa skvelo. S posledným novým červeným bobríkom sa stal kapitánom. Ako vždy pri tom pomyslení, obdaril bobríka bozkom a pustil sa znova do počítania. Cez predpekelnú bránu sa dovalila, doplazila, dokotúľala a inak prirútila skupina jemu podobných stvorení a vyrušila ho pri ťažkých počtoch. Borg vstal a pozrel na úbohé dokaličené stvorenia. ,,No čo?“ spýtal sa. ,,No to kapitáň. Ono… To… Že…,“ začal ten najmenej dotrepaný. Borg to nevydržal a zarazil mu do hlavy sekeru: ,,Tak to vyklop!“ ,,No… že bude tá svadba. A aj pohreb už,“ odpovedal aj so zbraňou v hlave. ,,Ďalší červený bobrík!“ potešil sa Borg. ,,Daj sekeru! Ideme!“ Krípy sú jednoduché príšerky na duši i v mysli. Svoj život zasvetili predpekliu a otravovaniu živých. Nemajú síce od smrti dovolené len tak zabíjať, ale v iných činnostiach im nebráni. Ba naopak. Baví sa na tom a tak ich povzbudzuje odmenami vo forme vyznamenaní. A ako to už medzi takými krípami chodí, kto ich má viac, ten je pánom. Pánom kapitáňom.» Viac
» Menej
Kňazi
Bohato oblečený muž položil pohár pred kňaza a sadol si k nemu: ,,Otče Súdok, potrebujem poradiť. Chytili sme mladíka z Vodárstva, ale okrem svojho pôvodu sa nijak neprehrešil voči zákonu. Ľud chce vidieť krv zradcu, ale ja si myslím, že smrť by bola príliš krutým trestom.“ Kňaz si odpil z vína a porozmýšľal: ,,Chlapec je ešte mladý, nemôže za hriechy svojich rodičov. Zoberiem si ho do opatery a ukážem mu krásy Kráľovstva Vína.“ ,,Ďakujem, že ste za mňa prebrali bremeno rozhodnutia, otče,“ šľachtic sa úctivo uklonil a odišiel. Otec Súdok si opäť usrkol z vína a skrivil tvár: ,,Tohto zapadákova mám už plné hrdlo. V lete nalievať suché červené?! Neviem sa dočkať, kým aj tu budú poháre plné dobrého bieleho striku.“ Nevieš sa zapáčiť bohom, ale zároveň nechceš stráviť príliš veľa času v pekle? Ešteže máme kňazov. Oni ti určite radi poradia, či už potrebuješ vedieť, čo si dať na obed alebo či popraviť toho zradcu z Vodárstva.» Viac
» Menej
Lesné bytosti
Môj útek už trval dlho. Opúšťali ma sily a nohy pálili. A čím hlbšie som zachádzal do lesa za bludičkou, tým častejšie som zakopával. Nakoniec prišiel ten moment, keď som spadol. Telo už odmietalo poslúchať a prenasledovatelia boli na dosah. Vtedy vzduchom zasvišťali šípy a beštie začali padať. Chvíľu na to sa zatriasla zem a mňa prekročil strom. Hodnú chvíľu som nevedel, čo sa vlastne deje. Keď som precitol, stál predo mnou pastier stromov a na jeho ramenách takmer neviditeľné, maskovaním halené, dryády. Strachom som slova nevedel povedať a oni len mlčky na mňa mierili. Tu sa predo mnou zjavila bludička. V záblesku svetla sa zmenila na krásnu vílu odetú v živých kvetoch. „Ten lesu neublíži,“ riekla a ent s dryádami odišli. „Chce ťa vidieť druid. Poď!“ A ja som šiel. Lesných bytostí je mnoho a sú rozdielne ako vzhľadom, tak i povahou. Či už používajú slová, čary alebo hrubú silu, všetky chránia les a konajú v harmónií s ním a prírodou. V každom lese určite nájdete nejakú vílu, fauna, dryádu alebo enta.» Viac
» Menej
Elfovia
„Sú to už veky, čo elfovia uviazli na tomto konci sveta. Zažili sme si vojnu, prenasledovanie, otroctvo, rebéliu a víťaznú slobodu, hľadanie zašlej slávy a teraz…“ „Teraz máme konečne vhodné postavenie a rozkvet, viem otče,“ dokončil som za neho. „Áno. A stálo to mnoho úsilia a času rodu Neronethi, ktorí toho obetovali veľa o čom nevieme, aby ich v tejto zemi uznali za šľachtu. Malicherný, no dôležitý bod pre elfov,“ prízvukoval ako vždy. „Nemaj strach. Každý z výpravy vie, aké je to dôležité. Pomôžeme lesu tak, aby sme túto snahu nepoškvrnili.“ Otec len prikývol a podal mi luk a tulec. Rozlúčil som sa s ním dotykom čiel. Akurát začalo svitať a družina mala dlhú a dôležitú cestu pred sebou. Elfovia nie sú tak úplne lesnými bytosťami, sú s ním ale úzko spojené. Svoju zašlú slávu z iných končín sa snažia znovu vybudovať tak, aby vyhoveli aj ľuďom, aj lesu. Ale viac lesu. Úzke spojenie s lesom elfom dáva vedomosti o skrytých miestach, ale zároveň sa nemusia úplne riadiť jeho vôľou. Lesné bytosti sú s nimi zadobre a tak ako ony, sú elfovia večným a smrteľným nepriateľom temných bytostí a duchov.» Viac
» Menej
Čarodejníci
Z komplikovaného runového obrazca na podlahe chrámu začalo žiariť mihotavé svetlo. Vzduch zhustol a všetkým trinástim učeníkom sa našuchorili vlasy, akoby boli pod vplyvom statickej elektriny. ,,Výborne, učeníci moji,“ šepkal arcimág hlasom, ktorý sa odrážal od kamenných stien, ,,ešte pridáme posledný runový kameň a kúzlo bude pripravené…“ Svetlá stúpajúce z obrazca začali meniť farby a ostatným mágom zaľahlo v ušiach, keď ich vodca pridal do obrazca poslednú zložku. ,,Šanimír, umiestni do stredu vlas vojvodovej ženy a jej láska bude navždy moja,“ prikázal potichu mužovi, stojacemu po jeho pravej ruke. Šanimír opatrne vybral z vrecka dlhý tmavý vlas a nonšalatne ho uložil na vyhradené miesto. ,,Šaňo, počkaj…,“ zdvihol náhle ruku acimág, ,,vojvodova žena má predsa zlaté vlasy…“ Jeho slová prerušil záblesk bieleho svetla a zaburácanie hromu. Magická energia sa uvoľnila z obrazca a všetkým mágom sa začalo dýchať o čosi lepšie. Vlastne, všetkým okrem jedného. ,,Šaňo, čo to bol za vlas?“ opýtal sa arcimág, v tvári smrteľne bledý. ,,Prepáčte majstre, asi to bol vlas z hrivy vojvodovho koňa. Museli sa mi v taške pomiešať.“ ,,Ó, nie,“ povedal arcimág a rukou si utrel pot z čela. Mágia má vo svete Kráľovstva Vína viacero podôb, od vtipných zaklínacích formuliek, cez zložité umenie runovej mágie až po nepredvídateľné alchymistické recepty. Dobrý mág si svoje kúzla, rituály, či recepty stráži a pripravuje všetky detaily do najmenších podrobností, pretože inak hrozí, že kúzlo zlyhá. Mágovia si pomocou sofistikovaných kúziel niekedy dokážu splniť aj tie najbizarnejšie sny, no za dobrý peniaz prepožičajú svoju moc aj iným ľuďom. Samozrejme, správny mág sa vyzná aj v magickej vede, má stabilné miesto na Vysokej škole magických umení (VŠMU) a publikuje v kvalitných časopisoch o mágii.» Viac
» Menej
Novinári
Listy sa rozleteli na všetky strany, keď Bohuš preletel bočnou ulicou. Pod pazuchou mal zastrčený drahý pergamen, za uchom brko a podrážky prešliapané až hrôza. Zabočil za dva rohy a zastal uprostred námestia. Všade bolo toľko ľudí, že cez nich nič nevidel. ,,Ustúpte, prosím! Som z médií, ustúpte, ďakujem vám!“ vykrikoval na všetky strany a predieral sa davom vpred. Ostávalo mu už len málo času, ak chcel stihnúť napísať najväčší článok svojej kariéry. Napokon sa pretlačil až celkom dopredu a neveriacky hľadel pred seba. Rozvinul pergamen a so zatajeným dychom začal písať: ,,Najväčšia mačka vo Vlčích Skalách má mladé!“ Na moment sa zastavil, potom sám sebe spokojne prikývol a doplnil: ,,Ale sú skutočne jej?“ Svet médií je tajuplný a zložitý. Niekto položí aj svoj život, aby sa pravda dostala z temných zákutí podsvetia na svetlo sveta, iný pravdu kriví, násilím ohýba a pretvára. Dobrý novinár musí byť rýchly, bystrý a schopný vypátrať dobrý príbeh. Pravda je len v jeho rukách.» Viac
» Menej
Lapkovia a pašeráci
V kríkoch to zašramotilo, keď tu na cestičku vybehol kočiar. Kočiš rýchlo strhol strmene plne naloženého voza, keďže cestu prehradil kmeň stromu. Vzduchom sa rozoznelo pískanie a hlava za hlavou, chlap za chlapom z kríkov vyskakujú zbojníci. ,,Stoj tisíc hrmených, prosím!“ Neiste zrúkne zbojnícky kapitán Bojo. Hneď sa sa zastaví a teraz odvážnejšie spustí: Daj dukáty ináč…“. Trochu sa zamyslí a zajaká sa. „Daj dukáty ináč z Praotcovho krčahu už neodpiješ! A vieš čo zlez z voza panáčik! Vyzlečte ho chlapi a priviažte k stromu!“ Zbojníci ihneď stiahli kočiša z kozlíka a urobili ako kapitán zavelil. Za pár chvíľ už len ufúľaná tvár kočiša videla ako si vyspevujúca zbojnícka družina vykračuje do lesa a teší sa z jeho nešťastia. Aj keď lapkovia a pašeráci patria medzi kriminálne živly, tak ich vykreslenie nie je čiernobiele. Každý má dôvod prečo sa dostal na cestu zločinu. Aj zbojník mohol kedysi byť obyčajným roľníkom, ktorý prišiel o svoju milovanú kravku kvôli daniam. Všeobecne sa lapkovia a pašeráci rozhodli vydobyť si miesto na zemi svojským spôsobom.» Viac
» Menej